Κεραμέως προς ΣΥΡΙΖΑ: “Θέλατε να μείνουν τα παιδιά μας για 6 μήνες στο σκοτάδι”

Διάδωσέ το

“Θέλατε να μείνουν τα παιδιά μας για 6 μήνες στο σκοτάδι, ενώ τα επιδημιολογικά στοιχεία επέτρεπαν να βρεθούν τα παιδιά μας και πάλι στο φυσικό τους χώρο, στο σχολείο, και τελικά η επιστροφή τους κύλησε εξαιρετικά ομαλά”, είπε απευθυνόμενη στον ΣΥΡΙΖΑ, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στη Βουλή με αφορμή την πρόταση δυσπιστίας κατά του Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα.

  Η Ομιλία Νίκης Κεραμέως στη Βουλή για την πρόταση δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Σήμερα ολοκληρώνεται η συζήτηση της πρότασης μομφής που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ κατά του Υπουργού Οικονομικών.

Γιατί άραγε, Συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, καταθέσατε αυτήν την πρόταση μομφής;

Γιατί τάχα ο Υπουργός Οικονομικών και η Κυβέρνηση έχουν αποτύχει να στηρίξουν τους μισθωτούς, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τα νοικοκυριά; Προφανώς και όχι. Είναι δυνατόν να υπερασπίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ τους μισθωτούς, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τα νοικοκυριά, όταν ο ίδιος τους στοχοποίησε και κατάφερε να τους εξοντώσει οικονομικά μέσα σε μία τετραετία; Στον αντίποδα, είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που – για να κάνω μόνο μία ενδεικτική απαρίθμηση – : μείωσε τον ΦΠΑ, μείωσε τον ΕΝΦΙΑ, μείωσε τις ασφαλιστικές εισφορές, μείωσε το φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων, μείωσε την προκαταβολή φόρου εισοδήματος, αύξησε το αφορολόγητο για κάθε τέκνο, θέσπισε ισχυρό φορολογικό κίνητρο για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε πράσινη οικονομία, ενέργεια και ψηφιοποίηση, κίνητρα για νεοφυείς επιχειρήσεις και κίνητρα για δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας. Είναι αδιανόητο, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, να εγκαλείτε εσείς την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σαν να μην περάσατε ποτέ από το τιμόνι της χώρας με τα γνωστά σε όλους οδυνηρά αποτελέσματα.

Μήπως καταθέσατε την πρόταση μομφής γιατί ενδιαφέρεστε πραγματικά για την προστασία της πρώτης κατοικίας; Προφανώς και όχι. Ήταν η Κυβέρνησή σας που κατήργησε το νόμο για την προστασία πρώτης κατοικίας, ήταν η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που έφτιαξε έναν προσωρινό νόμο που δεν προστάτευε την περιουσία των πολιτών, δεν προστάτευε τραπεζικούς λογαριασμούς, μισθούς και συντάξεις. Είστε εσείς που δημιουργούσατε κινήματα αγανακτισμένων στις πλατείες με συνθήματα όπως «Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» και είναι πάλι επί των ημερών σας που αυξήθηκαν οι πλειστηριασμοί κατά 185,7% και οι καταθέσεις κατασχετηρίων εκθέσεων κατά 54,7% το 2018 σε σχέση με το 2017 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Μήπως καταθέσατε την πρόταση μομφής γιατί ανησυχείτε για την πανδημία και τις επιπτώσεις της; Και το λέω αυτό γιατί ξεκινάτε την πρόταση δυσπιστίας υπογραμμίζοντας ότι «βρίσκεται στο πιο ανησυχητικά υψηλό σημείο εκδήλωσής της». Και τι κάνετε για αυτό;

Εδώ και μήνες επενδύετε στην καταστροφολογία και τον τοξικό λόγο.

Υποσκάπτετε κάθε συλλογική προσπάθεια της Κυβέρνησης και των πολιτών.

Αμφισβητείτε το διεθνώς αποδεκτό γεγονός ότι η χώρα μας τα έχει πάει καλύτερα από πολλές άλλες στην αντιμετώπιση της πρωτοφανούς αυτής υγειονομικής κρίσης.

Καλλιεργείτε το φόβο ακόμη και για το ευαίσθητο σχολικό περιβάλλον, αγωνιζόσασταν στον πρώτο κύμα της πανδημίας για να μην ανοίξουν τα σχολεία το Μάιο, θέλατε να μείνουν τα παιδιά μας για 6 μήνες στο σκοτάδι, ενώ τα επιδημιολογικά στοιχεία επέτρεπαν να βρεθούν τα παιδιά μας και πάλι στο φυσικό τους χώρο, στο σχολείο, και τελικά η επιστροφή τους κύλησε εξαιρετικά ομαλά. Και τώρα πάλι από τον Σεπτέμβριο, κινδυνολογείτε διαρκώς, παραπληροφορείτε ασύστολα, λέγοντας για παράδειγμα ότι έχουμε προσλάβει 20.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς ενώ έχουμε προσλάβει πάνω από διπλάσιους από αυτούς που προσλαμβάνατε εσείς για παράδειγμα το 2016, ακριβώς για να καλύψουμε και τις αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από τον κορωνοϊό, καταστροφολογείτε, και σας ενοχλεί που τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν ότι στα σχολεία μας τα παιδιά μας είναι πιο ασφαλή, χάρη και στις υπεράνθρωπες προσπάθειες που έχει καταβάλλει σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, τηρώντας υποδειγματικά τα μέτρα.

Ποια είναι λοιπόν η πραγματικότητα πίσω από αυτήν την πρόταση μομφής; Να τα πούμε τα πράγματα όπως είναι πραγματικά; Δεν έχετε καμία αγωνία για τους μισθωτούς, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τα νοικοκυριά. Δεν ενδιαφέρεστε πραγματικά για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Δεν έχετε καμία ικανότητα και καμία διάθεση να προασπιστείτε τα οικονομικά των μικρομεσαίων. Και φυσικά δεν ανησυχείτε για την πανδημία και τις επιπτώσεις της, για τα παιδιά και τα σχολεία. Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να αποπροσανατολίσετε τη συζήτηση από την ανερμάτιστη πολιτική σας διαδρομή και τα εσωκομματικά σας αδιέξοδα, και να συσπειρώσετε το ακροατήριό σας γύρω από μία επανάσταση χωρίς αιτία.

Αντίδραση για την αντίδραση, ανευθυνότητα και δημαγωγία. Την ίδια ακριβώς στάση κρατάτε και στα θέματα της Παιδείας.

Καίτοι εν μέσω πανδημίας, έχουμε υλοποιήσει ήδη -και δρομολογήσει και άλλες- μεταρρυθμίσεις, με στόχο ένα εκπαιδευτικό σύστημα σύγχρονο, πιο αυτόνομο και ελεύθερο, πιο εξωστρεφές. Ξεκινώντας από κάτω, από τις βάσεις, από τα θεμέλια:

  • Με την εφαρμογή του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών σχεδόν σε όλους τους δήμους της χώρας,
  • με την εισαγωγή δεύτερης γλώσσας, της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο,
  • με τη δημιουργία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, και την εισαγωγή τους από τα νηπιαγωγεία ως και τα γυμνάσια για την καλλιέργεια ήπιων, ψηφιακών, σύγχρονων δεξιοτήτων στα παιδιά μας, μέσα από θεματικές όπως εθελοντισμός, σεβασμός στον άλλον και στη διαφορετικότητα, σεξουαλική αγωγή, προστασία του περιβάλλοντος, οδική ασφάλεια, ρομποτική, επιχειρηματικότητα,
  • με την ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων,
  • με την ένταξη της αξιολόγησης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες,
  • με τον εκσυγχρονισμό βιβλίων και προγραμμάτων σπουδών, μερικά από τα οποία δεν έχουν ενημερωθεί από τη δεκαετία του 1990,
  • με τις δράσεις επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας και την καλύτερη στελέχωση των σχολείων μας,
  • με τη συνολική μεταρρύθμιση στην επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση, που τίθεται σε λίγες μέρες σε δημόσια διαβούλευση,
  • με την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης,
  • με τη θέσπιση χρηματοδότησης των πανεπιστημίων μας με αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια κατόπιν αξιολόγησης,
  • με την απελευθέρωση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και της έρευνας από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος,
  • με τη θέσπιση επιπλέον εργαλείων για τη σύναψη διεθνών συνεργειών με πανεπιστήμια του εξωτερικού, για να κατακτήσει η χώρα μας τη θέση που της αξίζει στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη,
  • με την άμεση ανταπόκριση στις συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία και τη μεταφορά ολόκληρης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο διαδίκτυο κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, με την εξασφάλιση εργαλείων και διαδικασιών για τη δεύτερη φάση που διανύουμε, ενίσχυση των δομών και ψηφιακών εξοπλισμών – ένα πραγματικό άλμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, χάρη στις εξαιρετικά σημαντικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης, των μαθητών μας, των φοιτητών και σπουδαστών μας.

Κι εσείς, και απευθύνομαι στην Αξιωματική Αντιπολίτευση, όχι μόνο δεν έχετε στηρίξει τις πολιτικές αυτές επιλογές, αλλά βρίσκεστε μονίμως απέναντι, μονίμως στην οπισθοδρόμηση, μονίμως πασχίζετε να προκαλείτε θόρυβο, όπως και σήμερα, χωρίς ουσία, χωρίς αιτία, χωρίς αποτέλεσμα. Εμείς βρίσκουμε λύση σε κάθε πρόβλημα, εσείς ψάχνετε πρόβλημα σε κάθε λύση. Ούτε καν να συζητήσετε δεν θέλετε, όπως φάνηκε και από την άρνησή σας στην πρόσκληση που σας απευθύναμε για διάλογο, εν όψει της μεταρρύθμισης στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η αντιπολίτευση, και δη η Αξιωματική, διαδραματίζει καίριο ρόλο στη Δημοκρατία μας. Ειδικά στις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε, η ενότητα, η υπευθυνότητα και η συνεργασία συνιστούν αναγκαίες προϋποθέσεις για να βοηθήσουμε όλοι μαζί τη χώρα μας να ανταποκριθεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο στις πρωτόγνωρες κρίσεις που αντιμετωπίζει. Ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.

Σας ευχαριστώ.

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *