Νέα διοικητική δομή φέρνουν οι νέες δομές στην εκπαίδευση.Τι αναφέρουν πληροφορίες.

Διάδωσέ το

 

Η ιστοσελίδα vukentra.gr σε δημοσίευσή της αναφέρει πληροφορίες σχετικά με το σχέδιο νόμου για τις νέες δομές στην εκπαίδευση. Από τις πληροφορίες που παραθέτει αξίζει κανείς να σταθεί στις εξής:

συσχετισμός της υπηρεσιακής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών   με την βαθμολογική και μισθολογική προαγωγή τους

η δημιουργία μιας διοικητικής δομής για τον έλεγχο των διαδικασιών του εκπαιδευτικού συστήματος( αυτοαξιολόγηση)

Απόσπασμα από τη δημοσίευση:

Με το επόμενο εκπαιδευτικό νομοσχέδιo  που θα κατατεθεί στη Βουλή, από τον υπουργό Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, επέρχονται αλλαγές στο σύστημα επιλογής των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η θητεία των οποίων λήγει τους επόμενους μήνες.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, θα περιλαμβάνεται η «κατάργηση» του θεσμού των σχολικών συμβούλων, των Διευθυντών ΕΚ και των Τομεαρχών ΕΚ, θα καθορίζονται οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, καθώς και ο συσχετισμός της υπηρεσιακής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από το ΑΣΕΠ με την βαθμολογική και μισθολογική προαγωγή τους.

Αναλυτικά…

α) Σχολικοί Σύμβουλοι… ΤΕΛΟΣ: Το θολό νομοθετικό πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, η παντελής έλλειψη διοικητικών και πειθαρχικών ευθυνών και κυρίως η ουσιαστική άρνηση του συνόλου σχεδόν όσων κατέχουν το συγκεκριμένο αξίωμα να συμμετάσχουν ενεργά στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, συνετέλεσαν να τεθούν «εκτός διαδικασιών» από τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών που αξιολόγησαν τα προηγούμενα χρόνια το σύστημα διοίκησης της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Ένα ακόμη στοιχείο που βάρυνε στην «ουσιαστική κατάργησή» τους, σε ότι αφορά τις αποφάσεις της σημερινής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ για το μέλλον του θεσμού είναι ότι το υπάρχον νομικό πλαίσιο εκλογής και άσκησης των καθηκόντων τους έκανε την κεντρική «ποδηγέτηση» και καθοδήγησή τους πρακτικά αδύνατη.

Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με πηγές του ΥΠΠΕΘ, με το νέο νομοσχέδιο θα αντικατασταθούν από νέο διοικητικό κατά βάση θεσμό που θα τοποθετηθεί παρά τους Περιφερειακούς Διευθυντές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, με αρμοδιότητες τον διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης. Μία πληροφορία που διακινείται αλλά ακόμη κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει ότι θα ισχύσει, είναι ότι στα πλαίσια των αλλαγών που θα έλθουν, τον παιδαγωγικό, διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο Διευθυντών σχολικών μονάδων, σχολείων και εκπαιδευτικών θα έχουν με τις νέες διατάξεις, οι «Προϊστάμενοι Εκπαιδευτικών Θεμάτων» κάθε εκπαιδευτικής περιφέρειας που θα αναφέρονται απ’ευθείας στην αντίστοιχη θέση κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, επικουρικά δε στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Οι εμπνευστές αυτής της αλλαγής, εκτιμούν ότι με την δημιουργία αυτής της διοικητικής δομής, θα είναι πρακτικά δυνατός ο άμεσος έλεγχος ανά πάσα στιγμή του εκπαιδευτικού συστήματος, κάτι που σήμερα συναντά υπερβολικά πολύ μεγάλες δυσκολίες. Αν και ακόμη δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον τρόπο, τι προϋποθέσεις και τις διαδικασίες επιλογής αυτών που θα στελεχώσουν αυτές τις θέσεις, εικάζεται ότι αυτές θα έχουν καθαρά εσωτερικό χαρακτήρα, αποκλείοντας χρονοβόρες ή άλλες αιτίες που θα μπορούν να οδηγήσουν σε αμφισβητήσεις όπως π.χ. των Διευθυντών σχολικών μονάδων.

Στην πράξη θα είναι δυνατή η «καθαρή» επιλογή τους από το υπάρχον σύστημα διοίκησης και ηγεσίας του Υπουργείου, κάτι που δηλώνει πολλά για την άσκηση απόλυτου διοικητικού ελέγχου στο εκπαιδευτικό σύστημα για όσο αυτοί που θα ορισθούν θα παραμένουν στην θέση τους, κάτι που είναι και ο σκοπός όλων των αλλαγών που έρχονται.

Ταυτόχρονα, η κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων, δίνει στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την ευκαιρία να ισχυρισθεί στους θεσμούς ότι καταργήθηκαν 900 περίπου πολύ υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως είναι και η δέσμευσή της.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη δημοσίευση

Δείτε επίσης

σχέδια δράσης

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα μέσα της εργασίας τους ενσωματωμένα στον εαυτό τους

Διάδωσέ το Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα εργαλεία τους, τα μέσα της εργασίας τους (γνώσεις, διανοητικές …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *