ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νέες Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου: μύθοι και πραγματικότητες

Διάδωσέ το

Καθήκοντα Συντονιστών εκπαιδευτικού έργουΑπόστολος Κ. Καρύδας*

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν δει το φως της δημοσιότητας αρκετά δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο τα οποία επιχειρούν να καταδείξουν την ανεπάρκεια των Νέων Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου, γνωστών με το όνομα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ). Το βασικό επιχείρημα εναντίων των Νέων Δομών είναι ότι βρίσκονται μακριά από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς και ως εκ τούτου παρέχουν ελλιπή εκπαιδευτική υποστήριξης σε αυτά.

Η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως, μάλιστα (Βουλή, προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, 22.07.2019) έκανε σαφείς τις προθέσεις της δηλώνοντας: «Αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών».

Είναι τα πράγματα, όμως, σχετικά με τις Νέες Δομές τόσο τραγικά; Η αλήθεια είναι πως όχι. Οι Νέες Δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα να επιδείξουν.

Συγκεκριμένα:

1. Η συνύπαρξη στις Δομές ενός συνόλου Συντονιστών και Συντονιστριών Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) προσφέρει πολλές ευκαιρίες για συνεργασίες, συνέργειες και συμπράξεις σε ένα ευρύ φάσμα πεδίων (επιμορφωτικές συνεργασίες, ομάδες εργασίας για επίλυση προβλήματος, διοργάνωση ημερίδων και συνεδρίων κ. ό. κ.),. Αυτή η συνύπαρξη βοηθά σημαντικά την επικοινωνία μεταξύ των βαθμίδων και το στο κτίσιμο γεφυρών ανάμεσά τους.

2. Ο θεσμός των Ολομελειών των ΣΕΕ, επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη και σύνθεση διαφορετικών παιδαγωγικών απόψεων και οπτικών βοηθώντας, έτσι τους/τις ΣΕΕ να μάθουν να συνυπάρχουν, να συνεργάζονται, να δημιουργούν και να συνθέτουν.

3. Ακόμα, η θεσμικά προβλεπόμενη συνεργασία και με άλλες υποστηρικτικές δομές όπως τα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) είναι σε μεγάλο βαθμό δημιουργική και συμβάλλει στην αποτελεσματική και από κοινού αντιμετώπιση των ζητημάτων των σχολείων και της σχολικής ζωής.

Προβλήματα, προφανώς υπάρχουν, και στις Νέες Δομές. Αυτά όμως είναι κυρίως οργανωτικής φύσης (ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή, ελλιπής γραμματειακή υποστήριξη, υποστελέχωση των ΚΕΣΥ, αναστολή λειτουργίας των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία, ΚΕΑ κ. ά.). Το επιχείρημα που εμφανίζεται, επίσης, στον τύπο και στα κοινωνικά δίκτυα και υιοθετείται από τη νέα πολιτική ηγεσία ότι οι Νέες Δομές είναι «συγκεντρωτικές και υδροκέφαλες και μακριά από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς» είναι αναληθές, αφού κανείς δεν εμποδίζει τους/τις ΣΕΕ να επισκέπτονται τα σχολεία και να προσφέρουν δια ζώσης παιδαγωγική υποστήριξη στους μαθητές και τις μαθήτριες και στους εκπαιδευτικούς. Ζήτημα αποτελεί, ίσως, ο μεγάλος αριθμός των σχολικών μονάδων ο οποίος αντιστοιχεί σε κάποιους/ες ΣΕΕ (κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα και τις νησιωτικές περιοχές), κάτι το οποίο κάνει δύσκολη την επαρκή υποστήριξη, αλλά και αυτό είναι θέμα τεχνικής φύσης και θα μπορούσε να λυθεί με αύξηση του αριθμού των ΣΕΕ.

Το πραγματικό πρόβλημα είναι άλλο. Ότι με κάθε αλλαγή πολιτικής ηγεσίας (κάποτε δε και με την απλή αλλαγή υπουργού) καταργούνται ή και τροποποιούνται οι υφιστάμενες δομές υποστήριξης των σχολείων για να αντικατασταθούν με νέες ή και παλαιότερες. Αυτή η κατάσταση (που αποτελεί, εξόχως, ελληνική ιδιαιτερότητα) αποδιοργανώνει τα σχολεία και τους/τις εκπαιδευτικούς, δημιουργεί παιδαγωγική σύγχυση και αβεβαιότητα και αποβαίνει, εντέλει, σε βάρος της μόρφωσης των παιδιών.

Είναι, ίσως, καιρός στο σχεδιασμό της Εκπαιδευτικής Πολιτικής να επιχειρηθούν διακομματικές συνεργασίες, συγκλίσεις και συνθέσεις. Και είναι, επίσης, καιρός να μάθουμε να σχεδιάζουμε τα ζητήματα της εκπαίδευσης σε βάθος χρόνου και όχι ευκαιριακά και εποχιακά, παίρνοντας υπόψη τόσο την τοπική ιδιαιτερότητα, όσο και την διεθνή συγκυρία (παγκοσμιοποίηση, ψηφιακή εποχή, κοινωνία της γνώσης κ. ά).

Αλλιώς, ας έχουμε υπόψη τη λαϊκή παροιμία που λέει πως: «όπως σπείρεις, θα θερίσεις»! Το ζήτημα, εδώ, όμως είναι πως «το χωράφι είναι τα ίδια μας τα παιδιά»!

*Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, που ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πρώτη δημοσίευση του άρθρου στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ (Δευτέρα 09.09.2019, σελ. 32)

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

16 Σχόλια

  1. Μάκρα 28ης Οκτωβρίου 8 Αλεξανδρούπολη

    Συνεργασία υπήρχε και πριν και με διάφορους φορείς.
    Δεν ήταν λόγος αυτός να γίνουν οι δομές για να υπάρξουν.
    Για τον αριθμό των ΣΕΕ ναι είναι μικρός.
    Ας τον αυξήσουν άμεσα.

    • Η πλειοψηφία των ΣΕΕ αν θες να ξέρεις κάνει πληρωμένες διακοπές και νομοθετημένα κιόλας από το θεσμικό πλαίσιο του νόμου 4547/2018. Σου λέει κάτι αυτό;

      • Τι εννοείτε ”πληρωμένες διακοπές”; Ότι πληρώνονται, αλλά δεν προδφέρουν τίποτα; Αν είναι όντως έτσι, τότε να μην πληρώνονται. Πείτε μου με ποιο κύρος εμφανίζονται στα σχολεία….. Επιτέλους κάτι να αλλάξει. Ειδικά τα ΠΕΚΕΣ ήταν τεράστια αποτυχία. Κρίμα γιατί οι ΣΕΕ έσπευσαν να στηρίξουν ένα θεσμό που ήταν θνησιγενής εν τη γενέσει του. Ας ετοιμαστεί λοιπόν μια άξια δομή από τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

    • Γιατί να τον αυξήσουν; Να καταργήσουν αυτή τη δομή άμεσα. Να επανέλθει ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου, ανανεωμένος και ενισχυμένος. Μόνον έτσι θα έχει κύρος ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα αν λοιδορήθηκε στο παρελθόν με όλα τα μέσα. Είναι ανάγκη και επιβάλλεται.

  2. Οι ΣΕΕ ισχυρίζονται ότι ..δεν προφταίνουν να πάνε στα σχολεία!!
    Έχουν πολύ δουλειά!!
    Συσκέψεις μια φορά την εβδομάδα..κάτι σεμινάρια και τέλος..γιατί να μη θέλουν να μείνουν;;
    Η τάξη είναι δύσκολη,αλλά ότι πιο τίμιο ,αυτή την στιγμή.

    • Κι όμως οι περισσότεροι ΣΕΕ είναι σφοδρά δυσαρεστημένοι από το ρόλο και τις αρμοδιότητες τους. Είναι αλήθεια φυσικά ότι και οι εκπαιδευτικοί είναι δυσαρεστημένοι από την προσφορά των ΣΕΕ. Όμως όλες οι πλευρές στην πραγματικότητα είναι δυσαρεστημένες με τον ίδιο τον ΘΕΣΜΟ και όχι με τα πρόσωπα. Εάν οι τωρινοί ΣΕΕ δεν αναλάμβαναν και επέλεγαν την τάξη, κάποιοι πάντως θα αναλάμβαναν. Δεν προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς αυτά που έχουν ανάγκη, γιατί ο ΘΕΣΜΟΣ δεν τους το επιτρέπει. Ο ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε υποστήριξη πολύ μακριά από τα σχολεία και αυτή η αποξένωση καταδικάζει το θεσμό αυτό. Σύντομα επανέρχονται οι ΣΣ και μακάρι να έχουν πραγματικό κύρος και να βοηθήσουν ουσιαστικά τα σχολεία. Και περισσότεροι να ήταν οι ΣΕΕ, είναι η φύση του θεσμού τέτοια που είναι αδύνατο να λειτουργήσει προς όφελος των σχολείων. Επίσης, τίμιο είναι να προφέρεις ό, τι καλύτερο μπορείς από όποιο πόστο. Δε σημαίνει ότι δε θέλουν να προσφέρουν οι ΣΕΕ. Ούτε ότι στην τάξη θα ήταν χρησιμότεροι. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει αποδοτικός ΘΕΣΜΟΣ, ώστε όσοι τον υπηρετούν να παράγουν αποτελέσματα.

    • Γιώργος Λιακόπουλος

      Ο ρόλος των σχολικών συμβούλων θα πρέπει κατ αποκλειστικότητα να βοηθούν κυρίως τους νέους εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη. Δάσκαλος είναι “η τεχνική του διδάσκειν” ουσιαστικά. Αρα όλοι οι Δάσκαλοι πρέπει να έχουμε κατακτήσει αυτή την τεχνική στον υπέρτατο βαθμό. Αυτό αποκτιέται μέσα στην τάξη με την καθοδήγηση των σχολικών συμβούλων βήμα προς βήμα. Αλλά πως να το κάνουν αυτό οι αγαπητοί σύμβουλοι όταν οι ίδιοι έχουν ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ολίγων ετών (δυστυχώς έτσι προβλέπεται από τη νομοθεσία) Νιώθουν και οι ίδιοι ανασφάλεια να παραβρεθούν μέσα στην αίθουσα και να καθοδηγήσουν ιδιαίτερα το νέο εκπαιδευτικό. Η βοήθειά τους συνίσταται σε πραγματοποίηση εισηγήσεων σε ημερίδες που οργωνώνουν οι ίδιοι. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν επαρκεια θεωρητική, αν κάπου δυσκολεύονται είναι “στην τεχνική του διδάσκειν” δηλαδή μέσα στην τάξη μαζί με τους μαθητές. Δυστυχώς και τα παιδαγωγικα τμήματα απαιτούν από τους φοιτητές ΜΟΝΟ ελάχιστες διδασκαλίες προκειμένου να τους δώσουν τη λεγόμενη επάρκεια. Θεωρούν ότι με το θεωρητικο υπόβαθρο που αποκτούν εκεί μεσα είναι ικανοι να στα θουν με αξιοπρέπεια και αποτελεσματικότητα στην τάξη. Συμπερασματικά Οι όποιοι σχολικοί σύμβουλοι κληθούν να βοηθήσουν το Δάσκαλο μέσα στην αίθουσα, θα πρέπει να ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ώστε να είναι απολύτως ικανοί να βοηθήσουν το Δάσκαλο στην τάξη. Οι απόψεις μου είναι από την 35/ετή εμπειρία μου στο Σχολείο, στην τάξη και για περισσότερο από 20 χρόνια στη θέση του Διευθυντή του Σχολείου

  3. Δεν είναι μόνο ο θεσμός ,είναι και ο τρόπος επιλογής των ΣΕΕ.
    Έχει γίνει κουραστικό και αδιάφορο για τους πολλούς,αλλά δυστυχώς το ζήσαμε να κυκλοφορεί η λίστα με τους αρεστούς,πριν τις επιλογές και να γίνεται κάθε τι δυνατόν για να ισχύσει.
    Οπότε ναι ,πιο τίμια η τάξη,αυτή την στιγμή και να ελπίσουμε σε κάτι καλύτερο.

    • Τεράστια ντροπή… Είναι δυνατόν να έχουν παραβλεφθεί τέτοιες αδικίες και παρατυπίες; Πότε θα δικαιωθούν όσοι αδικήθηκαν; Πότε θα βγουν στο φως αυτές οι λίστες; Κι αυτοί οι αρεστοί ως πότε θα ”επιπλέουν” χωρίς επιπτώσεις; Αίσχος για αυτούς που δέχθηκαν μια θέση ”πατώντας” σε αδικίες, αλλά και για τη Δικαιοσύνη του τόπου που δεν αποκαθιστά τη νομιμότητα…. Έχετε δίκιο πως η τάξη τελικά ήταν για τους τίμιους και καθαρούς. Γι’ υτό και ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς οι ΣΕΕ δεν έχουν κύρος. Και λόγω του ότι ως θεσμός απέτυχε, αλλά και γιατί έγιναν αδιαφανείς επιλογές. Οι ευνοηθέντες ας απολαύσουν για λίγο τις δάφνες της επικράτησης τους με άδικα μέσα, αλλά όχι για πολύ… Έρχονται νέες επιλογές και μακάρι να επιλεγούν οι άξιοι….

      • Γιώργος Λιακόπουλος

        Συμφωνώ ότι συνήθως γίνονται αδιαφανείς και κομματικές διαδικασίες, αλλά εγώ υποστηρίζω ότι το πρόβλημα το έχουν ΟΛΟΙ οι ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ οι οποίοι δεν έχουν ΕΠΑΡΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΕΙΡΑ. Μόνο με 5 – 6 χρόνια διδακτική εμπειρία δεν μπορούν να ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΟΥΝ και να βοηθήσουν στο διδακτικό του έργο το νέο Δάσκαλο, Ή κάποιον που αντιμετωπίζει προβλήματα μέσα στην τάξη Κοντολογίς πρέπι οι υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι να έχουν 15/ετή και πλέον δθδακτική υπηρεσία για να είναι ικανοί να ανταποκριθούν σε αυτό το κρίσιμο σημείο, δηλαδη να βοηθήσουν το Δάσκαλο ΜΕΣΑ στην ΤΑΞΗ. Να παρουσιάσουν ορισμένες διδακτικές ενότητες ενώπιον του Δάσκαλου για να του δείξουν το πως??

        • Δεν είναι μόνο τα λιγα χρόνια υπηρεσίας μέσα στην τάξη, αλλά κυρίως οι κομματικές γνωριμίες που δημιουργούν πρόβλημα. Να επιλέγονται πάντα οι καλύτεροι με αξιοκρατικές διαδικασίες και όχι τα ”δικά μας παιδιά”. Η ουσία πάντως είναι ότι περισσότερο από ποτέ τα στελέχη αυτά, ΣΣ/ΣΕΕ έχουν χάσει εξολοκλήρου το κύρος και την αξιοπιστία τους ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Όταν έχουν επιλεγεί με αδικίες και εις βάρος άλλων, μόνο απέχθεια προκαλούν στους συναδέλφους. Είναι σε αυτή τη θέση, για να βοηθήσουν και όχι για να ανελιχθούν στη δόξα και στο χρήμα. Αλλά τα λεφτά πάνω απ’ όλα….Η τάξη είναι ”τιμωρία” για εκείνους. Μόνο ντροπή για αυτούς τους συναδέλφους που ξεκίνησαν από την ταπεινή αίθουσα διδασκαλίας. Ας δούμε τι θα γίνει με τις νέες επιλογές. Θα βγουν πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι με το μέσο που θα επιστρατεύσουν ή νέοι επιστήμονες που θα μας στηρίξουν πραγματικά;

  4. Ας πούμε ότι υπάρχει διδακτική εμπειρία,υπάρχει θεωρητική γνώση,δείχνεις διδακτικές πρακτικές μέσα στην τάξη,αλλά ο εκπαιδευτικός..δεν ακολουθεί..πόσο μπορείς να τον πείσεις να αλλάξει;
    Στα σχολεία,κανείς πια δεν μπαίνει στις τάξεις και το παιδαγωγικό κλίμα διαμορφώνεται από τους Διεθυντές κυρίως,οι σύλλογοι δυστυχώς ακολουθούν..όχι παντού ,αλλά σε πολλά σχολεία.
    Άρα η διοίκηση έχει τον λόγο και την δύναμη που οι ΣΣ δεν είχαν ποτέ.

  5. Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τις απόψεις του κ. Λιακόπουλου, αλλά και με το κόσμιο τρόπο έκφρασης του. Διαφωνώ μόνο ως προς την τόσο μεγάλη αξία του ύψους της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας που καθορίζει, κυρίως επειδή 1. εάν αυτό ισχύσει, δύσκολα θα υπάρξει ανανέωση στο χώρο της εκπαίδευσης, αφού θα τοποθετηθούν οι αρχαιότεροι όχι μόνο σε προϋπηρεσία, αλλά και σε ηλικία. Με ότι και αν αυτό λογικά συνεπάγεται, αφού οι προηγούμενες αυτές γενιές φέρουμε δυστυχώς και όλη την ευθύνη της διάβρωσης που ζούμε. Μάλιστα, αρκετοί από εμάς, διακαώς επιδιώκουν να τη συντηρούν, μη ενδιαφερόμενοι για το τι κάνουν στους νεότερους και στο χώρο της εκπαίδευσης και 2. εδώ βλέπουμε συχνά να αμφισβητούνται μέχρι και πανεπιστημιακοί τίτλοι των ΣΕΕ (ή και των ΣΣ στο παρελθόν), πόση αξία νομίζετε ότι θα δώσουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε σχολεία σε κάποιο στέλεχος, που -αν μη τι άλλο- δεν “πατάει καλά στα πόδια του” από αυτή την άποψη; Σε όλο τον κόσμο τον κόσμο η επιστημονική κατάρτιση πιστοποιείται με τίτλους σπουδών. Εδώ; Εμείς; Τι προτείνετε; Να την υπολογίσουμε…πώς; Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τίτλοι διασφαλίζουν τα πάντα, αλλά κάτι περισσότερο το διασφαλίζουν, θέλουμε, δεν θέλουμε. Ο συνδυασμός είναι η χρυσή τομή, ως προς αυτό το θέμα. 15 έτη διδακτικής εμπειρίας (στην τάξη όμως, όχι σε γραφείο και να προσμετράται ως διδακτική, όπως ίσχυε για τους ΣΣ) είναι αρκετά. Η διδασκαλία, σωστά είναι και τέχνη. Η τέχνη, όμως, είναι και ταλέντο που καλλιεργείται. Στην περίπτωση της εκπαίδευσης, η εμπειρία είναι σημαντική, αλλά και η κατάρτιση και το ταλέντο, επίσης. Για αυτό υπάρχουν κοντά στους τόσους άξιους και οι “κακοί” δάσκαλοι. Σε επίπεδο στελεχών, πολύ σημαντική είναι και τακτική ανανέωση των προσώπων, έτσι ώστε και να επιτυγχάνεται η γενικότερη επικαιροποίηση του παρεχόμενου έργου, αλλά και να αποφεύγονται οι αδικίες που (πχ στην περίπτωση των ΣΣ) συχνά αποδεικνύονται αδιόρθωτες για πολλά χρόνια. Πάντως, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, κανένας τους σχεδόν δεν γύρισε στην τάξη τελικά. Παντού επιδίωξαν να πάνε και πήγαν, εκτός από την τάξη. Αυτούς επιθυμείτε; Ο θεσμός των ΠΕΚΕΣ απέτυχε, επειδή δεν υποστηρίχθηκε όπως έπρεπε, από την ίδια την εξουσία που τον έφερε. Και πετυχημένος όμως να ήταν ο θεσμός, πάλι θα καταργούνταν. Έτσι γίνεται στη χώρα μας πάντα. Ο επόμενος καταργεί τα του προηγούμενου. Το Υπουργείο, τα σχολεία κλπ συνέχεια σφραγίδες αλλάζουν, τρανταχτή η απόδειξη. Σε αρκετά ΠΕΚΕΣ πάντως δεν υπάρχει τίποτα. Γραφεία, καρέκλες, υπολογιστές, αναλώσιμα, τίποτα. Παρόλα αυτά οι πιο πολλοί ΣΕΕ προσπαθούν να υποστηρίξουν τα σχολεία και να προσφέρουν όσο μπορούν πιο πολύ, μέσα σε ένα εξ αρχής δυσμενές πλαίσιο. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ΚΕΣΥ. Χωρίς προσωπικό, χωρίς επαρκές πλαίσιο, χωρίς “εργαλεία”, αναλώσιμα κλπ προσπαθούν και οι άνθρωποι αυτοί. Για τον τρόπο επιλογής των στελεχών αυτών (ποτέ δεν κατάλαβα γιατί γράφουν κάποιοι όλο για τους ΣΕΕ, ΣΣ κλπ και όχι και για τα ΚΕΣΥ κλπ; εκεί έγιναν αξιοκρατικά;). κ. Δανάη παρακαλούμε να δημοσιοποιήσετε τις “λίστες” τις οποίες επικαλείσθε και παράλληλα να δημοσιοποιήσετε και τη λίστα “αρεστών” που κυκλοφορούσε όταν εσείς η ίδια γίνατε κάποτε ΣΣ. Εάν κάνω λάθος και δεν ήσασταν ΣΣ, ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων για τη μομφή. Σε όποια περίπτωση όμως, εφόσον έχετε τέτοια στοιχεία και εσείς και όποιοι άλλοι, να τα καταθέσετε δημόσια, έστω και ανώνυμα. Γιατί γράφετε μόνο σχόλια λάσπης; Γράψτε με αποδείξεις. Σε ποιους “συμφέρει” να μην έχουν κύρος οι ΣΕΕ, τα ΚΕΣΥ και τα λοιπά τρέχοντα πρόσωπα; Στα “παλιά” πρόσωπα σίγουρα συμφέρει. Η εκπαίδευση χρειάζεται ενότητα και όραμα. Με προσωπικά συμφέροντα στη μέση, όλα χάνονται, πάντα. Σήμερα ίσως αδικήθηκαν άλλοι, αύριο θα αδικηθούν ίσως άλλοι και πάει λέγοντας η βαλίτσα. Να καταργηθούν και τα ΠΕΚΕΣ και οι ΣΕΕ και τα ΚΕΣΥ κλπ κλπ. Αλλά να μην επανέλθουν τα προηγούμενα “αίσχη”, που τόσα χρόνια ζούσαμε. Το λέω και το εννοώ. Να γίνει τώρα μία ουσιώδης, υγιής αλλαγή στην εκπαίδευση και μία δίκαιη κρίση στη συνέχεια (έστω κατά το δυνατό, αφού ζούμε ίσως στην πιο διεφθαρμένη διοικητικά χώρα της Ευρώπης). Εμένα πχ δεν μου “κάνει” το ότι όλη η χώρα έγινε ξαφνικά ειδική αγωγή. Τόσο μεγάλες ανάγκες ΕΕ υπάρχουν στα σχολεία μας; Τότε να αναρωτηθούμε πρώτα το γιατί, μετά το αν οι ανάγκες είναι πραγματικές ή και αρκετά πλασματικές (πχ προφορικές εξετάσεις, πιο χαλαρή αξιολόγηση σε σχέση με άλλα παιδιά κλπ). Η ΕΕ, ναι είναι πολύ σημαντική, αλλά γιατί ξαφνικά “γεμίσαμε” από ΕΕ; Η ομάδα του κ. Κασσιανού, δηλαδή οι της ΕΕ, έκαναν το νόμο 4547. Συντεχνία κανονικότατη. Ας ξεκινήσει η νέα ηγεσία 1. να φέρει Δασκάλους στα σχολεία (αλλά δασκάλους και αναπληρωτές δασκάλους που δεν θα ζουν με μισθούς πείνας, θα είναι χορτάτοι για να ασκούν με όσο το δυνατόν περισσότερη χαρά το έργο τους). Γνώσεις έχουν, το όραμα έχασαν ίσως κάποιοι νέοι μας συνάδελφοι και είναι λογικό, σε τόσα που τους υποβάλλουν και 2. να δημιουργήσει μία νέα δομή, επαρκέστερη, ρεαλιστική, τίμια και απαλλαγμένη από λάθη του παρελθόντος (ΣΕΕ, ΣΣ, ΜΜ, ΤΤ ή ότι άλλο, μικρή η σημασία). Βήμα, βήμα και με τη σωστή σειρά. Οι καλοί νόμοι προϋποθέτουν και χρόνο και διασφάλιση της υποδομής για την εφαρμογή τους. Τι να τα κάνουμε τα άξια και ικανά στελέχη, αν δεν υπάρχουν πρωτίστως οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία μας; Τι να την κάνουμε την “αξιολόγηση”, αν όλα αυτά δεν τα συνυπολογίζει και δεν έχει ρεαλιστική στοχοθεσία; Τίποτα… Μακάρι να δώσουν κίνητρα για εξέλιξη στους νεότερους, μήπως και σωθούμε. Μακάρι να δώσουν κίνητρα για “έξοδο” και σε εμάς, γιατί και που θέλουμε κάποιοι να κάνουμε “χώρο” για νεότερα και “καθαρότερα” ελπίζω μυαλά, δεν μας βοηθούν. Αγαπητέ Άρη έχεις και εσύ δίκιο. Όνειρα; Ίσως ναι, ίσως και όχι.

  6. κ.ΤΝ.οι ΣΣ γύρισαν στο σχολείο.
    Ημουν ΣΣ και από πέρυσι είμαι σε τάξη.
    Ημουν 20 χρόνια δασκάλα,μέσα σε τάξη.
    Αυτά που έγιναν στην Περιφέρεια μου ,ήταν τραγικά.
    Η λίστα των ονομάτων με τους αρεστούς είχε κυκλοφορήσει από πριν.
    Δόθηκαν επιπλέον διδακτικά μόρια,υπερμοριοδότηση σε κριτήρια σε αυτούς που ήθελαν,υποβιβασμός στην συνέντευξη και εξοβελισμός για ασήμαντη μη συμπλήρωση στοιχείων κ.α. σε αυτούς που είχαν για απόρριψη.
    Σίγουρα βέβαια ο θεσμός θέλει ανανέωση,κυρίως θεσμική,να προσφέρει ουσιαστικό έργο και όχι μόνο θεωρία.

  7. Και κάτι που ξεχνάμε για τις επιλογές,οι δυο προηγούμενες έγιναν κεντρικά στην Αθήνα και ήταν Γραπτές εξετάσεις το 2007 και απαντήσεις σε τεστ το 2011,το 2018 έγιναν τοπικά και δυστυχώς μεταξύ γνωστών προσώπων.
    Όλα τα στοιχεία κ.ΤΝ έχουν δοθεί στους αρμόδιους και εκκρεμούν και δικαστικές αποφάσεις.
    Όσον αφορά την ειδική αγωγή έχετε δίκιο,σηκώνει πολύ και σοβαρή συζήτηση και ναι τέτοια θέματα πρέπει να μας αποσχολούν πρωτίστως,ως εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και άλλα που έχουν σχέση με παιδαγωγικά και διδακτικά ζητήματα

  8. ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ
    ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΥΧΡΑΙΜΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΞΕΧΕΙΛΙΖΟΥΝ ΕΜΠΑΘΕΙΑ
    ΑΣ ΔΟΥΝ ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΣΕΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΓΕΝΙΑ ΜΑΣ ΑΣ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

    http://attik.pde.sch.gr/6pekes/

    ΕΠΙΣΗΣ ΑΣ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΕΚΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ
    ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟ Η ΚΑΠΟΙΟΥΣ Σ.Σ. ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *