Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Το Υπουργείο Παιδείας νομοθετεί μέτρα συνωστισμού για την αντιμετώπιση της Πανδημίας

Διάδωσέ το

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Μετά την αύξηση του ανώτατου αριθμού των παιδιών ανά τμήμα (από 22 σε 25) εν μέσω πανδημίας και την δημόσια κατακραυγή από όλη την κοινωνία [1], το Υπουργείο Παιδείας, με μια νέα Υπουργική απόφαση [2] τροποποιεί αιφνιδιαστικά την ώρα αποχώρησης των μαθητών του νηπιαγωγείου και κατά συνέπεια και των εκπαιδευτικών από 13:00 στις 13:10 αυξάνοντας για πολλοστή φορά το ωράριο νηπιαγωγείου -νηπιαγωγών.

Είναι απορίας άξιο με ποιο σκεπτικό και με βάση ποια ποιοτικά χαρακτηριστικά του Νηπιαγωγείου το Υπουργείο τροποποιεί (και όχι δίνει τη δυνατότητα τροποποίησης του ωρολογίου προγράμματος) την ώρα αποχώρησης, που μάλιστα αντί να συμβάλει στην αραίωση του πληθυσμού επιφέρει συνωστισμό και άσκοπη μετακίνηση και επιβαρύνει το επιδημιολογικό φορτίο έξω από τα σχολεία. Μήπως τελικά η αύξηση του ήδη επιβαρυμένου ωραρίου (36,6 διδακτικές ώρες ) των νηπιαγωγών, είναι και η αρχή του συνολικότερου σχεδίου αύξησης του εργασιακού χρόνου των εκπαιδευτικών;

Μέσα στο διάστημα της πανδημίας, εμείς οι Νηπιαγωγοί αυτό που βιώσαμε είναι ότι πλείστοι υπηρεσιακοί παράγοντες έχουν άγνοια του τρόπου λειτουργίας αυτής της εκπαιδευτικής βαθμίδας (ωράρια χωρίς διάλειμμα, εφημερίες και με αυξημένη επιτήρηση όλων των παιδιών, ταυτόχρονα εκπαιδευτικά και διοικητικά καθήκοντα, καμμιά μείωση ωραρίου για την πλειοψηφία των συναδέλφων, πολυκαθηκοντικοί ρόλοι, μη αναπληρούμενοι ρόλοι κ.α.) ενώ για εκείνους που έχουν γνώση το Νηπιαγωγείο αποτελεί «πείραμα» αντοχής εκπαιδευτικών σε πολυσήμαντους και αλληλοσυγκρουόμενους ρόλους και αρμοδιότητες, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του αλλά και συνολικότερων εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων.

ΑΥΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ :

• Από τις εγκυκλίους που απρόσκοπτα και χωρίς κανένα σκεπτικό ζητάνε ορισμό υπεύθυνου covid, αγνοώντας ότι στο 1 από τα 3 Νηπιαγωγεία υπάρχει ένας μόνο εκπαιδευτικός που είναι Υπεύθυνος για ΟΛΑ και ότι στα υπόλοιπα δεν υπάρχει, πλην του εκπαιδευτικού τάξης,ούτε άλλος εκπαιδευτικός ούτε άλλος χώρος .

• Από την πρωτοφανή προχειρότητα και αδιαφορία για τα νήπια με την οποία ορίστηκε καθημερινή σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μάλιστα μεσημεριανή, χωρίς να ληφθούν υπόψιν οι προτάσεις των ειδικών για το μέγιστο χρόνο έκθεσης των παιδιών σε οθόνη (Π.Ο.Υ.), η προσβασιμότητα, οι ρυθμοί των παιδιών και των γονιών, η πλήρης ανυπαρξία τεχνολογικού εξοπλισμού και η απουσία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας τράπεζας παιδαγωγικών προτάσεων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

• Από την «εναπόθεση» επιπλέον καθηκόντων -καθημερινά- και αύξησης του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

• Από την ελλιπή καθαριότητα στους χώρους μας, αφού στα περισσότερα νηπιαγωγεία το προσωπικό καθαριότητας είναι «δανεικό» από τα Δημοτικά και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις απασχολείται για ένα δίωρο την ημέρα.

• Από την ανυπαρξία κεντρικού σχεδιασμού της σίτισης όλων των παιδιών και μάλιστα σε καιρό όπου η υγειονομική κρίση έχει επιδεινώσει και την οικονομική κρίση.

Η ΝΕΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΓΟΝΑ ΠΟΥ ΞΕΧΕΙΛΙΖΕΙ ΤΟ ΠΟΤΗΡΙ

Μετά από όλα αυτά και αφού οι Σύλλογοι Διδασκόντων των Νηπιαγωγείων προσπαθούν να λύσουν αυτά που η πολιτεία όφειλε να λύσει, συνεδρίασαν στην αρχή της χρονιάς και εκ νέου στις 8/1/21 και συνέθεσαν τρόπους αποχώρησης των παιδιών με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε μονάδας αλλά και σεβόμενοι:

• Το ωράριο λειτουργίας των νηπιαγωγείων

• Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών

• Τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας (συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, μη συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, αριθμό εισόδων, αριθμό τμημάτων, μεταφορά μαθητών με λεωφορεία-ταξί, απόσταση από όμορα δημοτικά κα)

• Τη δημιουργία συνθηκών για την αποφυγή του συνωστισμού γονέων-κηδεμόνων έξω από τις σχολικές μονάδες.

• και την ασφάλεια των παιδιών

και με βάση όλα τα παραπάνω ενημέρωσαν τους γονείς,εκ νέου, πριν μια βδομάδα για τον τρόπο λειτουργίας

ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ :

1. Ποια ουσιαστική λύση δίνει αυτή η τροποποίηση λήξης του προγράμματος και αναχώρησης των παιδιών όταν οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν, με απόφασή τους, ήδη συλλογικά προσπαθήσει και δημιουργήσει ασφαλείς συνθήκες αποχώρησης για τα παιδιά;

2. Πώς μειώνεται ο συνωστισμός όταν οι δυο αλληλένδετες βαθμίδες(συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία και δημοτικά) σχολάνε περίπου την ίδια ώρα;

3. Πώς μειώνεται ο συνωστισμός όταν ο γονιός-κηδεμόνας που πριν αποχωρούσε με το νήπιο στις 13:00 (αφού δεν έχει παιδί σε συστεγαζόμενο Δημοτικό)τώρα πρέπει να συνωστισθεί με τους γονείς-κηδεμόνες και τους μαθητές/τριες του Δημοτικού;

4. Πώς αποφεύγεται ο συνωστισμός και η άσκοπη μετακίνηση όταν για δύο παιδιά που βρίσκονται σε διαφορετικά συγκροτήματα χρειάζονται δυο συνοδοί, αφού η ώρα αποχώρησής τους είναι σχεδόν η ίδια;

ΕΠΕΙΔΗ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ότι οι «αγαθές προθέσεις προστασίας του πληθυσμού από τον κορονοϊό» όσον αφορά στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σταμάτησαν στο παγουρίνο του Δημοτικού, στις μάσκες για κύκλωπες, στην τηλεκπαίδευση με ταμπλετ που ποτέ δεν έφτασαν στα σχολεία, στα τεστ που δεν έγιναν και στα εμβόλια που δεν προτεραιοποιούν τους εκπαιδευτικούς αλλά τους ημετέρους, φωνάζουμε:

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ !

ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ Π.Ε και τη ΔΟΕ να καλύψουν συνδικαλιστικά τους συναδέλφουςνα μην εφαρμόσουν τη νέα υπουργική απόφαση «Τροποποίηση ώρας αποχώρησης νηπιαγωγείου» (Αρ.Φ7/3625/Δ1) και να συνεχίσουν τον προγραμματισμό τους .

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΣΕ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ -ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Δείτε επίσης

Κοινή επιστολή για τη λειτουργία των ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ

Διάδωσέ το Ωστόσο και παρά το ότι είναι αυτονόητη η στήριξη και ενίσχυση της λειτουργίας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *