Παρασκευή , 19 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι αρχές της παράλληλης στήριξης(Τοζακίδης Ανανίας, Σχ. Σύμβουλος Ειδ. Αγωγής)

Διάδωσέ το

Τοζακίδης Ανανίας

Παράλληλη Στήριξη (ΑΡΧΕΣ), Τοζακίδης Ανανίας, Σχ. Σύμβουλος Ειδ. Αγωγής
  1. Παρέχεται ύστερα από σχετική εισήγηση του ΚΕΔΔΥ σε μαθητές με ΕΕΑ οι οποίοι εκτιμάται ότι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ΑΠΣ της τάξης τους, αλλά αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες (κινητικές, αισθητηριακές, προσοχής) οι οποίες παρεμποδίζουν την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.
  2. Ο/Η εκπαιδευτικός ΕΑΕ τοποθετείται στην τάξη του παιδιού ή των παιδιών με ΕΕΑ, ως 2ος εκπαιδευτικός με τα εξής καθήκοντα (ενδεικτικά):
    1. Βοηθά στην προσέλευση και αποχώρηση του παιδιού με ΕΕΑ από την τάξη.
    2. Μέσα στην τάξη βοηθά στην εύρεση του κατάλληλου βιβλίου, της σελίδας, της άσκησης κλπ
    3. Εξηγεί στο παιδί με ΕΕΑ την εκφώνηση της άσκησης με κατανοητό τρόπο
    4. Όταν χρειάζεται διαφοροποιεί την εργασία του μαθητή με σκοπό την επίτευξη του στόχου
    5. Βοηθά τη Δασκάλα της τάξης στο σχεδιασμό της διδασκαλίας εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο σύμφωνα με τις αρχές της ΔΔ
    6. Αναλαμβάνει παράλληλη εργασία στην τάξη. Π.χ. όταν η μία εκπαιδευτικός αφηγείται μια ιστορία, η άλλη σχεδιάζει στον πίνακα το ανάλογο ιστόγραμμα ή διορθώνει τις εργασίες των μαθητών της τάξης
    7. Η Δασκάλα της ΠΣ δεν κάθεται αποκλειστικά δίπλα στο παιδί με ΕΕΑ. Παρέχει υποστηρικτική διδασκαλία κυρίως στο παιδί με ΕΕΑ, αλλά ταυτόχρονα περιέρχεται στην τάξη και βοηθά και άλλα παιδιά που έχουν ανάγκη.
    8. Συμπληρώνει καθημερινά το τετράδιο επικοινωνίας. Στο τετράδιο επισημαίνονται τα θετικά και αρνητικά σημεία της σχολικής ζωής για την ενημέρωση των γονέων. Οι γονείς με τη σειρά τους σημειώνουν δικές τους παρατηρήσεις για την ενημέρωση των Δασκάλων.
    9. Στο διάλειμμα και στις εκδρομές σχεδιάζει δραστηριότητες (παιχνίδια) εμπλοκής και κοινωνικοποίησης του παιδιού με ΕΕΑ.
    10. Περιοδικά αναλαμβάνει διδακτικό έργο και το ρόλο του 2ου εκπαιδευτικού αναλαμβάνει η Δασκάλα της τάξης. Σκοπός είναι να μη φαίνεται ποια είναι η εκπαιδευτικός της τάξης και ποια της ΠΣ σε μια φωτογραφία της τάξης.
    11. Εισηγείται και υλοποιεί σε συνεργασία με τη Δασκάλα της τάξης Σχέδια Εργασίας με στόχο το σεβασμό της διαφορετικότητας. Το πρόγραμμα παρουσιάζεται σε όλες τις τάξεις.
    12. Απώτερος σκοπός της παράλληλης στήριξης είναι η τελική (όσο το δυνατόν), αυτονόμηση του μαθητή.
    13. Μία φορά το τρίμηνο συμμετέχει σε σύσκεψη εκτίμησης της προόδου του μαθητή με ΕΕΑ. Στη σύσκεψη συμμετέχουν επίσης ο Δ/ντής του Σχολείου, η Δασκάλα της τάξης και ο/η γονέας του παιδιού. Συντάσσεται από κοινού αιτιολογημένη έκθεση επίδοσης στον κοινωνικό, επικοινωνιακό και ακαδημαϊκό τομέα. Αν δε σημειωθεί κατάλληλη επίδοση σε 2 διαδοχικά τρίμηνα, το παιδί παραπέμπεται στο ΚΕΔΔΥ για επαναξιολόγηση σε ότι αφορά το κατάλληλο πλαίσιο εκπαίδευσης.Τοζακίδης Ανανίας, Σχ. Σύμβουλος Ειδ. Αγωγής

Δείτε  εδώ όλη τη δημοσίευση

Δείτε επίσης

Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα

Διάδωσέ το Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ανοίγει συζητήσεις από τη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *