ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δράση: “Η τσάντα στο σχολείο” το σχ. έτος 2018-19- Εγκύκλιος

Διάδωσέ το

εγγραφές νηπίων

Υλοποίηση δράσης με τίτλο «Η τσάντα στο σχολείο»

Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. Φ.7/219218/13-12-2017 εγκυκλίου του ΥΠΠΕΘ και της 49/30-11-2017 Πράξης του ΔΣ του ΙΕΠ, ενημερώνουμε ότι η εκπαιδευτική δράση «Η τσάντα στο σχολείο» συνεχίζει να υλοποιείται και το σχολικό έτος 2018-19 στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι να συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της σχέσης των μαθητών και των μαθητριών με το σχολείο, εντάσσοντας οργανικά τη διαδικασία της εμπέδωσης των γνώσεων μέσα στο ίδιο το σχολικό περιβάλλον.

Η συγκεκριμένη δράση δύναται να συμβάλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και των μαθητριών, οδηγώντας σε εξισορρόπηση ανάμεσα στις εργασίες που υλοποιούνται στο σχολείο και στις κατ’ οίκον εργασίες.

Με τη συγκεκριμένη δράση καθιερώνεται η παραμονή της σχολικής τσάντας των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου για τουλάχιστον δυο (2) Σαββατοκύριακα το μήνα στο σχολείο.

H τσάντα των μαθητών/τριών παραμένει στο σχολείο την Παρασκευή, πριν από το Σαββατοκύριακο που έχει αποφασιστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, έως την Δευτέρα.

Επισημαίνεται, ότι η παραμονή της τσάντας στο σχολείο δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτών των Σαββατοκύριακων.

Η δράση υλοποιείται με σεβασμό στις ανάγκες της παιδικής ηλικίας, με γνώμονα την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας (συναισθηματική, κοινωνική και ψυχοκινητική) και με σκοπό να υποστηρίξει ουσιαστικά τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα αναλάβουν προγραμματισμό και επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Η δράση απευθύνεται στους μαθητές όλων των Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων της χώρας και θα υλοποιηθεί από την έναρξη έως την λήξη του διδακτικού έτους 2018-19 ως εξής:

1. Ο Σύλλογος Διδασκόντων το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου αποφασίζει και ορίζει τα Σαββατοκύριακα (τουλάχιστον δύο Σαββατοκύριακα) κάθε μήνα που θα υλοποιηθεί η δράση και συντάσσει σχετικό πρακτικό. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να αποφασίσει την εφαρμογή της δράσης και σε περισσότερα των δύο Σαββατοκύριακα τον μήνα.

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου, αποφασίζει για πρακτικά ζητήματα και ιδιαιτερότητες που μπορεί να αναδυθούν, με στόχο την ουσιαστική υποστήριξη της δράσης.

3. Ο Διευθυντής/τρια του Σχολείου συντάσσει και διανέμει επιστολή προς τους γονείς των μαθητών του σχολείου του, για την ενημέρωσή τους σχετικά με τη δράση και τον χρόνο υλοποίησης αυτής.

4. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, πριν την έναρξη της δράσης, ενημερώνουν τους μαθητές και τις μαθήτριες της τάξης τους για την εν λόγω δράση και τις ενδεχόμενες μεταβολές και προσαρμογές που θα προκύψουν στη σχολική καθημερινότητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

4 Σχόλια

  1. Ό,τι χειρότερο. Η μόνη μέθοδος προκοπής και προόδου είναι η στρωσοκwλιακή. Οι μαθητές, ακόμη και όταν είναι προικισμένοι με ευφυΐα πολύ άνω του μέσου όρου, δεν θα προοδεύσουν αν δεν αναλάβουν νωρίς, από την Γ΄ – Δ΄ Δημοτικού το αργότερο, εξ ολοκλήρου την ευθύνη για την μελέτη και την προετοιμασία τους. Η δε αξία της ατομικής μελέτης κατ’ οίκον με σημειώσεις, αναζητήσεις σε διαδίκτυο/εγκυκλοπαίδειες/λεξικά και ασκήσεις στο πρόχειρο είναι ανυπολόγιστη και δεν αντικαθίσταται με τίποτε. Μάλλον θέλουν τα παιδιά αγράμματα και ανίκανα να διαβάσουν μόνα τους όσοι θέλουν να αφήνουν την σάκκα στο σχολείο.

    Υ/Γ: Όσα παιδιά, με την προτροπή των νουνεχών γονέων τους, πάρουν την τσάντα σπίτι παρά την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων λόγω καταναγκαστικής υπουργικής εγκυκλίου, μήπως πρέπει να… τιμωρηθούν; Να μας πει κι αυτό το υπουργείο, για να ζήσουμε την εφιαλτική κοινωνία του Harrison Bergeron!

    • Κώστας Παπαδάκης

      Οι σχολικοί μήνες είναι απο Σεπτέμβριο έως Ιούνιο. Δηλαδή 10. Σου βγάζω έναν, λόγω μισού Ιούνη, μισού Σεπτέμβρη. Ακόμα καλύτερα, επειδή νοιώθω οτι αυτό θα σε ικανοποιήσει ακόμα περίσσοτερο, σου βγάζω δύο μήνες. 8 μήνες λοιπόν ουσιαστικού σχολείου.

      Θεωρούμε οτι ο κάθε μήνας έχει τέσσερεις βδομάδες και οτι τα homework (δηλαδή οι φορές που έχουν εργασία για το σπίτι) της βδομάδας είναι 5.

      Για ένα έτος λοιπόν 8x4x5= 160 homework

      Με την τσάντα στο σχολείο, δύο βδομάδες του μήνα τα homework θα είναι 4 αντί 5. Δηλαδή για ένα έτος 8x[(2×5)+(2×4)] = 144 homework

      160 – 144 = 16

      Συμφωνώ μαζί σου περί στρωσοkwλιακής, συμφωνώ με την ατομική μελέτη και εργασία. Αυτά δεν θα επιτευχθούν αν ένα παιδί κάνει ένα διάλειμμα 16 φορές στις 160 ?!?

      Όπως βλέπεις οι μαθηματικές πράξεις αποδεικνύουν την υπερβολή σου σε σημείο παραλογισμού.

      Υ/Γ: Η δασκάλα, που κανονικά θα έπρεπε να ονοματίσω εδώ πέρα, η οποία ενώ ακριβώς υπάρχει μία υπουργική εγκύκλιος σε ισχύ, βάζει επαναληπτικό διαγώνισμα που καλύπτει δύο κεφάλαια μετά απο ΣΚ όπου η τσάντα έχει μείνει στο σχολείο, σε παιδιά δευτέρας δημοτικού, αυτή δεν θα έπρεπε να τιμωρηθεί ?!?
      Ποιά είναι η άποψη του Kurt Vonnegut για αυτήν ?!?

  2. Καλή ιδέα! Μερικοί δάσκαλοι το παρακάνουν με τις κατ’οικον εργασίες. Κάποιος πρέπει να τους φρενάρει! Οι λίγες και καλές εργασίες έχουν πιο πολλά οφέλη απο τις πολλές… Έρευνες στο εξωτερικό,πάντως,δεν έχουν δείξει κάποιο κέρδος για τους μαθητές του Δημοτικού.

    • Ορθογραφία, προπαίδεια και μαθηματικές πράξεις (μέχρι διαίρεση με δεκαδικό διαιρέτη) μαθαίνεται στο Δημοτικό, όχι στο Γυμνάσιο. Και για να μαθευτούν αυτά, χρειάζεται οπωσδήποτε ατομική κατ’ οίκον μελέτη και εργασία (η οποία είναι έμμεση μελέτη, διότι κάνοντας μαθαίνουμε, όχι μόνον διαβάζοντας/μελετώντας).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *