ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΚΕΣΥ: Γράφουν αξιολογικές εκθέσεις με τα προσωπικά τους λάπτοπ

Διάδωσέ το

Υλικό ειδικής αγωγής

ΚΕΣΥ   “Η σύνταξη των αξιολογικών εκθέσεων γίνεται στα προσωπικά λάπτοπ που μεταφέρει το εκπαιδευτικό προσωπικό καθημερινά από και προς το ΚΕΣΥ”

Το ΚΕΣΥ Νάξου δημοσίευσε τον προγραμματισμό δράσης του  για το σχολικό έτος 2018-2019. Στον προγραμματισμό δράσης περιγράφονται όλες οι ενέργειες σχετικά με τη διερεύνηση, υποστήριξη, αξιολόγηση μαθητών καθώς και οι ενέργειες υποστήριξης εκπαιδευτικών, σχολικών μονάδων και τοπικής κοινωνίας.

Όμως μέσα από τον προγραμματισμό που παρουσιάζει, αναδεικνύονται  και περιορισμοί. Περιορισμοί που έχουν να κάνουν με την υλικοτεχνική υποδομή,  το ειδικό προσωπικό, την πρόβλεψη μετακινήσεων και  τη διασαφήνιση του  θεσμικού πλαισίου σε σχέση με τα ΠΕΚΕΣ.

Χαρακτηριστικά, στον προγραμματισμό δράσης διαβάζουμε ότι:

δεν έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως, όπως π.χ. αν το ΚΕΣΥ μπορεί να ενημερώνει ή επιμορφώνει εκπαιδευτικούς εντός εργασιακού ωραρίου ή αν προβλέπονται εκτός έδρας μετακινήσεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό του ΚΕΣΥ για την υποστήριξη σχολείων άλλων νησιών κ.ο.κ. Άλλοι περιορισμοί τίθενται από τα εξής: 1. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει διοικητικό προσωπικό για γραμματειακή υποστήριξη. Το γεγονός αυτό δυσχεραίνει το έργο του και αναπόφευκτα επιφέρει καθυστερήσεις στην υλοποίησή του.

Επίσης:

“Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή για την απρόσκοπτη άσκηση του έργου μας. Χαρακτηριστική είναι η παντελής έλλειψη υπολογιστών (υπάρχει μόνο ένας για τον Προϊστάμενο) με αποτέλεσμα η σύνταξη των αξιολογικών εκθέσεων να γίνεται στα προσωπικά λάπτοπ που μεταφέρει το εκπαιδευτικό προσωπικό καθημερινά από και προς το ΚΕΣΥ” 

Αναλυτικά η αναφορά των περιορισμών στον προγραμματισμό  δράσης του ΚΕΣΥ Νάξου: 
ΣΤ. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Οφείλουμε να επισημάνουμε τους περιορισμούς που εμφανίζονται κατά τη σύνταξη και υλοποίηση του αρχικού μας προγραμματισμού δράσης. Οι περιορισμοί αυτοί οφείλονται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι πρόκειται για μια νέα υποστηρικτική δομή της εκπαίδευσης με πολλές αρμοδιότητες, πολλές από τις οποίες θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά και δεν έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως, όπως π.χ. αν το ΚΕΣΥ μπορεί να ενημερώνει ή επιμορφώνει εκπαιδευτικούς εντός εργασιακού ωραρίου ή αν προβλέπονται εκτός έδρας μετακινήσεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό του ΚΕΣΥ για την υποστήριξη σχολείων άλλων νησιών κ.ο.κ. Άλλοι περιορισμοί τίθενται από τα εξής:

1. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει διοικητικό προσωπικό για γραμματειακή υποστήριξη. Το γεγονός αυτό δυσχεραίνει το έργο του και αναπόφευκτα επιφέρει καθυστερήσεις στην υλοποίησή του.

2. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει εκπαιδευτικό για τη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, με αποτέλεσμα κάθε δράση του ΚΕΣΥ στον τομέα αυτό να είναι αδύνατη και οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να στερούνται ζωτικής σημασίας υποστήριξη – καθοδήγηση στα αντίστοιχα ζητήματα.

3. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει εκπαιδευτικό προσχολικής αγωγής με ειδίκευση στην ειδική αγωγή, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται με την αξιολόγηση των μαθητών αυτής της βαθμίδας η αντίστοιχη εκπαιδευτικός δημοτικής εκπαίδευσης και να μειώνεται ο ρυθμός του αντίστοιχου έργου.

4. Το ΚΕΣΥ Νάξου δε διαθέτει τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή για την απρόσκοπτη άσκηση του έργου μας. Χαρακτηριστική είναι η παντελής έλλειψη υπολογιστών (υπάρχει μόνο ένας για τον Προϊστάμενο) με αποτέλεσμα η σύνταξη των αξιολογικών εκθέσεων να γίνεται στα προσωπικά λάπτοπ που μεταφέρει το εκπαιδευτικό προσωπικό καθημερινά από και προς το ΚΕΣΥ. Έχει ήδη υποβληθεί αίτημα στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου για χορήγηση του απαραίτητου εξοπλισμού.

5. Τέλος, απαιτείται δραστική αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν το ΚΕΣΥ Νάξου, προκειμένου αυτό να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες της Ίου, της Σαντορίνης και της Θηρασίας. Οι ανάγκες αυτών των νησιών δε θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν στην παρούσα φάση από το ΚΕΣΥ Νάξου με το προσωπικό που διαθέτει.

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Ο προγραμματισμός της δράσης του ΚΕΣΥ Νάξου για το σχολικό έτος 2018-2019 συντάσσεται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 7 του Νόμου 4547/2018, μετά από συνεδρίαση του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του (Αρ. Πράξης: 1/2019). Περιορίζεται χρονικά στο διάστημα Φεβρουάριος – Ιούνιος 2019, λόγω του χρόνου έναρξης λειτουργίας του και των οργανωτικών ενεργειών που απαιτήθηκαν μέχρι σήμερα (αλλαγή σφραγίδων, εντύπων, ιστότοπου, μελέτη του νέου νομοθετικού πλαισίου, κ.ο.κ.). Με βάση τα παραπάνω, οι επιμέρους δράσεις του ΚΕΣΥ προγραμματίζονται σε αδρές γραμμές ως εξής:

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Α. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Β) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Γ) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ή ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
Δ) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ε) ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
ΣΤ. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Υλικό ειδικής αγωγής από τον Συντονιστή κ. Μπότσα Γεώργιο

 

Α. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
1. Η διερεύνηση ατομικών ή και ομαδικών εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, καθώς και του είδους των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών, συναισθηματικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων φραγμών στη μάθηση και την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της σχολικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες θα πραγματοποιηθεί

(α) με ψηφιακή φόρμα – ερωτηματολόγιο που θα συνταχθεί για το σκοπό αυτό τις επόμενες ημέρες και θα ζητηθεί η συμπλήρωσή του από κάθε σχολείο της περιοχής αρμοδιότητάς μας,

(β) μέσω της δια ζώσης και εξ αποστάσεως επικοινωνίας των μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού του ΚΕΣΥ με τους αντίστοιχους Υπεύθυνους επικοινωνίας των σχολείων και

(γ) μέσω των ενημερωτικών συναντήσεων που σχεδιάζονται κατά ομάδα σχολείων, κατά βαθμίδα ή κατά νησί και (δ) μέσω των επισκέψεων του εκπαιδευτικού προσωπικού του ΚΕΣΥ στα σχολεία.

2. Η αξιολόγηση και η διαπίστωση των εκπαιδευτικών ή άλλων δυσκολιών και αναγκών των μαθητών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η έκδοση σχετικής αξιολογικής έκθεσης-γνωμάτευσης συνεχίζεται κανονικά, όπως γινόταν επί ΚΕΔΔΥ, με τη διαφορά ότι τροποποιήθηκαν μερικώς όλα τα σχετικά έντυπα (αίτηση, περιγραφική παιδαγωγική έκθεση, έντυπο αξιολογικής έκθεσης – γνωμάτευσης, βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης) για λόγους προσαρμογής τους στο νέο νομοθετικό πλαίσιο. Ως προς τις νέες αιτήσεις για αξιολόγηση μαθητών από το ΚΕΣΥ, εφαρμόζεται η νέα διαδικασία που προβλέπεται στον Ν. 4547/2018 με υποχρεωτική εφαρμογή Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης τρίμηνης διάρκειας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Σεμινάριο για την Προστασία προσωπικών δεδομένων στις σχολικές μονάδες από την Ένωση Διευθυντών
3. Η διερεύνηση και η εισήγηση για ζητήματα που αφορούν

(α) την εγγραφή, την κατάταξη και τη φοίτηση των μαθητών σε κατάλληλο σχολικό πλαίσιο,
(β) την αξιοποίηση συγκεκριμένων μεθόδων και μέσων περαιτέρω υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, και ενίσχυσης της ισότιμης πρόσβασης των μαθητών στην εκπαίδευση,
(γ) την προώθηση των αρχών της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής,
(δ) την παροχή τεχνικών βοηθημάτων και υπηρεσιών προηγμένης τεχνολογίας σε μαθητές,
(ε) την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών, για τους μαθητές της δημόσιας ή της ιδιωτικής εκπαίδευσης και τα άτομα με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις ενδοσχολικές, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις μεταλυκειακές σπουδές, στις εισαγωγικές πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και στις εξετάσεις του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και
(στ) την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή, τη συγχώνευση και τη μεταφορά, καθώς και την προσθήκη τομέων και ειδικοτήτων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και των Τ.Ε.,
θα γίνονται όποτε παρουσιάζεται η σχετική ανάγκη ή υποβάλλεται σχετικό αίτημα στο ΚΕΣΥ.

4. Η διερεύνηση αιτημάτων ψυχοκοινωνικής στήριξης θα πραγματοποιείται κατά περίπτωση, ανάλογα με το αίτημα, σε συνεργασία με τους γονείς, τους μαθητές και τη σχολική κοινότητα.
5. Η διερεύνηση, σε ομαδικό επίπεδο, των αναγκών των σχολικών κοινοτήτων στο πεδίο του επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και των αντίστοιχων αναγκών, σε ατομικό επίπεδο, για τους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων του Λυκείου θα μπορούσε στην παρούσα φάση να πραγματοποιηθεί μόνο με κατάλληλο ερωτηματολόγιο, επειδή όμως δεν υπηρετεί προς το παρόν στο ΚΕΣΥ εκπαιδευτικός με ειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, το ΚΕΣΥ δεν θα μπορέσει να παρέχει υπηρεσίες στον τομέα αυτό.

Διαβάστε από το ΚΕΣΥ Νάξου, πατώντας εδώ, ολόκληρο τον προγραμματισμό

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *