Αγγλικά στο νηπιαγωγείο: Τι είπε η Υπ. Παιδείας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Διάδωσέ το

 

Στην ομιλία της, στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η Υπουργός Παιδείας  κα. Νίκη Κεραμέως  αναφέρθηκε και στην εισαγωγή δραστηριοτήτων στα αγγλικά στα νηπιαγωγεία.

Αναλυτικά η τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας

Ακούστηκε κριτική για το μέτρο αυτό. Ότι είναι πολύ νωρίς, ότι υπάρχει ανησυχία σύγχυσης για τα παιδιά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε μέχρι χθες ότι μόνο τρεις είναι οι χώρες όπου εφαρμόζεται αυτό. Φέραμε στοιχεία επίσημα της «Ευρυδίκης». Η απάντηση, τώρα, ποια είναι; Ότι αυτές οι 14 χώρες που ήδη το εφαρμόζουν δεν φτάνουν, αλλά, επειδή εξαντλούνται τα επιχειρήματα, περάσαμε στις θεωρίες συνωμοσίας. Εμείς, αγαπητοί κύριοι συνάδελφοι, στις θεωρίες συνωμοσίας απαντούμε με στοιχεία. Και επειδή με ρωτήσατε, κ. Φίλη, εάν «έχω διαβάσει τις έρευνες», σας απαντώ «ασφαλώς και έχω διαβάσει τις έρευνες» και η έρευνα μεταξύ του 2015 και του 2019 τι δείχνει; Ότι από 3 χώρες το 2015, πλέον σε 14 χώρες το 2019, υπάρχει ενασχόληση με δεύτερη ξένη γλώσσα από την προσχολική ηλικία, και δη από την ηλικία των 3 ετών. Αυτό ακριβώς δείχνουν οι έρευνες. Και, μάλιστα, οι επιστήμονες έχουν εξηγήσει ότι κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας τίθενται τα θεμέλια της μάθησης, της σκέψης, όλων των νοητικών διαδικασιών. Τα παιδιά είναι σφουγγάρια και δεν κάνουμε αρκετά, ως Πολιτεία, για να τους δώσουμε τα εφόδια που χρειάζονται σε αυτά τα κρίσιμα χρόνια. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά που εκτίθενται σε περισσότερες από μια γλώσσες αποκομίζουν πολλαπλά γνωστικά οφέλη, όπως η επίλυση προβλημάτων, η ευελιξία σε γνωστικές ικανότητες, ικανότητες επικοινωνίας, η δημιουργικότητα, η πολιτισμική συνείδηση κ.ά. Υπάρχει και έκθεση του Χάρβαρντ του 2014, αλλά μπορεί να υπάρχει και εδώ καμία θεωρία συνωμοσίας.

Αλλά και σε σχέση με τη μητρική γλώσσα, επειδή άκουσα ότι τα αγγλικά δεν είναι σε όλες τις χώρες. Αυτό είναι το θέμα; Εάν διδασκόμαστε αγγλικά ή γαλλικά; Έρευνες δείχνουν ότι η πρώιμη απόκτηση δεύτερης γλώσσας αυξάνει τις επιδόσεις στη μητρική γλώσσα των παιδιών.

Είναι παγκόσμια τάση, από το 2000 και μετά, και ιδίως την τελευταία δεκαετία, η εκμάθηση ξένων γλωσσών να εισάγεται σε όλο και μικρότερες ηλικίες.

Ορισμένες από τις χώρες όπου εφαρμόζεται η εκμάθηση από τα 3 έτη είναι: Βέλγιο, Βουλγαρία, Εσθονία, Ισπανία, Κύπρος, Κροατία, Λουξεμβούργο, Πορτογαλία, Ρουμανία, Φινλανδία, Μάλτα.

Δεν μιλάμε για διδασκαλία, αλλά για πρώτη επαφή και εξοικείωση με την αγγλική γλώσσα υπό τη μορφή δραστηριοτήτων.

Μου έκανε εντύπωση η αποστροφή του κ. Δελή – ότι γιατί κόπτεστε, αφού τα παιδιά έχουν παραστάσεις στα αγγλικά από τηλεόραση, από παιχνίδια κτλ. Εκεί μαθαίνουμε γράμματα κ. Δελή; Μέσω των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και της τηλεόρασης; Για εμάς τα γράμματα μαθαίνονται στο σχολείο. Και γι’ αυτό εμείς επιμένουμε ότι στα κρίσιμα αυτά χρόνια της προσχολικής εκπαίδευσης οφείλει η Πολιτεία να εστιάσει περισσότερο.

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *