ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε: Συστηματική η οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το

αύξηση μισθών

Στην έκθεσή της (2018), η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση     δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στο τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην εκπαίδευση. Εκτός των άλλων, τονίζει ιδιαίτερα τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα η Αρχή στην έκθεσή της αναφέρει:

Επιβάλλεται να αναφερθεί ότι στη χώρα μας αρνητικό παράγοντα στην διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και στην υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί και η συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες.

Αυτό συμβαίνει τόσο με ευθύνη της πολιτείας, όσο και της κοινωνίας και εκφράζεται με ποικιλία τρόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

 Τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου.
 Την απουσία συστηματικών επιμορφωτικών δράσεων από την πολιτεία.
 Την έλλειψη κινήτρων για διαρκή βελτίωση και δια βίου μάθηση.
 Την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα στον βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές προσμετρά ελάχιστα ή καθόλου η αξιολόγηση των διδασκόντων (βαθμοί τετραμήνων), παρ’ όλη τη στενή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών για διάστημα οκτώ μηνών.
 Την έλλειψη αυτονομίας στο Σύλλογο Διδασκόντων, για παράδειγμα ακόμη και για την πρόσκληση ειδικού ομιλητή απαιτείται η έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
 Τη συχνή άσκηση πολύ ισχυρών πιέσεων από τους γονείς για απόδοση υψηλών βαθμών στα παιδιά τους, παρ’ όλο που οι ζητούμενοι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να βελτιώσει τη κατάσταση στον τομέα αυτό, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα, και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιδείξουν αυξημένη επαγγελματική υπευθυνότητα, ανάλογη του ρόλου τους και των συνεπειών των επιλογών και των παραλήψεών τους, αναπτύσσοντας συλλογικές πρακτικές επικεντρωμένες στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο τους.

Με αυτό τον τρόπο, θα υποστηρίξουν την επαγγελματική ανάπτυξή τους και θα δικαιώσουν τις προσδοκίες και την εμπιστοσύνη της κοινωνίας.

Δείτε επίσης

Διαδικτυακή ενημέρωση για το Ασφαλιστικό – Συνταξιοδοτικό στις 03-02-2024

Διάδωσέ το Διαδικτυακή ενημέρωση για το Ασφαλιστικό – Συνταξιοδοτικό στις 03-02-2024 Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. διοργανώνει διαδικτυακή …

Πρώτο σχόλιο

  1. Ο εσμός αργομίσθων της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. πρέπει να παυθούν πάραυτα, καταργουμένης της δοκησισόφου, πλην ασόφου υπηρεσίας των. Και μόνο το ότι εισηγούνται το να μετράει η προφορική βαθμολογία για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, όπερ θα ήταν ιδεωδώς γόνιμο έδαφος για φακελλάκια, ρουσφέτια, ευνοιοκρατία, διαπλοκή και γνωριμίες δηλαδή, αποδεικνύουν περίτρανα ότι είναι εχθροί της αξιοκρατίας, της φερεγγυότητος και της ποιότητος που υποτίθεται πως υπηρετούν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *