ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

“Γλυτώνει” τη γραφειοκρατία ο Συντονιστής εκπαιδευτικού έργου. Τι θα κάνει στα σχολεία.

Διάδωσέ το

www.fresh-education.gr

Με τις σχετικές προβλέψεις στο άρθρο 22 του σ/ν «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου απαλλάσσεται από πολλά “παλιά” καθήκοντα των Σχολικών Συμβούλων, όπως: θεώρηση ωρολογίων προγραμμάτων,  εισήγηση για τμήμα πρωινής ζώνης,  συμμετοχή σε τριμελείς επιτροπές, κ.ά.

Οι Προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων αναλαμβάνουν πολλά από αυτά τα καθήκοντα.  Δείτε  εδώ τα νέα καθήκοντα  που παίρνουν οι Προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων.

Με αυτό τον τρόπο απελευθερώνονται οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου από διαδικασίες με περισσότερο γραφειοκρατικό χαρακτήρα  για να ασχοληθούν  με το επιμορφωτικό τους έργο αλλά και με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ( άρθρο 47 του ν. 4547/2018)

Τα καθήκοντα που θα έχει ο Συντονιστής εκπαιδευτικού έργου μπορούμε να τα βρούμε στα εξής θεσμικά κείμενα:

1. στο άρθρο 4  νόμος 4547/2018  
2.στο άρθρο 22 του πρόσφατου  σ/ν «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» 
3. και αναμένεται να εξειδικευθούν τα  ειδικότερα καθήκοντά του με Υπουργική Απόφαση, όπως αναφέρεται στο άρθρο 18 “Εξουσιοδοτικές διατάξεις” του νόμου 4547/2018  

Εδώ μπορείτε να δείτε τα καθήκοντα των Συντονιστών εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με το ν.4547/18

(Σημ. του fresh-education) Eνώ ¨τρέχουν¨οι διαδικασίες για την επιλογή των Συντονιστών εκπαιδευτικού έργου ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές όλες οι αρμοδιότητές /καθήκοντά τους( βλ. παραπάνω περ. 3) και άλλες έγιναν γνωστές κατά τη διάρκεια του χρόνου υποβολής δικαιολογητικών από τους υποψήφιους( βλ. παραπάνω περ.2)

Τα επιπλέον καθήκοντα που έγιναν γνωστά πριν λίγες ημέρες στο  άρθρο 22 του πρόσφατου  σ/ν «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» είναι:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Παράταση θητείας Διευθυντών Εκπ/σης και Προϊσταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων
  1. Μετά το τέλος των εορταστικών εκδηλώσεων, οι μαθητές αποχωρούν και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παραμένουν στο σχολείο για να συμμετέχουν σε έκτακτες ή τακτικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων ή και σε συνεδριάσεις του σχολικού συμβουλίου ή σε επιμορφωτικές/ενημερωτικές συναντήσεις με τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου ή για να διεκπεραιώνουν οποιοδήποτε άλλο διοικητικό έργο τους έχει ανατεθεί.
  2. Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα (1) ακόμη έτος μπορεί να γίνει με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, όταν βεβαιώνεται με γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σχετική βεβαίωση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης ή του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγών ότι ο μαθητής παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου
  3. Κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου. Οι ενέργειες αυτές αφορούν: ..ι)στη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων και συναντήσεων με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου του οικείου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Συντονισμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
  4. Κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου από 15 έως 21 Ιουνίου γίνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες και ενέργειες σχετικές με τη λήξη του διδακτικού έτους, την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και την καταγραφή προτάσεων για βελτίωσή του το επόμενο σχολικό έτος. Ειδικότερα, οι εργασίες και ενέργειες κατά τη χρονική αυτή περίοδο αφορούν τα εξής: ..δ) τη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων και συναντήσεων με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
  5. Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου
  6. Οι παιδαγωγικές συναντήσεις για θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών πραγματοποιούνται υποχρεωτικά ανά τρίμηνο και όποτε κρίνεται αναγκαίο από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου ή/και τον Σύλλογο Διδασκόντων εκτός διδακτικού και εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών.Στις συναντήσεις αυτές μπορεί να συμμετέχει ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου μετά από πρόσκληση του συλλόγου διδασκόντων.
  7.  Για την αντιμετώπιση των μαθητών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες ή και προβλήματα συμπεριφοράς, ο εκπαιδευτικός της τάξης συνεργάζεται με το διευθυντή ή τον προϊστάμενο του σχολείου, τον εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης, τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο της λειτουργίας της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών ή των Ε.Δ.Ε.Α.Υ., όπου αυτές λειτουργούν, με τα οικεία Κ.Ε.Σ.Υ., τον αρμόδιο συντονιστή εκπαιδευτικού έργου και το συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης, καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς για την προστασία και την υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους. Η αλλαγή περιβάλλοντος του μαθητή είναι μέτρο παιδαγωγικού ελέγχου και μπορεί να γίνει με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων:α) όταν πρόκειται για αλλαγή τμήματος, β) με τη συναίνεση του γονέα/κηδεμόνα όταν πρόκειται για αλλαγή σχολείου.
  8.  Με απόφαση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου και χωρίς να απαιτείται άδεια άλλης αρχής μπορεί να χρησιμοποιηθούν μέχρι δύο (2) εργάσιμες ημέρες το χρόνο ανά τάξη για την πραγματοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων και ημερίδων. Στα επιμορφωτικά αυτά σεμινάρια και τις ημερίδες συμμετέχουν υποχρεωτικά όλοι οι εκπαιδευτικοί της περιφέρειας ή ομάδες εκπαιδευτικών κατά σχολεία ή τάξεις, σύμφωνα με την περίπτ. στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 55 του ν. 1566/1985. Σκοπός των επιμορφωτικών αυτών συναντήσεων είναι η εξέταση των θεμάτων που έχουν σχέση με την επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, την εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών, το συντονισμό, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ή την αντιμετώπιση προβλημάτων που παρακωλύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Σε κάθε περίπτωση, για τη διαμόρφωση του θεματικού περιεχομένου των επιμορφωτικών αυτών συναντήσεων ο οικείος συντονιστής εκπαιδευτικού έργου λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις των εκπαιδευτικών της περιφέρειας ή ομάδων εκπαιδευτικών κατά σχολεία ή τάξεις.
  9.  Μέσα στα χρονικά διαστήματα από την 1η έως την 10η Σεπτεμβρίου και από την 15η έως την 21η Ιουνίου μπορεί να διοργανώνονται από το συντονιστή εκπαιδευτικού έργου επιμορφωτικές δράσεις, σε συνεργασία με τις αρμόδιες δομές υποστήριξης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.»

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *