Συμπεράσματα αυτοαξιολόγησης 2013/14. Τι προτείνεται στη συνέχεια. Πού θα επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί.

Διάδωσέ το

αυτοαξιολόγησης

Στο fresh-education.gr θα διαβάσετε πρώτοι όλες τις εξελίξεις στην εκπαίδευση. Αν θέλετε να ενημερώνεστε άμεσα πατήστε το κόκκινο καμπανάκι κάτω αριστερά της οθόνης.

www. fresh-education.gr

Δημοσιεύτηκε η έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε για το 2018

Το Α μέρος της έκθεσης εκθέτει τα αποτελέσματα μελέτης από την Πρώτη Γενικευμένη Εφαρμογή της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου-Αυτοαξιολόγησης (2013-2014).

Η  μελέτη όρισε ως σκοπό της τη διερεύνηση και την παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο οι ίδιες  οι σχολικές μονάδες, στο πλαίσιο της Ετήσιας Έκθεσης Αξιολόγησης:

1. Απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικές με τις διαδικασίες που ανέπτυξαν οι σχολικές  μονάδες και τις εκπαιδευτικές εμπειρίες που αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί τους  στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου τους κατά τη διάρκεια  του σχολικού έτους 2013-2014, με την αξιοποίηση του υλικού της ΑΕΕ (ΙΕΠ, 2012β,  Τομ. V), βάσει της Υπουργικής Απόφασης 30972/Γ1/15-03-2013 και των οδηγιών της  Υπουργικής Εγκυκλίου 190089/Γ1/10-12-2013.

2. Αποτίμησαν τους 15 Δείκτες ποιότητας Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και  τις μεταξύ τους συσχετίσεις και τις διαφοροποιήσεις, όπως αυτές διαμορφώνονται  στο πλαίσιο των επιμέρους τύπων σχολικών μονάδων.

Στην έκθεση γίνεται λόγος ότι αυτή η μελέτη  αποκτά σημασία και επικαιρότητα στο πλαίσιο της τρέχουσας εκπαιδευτικής πολιτικής για τον «Συλλογικό Προγραμματισμό και την  Ανατροφοδοτική Αποτίμηση», διαδικασία που μπορεί να συνεισφέρει στη διαρκή  βελτίωση του σχολείου, εμπίπτει στα ενδιαφέροντα της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και είναι συναφής  με θέματα που έχουν απασχολήσει την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, τα ποσοτικά δεδομένα της  μελέτης αντλήθηκαν από τις 14.227 Ετήσιες Εκθέσεις Αξιολόγησης που υπέβαλαν πέντε τύποι σχολικών δομών τον Ιούνιο του 2014 στην ηλεκτρονική φόρμα του ΙΕΠ:

1.Νηπιαγωγεία,

2. Δημοτικά Σχολεία,

3. Γυμνάσια,

4. Γενικά Λύκεια και

5. Δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης)

 

Λόγω του όγκου των ποιοτικών δεδομένων, η μελέτη βασίστηκε σε τυχαίο δείγμα που αντιστοιχεί στο 2% για κάθε έναν από τους προαναφερθέντες πέντε τύπους σχολικών δομών.

Στη μελέτη παρουσιάζονται αναλυτικά τα συμπεράσματα για κάθε δείκτη της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Και «αξιολόγηση μεταξύ εκπαιδευτικών» με την αυτοαξιολόγηση σχολείου
Στα θετικά συμπεράσματα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας αναφέρεται ότι:

Από τις  αποτιμήσεις των 15 Δεικτών και των διαδικασιών της πρώτης εφαρμογής του θεσμού της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αναδείχθηκαν αρκετές θετικές διαπιστώσεις και εν δυνάμει προοπτικές όπως:

η ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών:

σε διαδικασίες ιεράρχησης προτεραιοτήτων της σχολικής μονάδας,

σε διαδικασίες σχεδιασμού, προγραμματισμού, υλοποίησης και αποτίμησης σχεδίων δράσης για τη
βελτίωση εκπαιδευτικών παραμέτρων της σχολικής μονάδας.

Αυτές τις διαδικασίες χαρακτηρίζονται από:

συλλογικότητα,

συνεργασία,

συναπόφαση,

συνεκτίμηση

κριτικό  αναστοχασμό

Σύμφωνα με την έκθεση ως απόρροια των παραπάνω διαδικασιών και των χαρακτηριστικών της και σε συνδυασμό με τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων και του ψυχολογικού κλίματος,  που δηλώνουν οι Ετήσιες Εκθέσεις, έγιναν τα πρώτα βήματα μιας μακράς πορείας προς βασικούς σκοπούς της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, όπως είναι:

(α) ο μετασχηματισμός της σχολικής μονάδας σε επαγγελματική κοινότητα μάθησης, που  αποτελεί προϋπόθεση για να καταστεί η σχολική μονάδα ικανή να προωθήσει τους δύο επόμενους σκοπούς της αυτοαξιολόγησης,
(β) η διαρκής και άτυπη ενδοσχολική επιμόρφωση σε θέματα που ενδιαφέρουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς και
(γ) η επαγγελματική μάθηση και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, που συνεπάγεται τον μετασχηματισμό του παιδαγωγικού λόγου, των εκπαιδευτικών πρακτικών, των διαπροσωπικών σχέσεων και των ρόλων εκπαιδευτικών και μαθητών.

Προβλήματα κατά τη Γενικευμένη Εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

Στα προβλήματα που εντοπίστηκαν, η μελέτη αναφέρει:

Υπήρξαν και σχολικές μονάδες που δεν εξέτασαν σε βάθος πτυχές της δικής τους εκπαιδευτικής πραγματικότητας :

βάζοντας μεγάλο βαθμό στην αξιολόγηση των δεικτών

χρησιμοποιώντας πανομοιότυπες προτάσεις στις περιγραφικές αξιολογήσεις με κεντρικό άξονα τα διογκωμένα προβλήματα των σχολείων λόγω κοινωνικών και εκπαιδευτικών προβλημάτων.

Τα προβλήματα εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης οφείλονται:

στην έλλειψη εμπειριών και κουλτούρας αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και

περιρρέουσα ατμόσφαιρα αβεβαιότητας και αντιπαραθέσεων

Προτάσεις για τη συνέχιση της  Αυτοαξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

Η εκπαιδευτική πολιτική, για τον προγραμματισμό  και την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας πρέπει, κατά προτεραιότητα, να επικεντρωθεί, στο μέτρο που της αναλογεί, στη δημιουργία της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, με ό,τι αυτό προϋποθέτει και συνεπάγεται και για τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους, και να αξιοποιήσει τις περιφερειακές δομές υποστήριξης για τη δημιουργία δικτύου ενδοσχολικής επιμόρφωσης και παιδαγωγικής καθοδήγησης των σχολικών μονάδων.

To Β’ μέρος της έκθεσης περιλαμβάνει  μελέτη και συμπεράσματα από τις εκθέσεις Σχολικών Συμβούλων και ΠΕΠΚΑ για το Σχολικό Έτος 2016-17
Στο τρίτο μέρος της Ετήσιας Έκθεσης παρουσιάζονται τέσσερις (4) προτάσεις  επιμορφωτικών προγραμμάτων για το εκπαιδευτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
Προτάσεις για Πολιτικές Επιμόρφωσης του Εκπαιδευτικού Προσωπικού

Τέσσερις (4) προτάσεις  επιμορφωτικών προγραμμάτων για το εκπαιδευτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να οργανωθούν και να υλοποιηθούν από κεντρικούς  φορείς σε επίπεδο χώρας ή περιφερειών, παράλληλα με τις ενδοσχολικής επιμορφώσεις,  τις οποίες ανατροφοδοτούν, αλλά δεν τις αντικαθιστούν.

Οι προτάσεις αυτές  λαμβάνουν υπόψη τους τις εκφρασμένες πολιτικές προτεραιότητες και τις  διαπιστωμένες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές αποτυπώνονται στα πάγια αιτήματα  της εκπαιδευτικής κοινότητας και σε σχετικές έρευνες, καθώς και σε εισηγήσεις του ΙΕΠ.

Α’ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: Η «Διδασκαλία της Γλώσσας» και η «Γλώσσα των  Διδασκόμενων Μαθημάτων»
Β’ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: Από την Αξιολόγηση της Μάθησης στην Αξιολόγηση για τη  Μάθηση ή ως Μάθηση
Γ’ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: Κοινωνικο-συναισθηματική Ανάπτυξη: Αυτορρύθμιση,  Συνεργασία και Συνύπαρξη
Δ’ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: Σχεδιασμός Διαφοροποιημένων Μοντέλων Διδασκαλίας

 

Το fresh-education.gr ενημερώνει άμεσα για όλες τις εξελίξεις στην εκπαίδευση. Αν θέλετε να ενημερώνεστε άμεσα πατήστε το κόκκινο καμπανάκι κάτω αριστερά της οθόνης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΈΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΠΠΔΕ

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Πρώτο σχόλιο

  1. Αν δεν καταργηθούν ΑΜΕΣΩΣ τα γραφεία αεριτζήδων, αργομίσθων χαραμοφάηδων όπως η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, δεν πρόκειται να δούμε καμμία προκοπή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *