ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χ. Κεφαλίδου: Το Νομοσχέδιο ήρθε σε χρόνο γενικευμένου lockdown, που σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικοί ήταν απομονωμένοι

Διάδωσέ το
Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής στη συζήτηση που ξεκίνησε επί της αρχής του Νομοσχεδίου του Υπ. Παιδείας.
Η Χαρά Κεφαλίδου τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι δεν ήταν κατάλληλος ο χρόνος κατάθεσης ενός τέτοιου μεγέθους και εθνικής σημασίας σχεδίου Νόμου προσθέτοντας «Το Νομοσχέδιο ήρθε σε χρόνο γενικευμένου lockdown, που σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικοί ήταν απομονωμένοι. Γέμισε τον πολιτικό κόσμο, τους εμπλεκόμενους φορείς, μεγάλο μέρος της κοινωνίας με επιφυλάξεις». 
«Είναι ένα πόνημα βιαστικόεπιδερμικόΑπουσιάζει εντελώς το  όραμα και η συνολική στρατηγική. Παραμένει αποσπασματικόατελέςαναχρονιστικό», σημείωσε σχετικά. «Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ισοπέδωσε και απογύμνωσε το Δημόσιο Σχολείο. Εσείς ερχόμενοι με εξαγγελίες και βαθυστόχαστες ανακοινώσεις, το αφήνετε στη γύμνια του, που την διαφημίζετε κιόλας! Αγνοείτε επιδεικτικά, το Δημόσιο Σχολείο, όταν δεν το ευτελίζετε» πρόσθεσε.
«Κυρία Υπουργέ δεν δίνετε εξετάσεις αριστείας στον πρωθυπουργό! Δίνετε προαγωγικές εξετάσεις στην ελληνική κοινωνία! Το Νομοσχέδιο σας είναι μπάλωμα στο μπάλωμα πάνω στην καταστροφική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ» είπε η Χαρά Κεφαλίδου. 
Τέλος, κλείνοντας την ομιλία της σημείωσε: «Περιμέναμε από εσάς κα Υπουργέ να πιάσετε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε το 2014. Έρχεστε να ρετουσάρετε τα συντρίμμια του ΣΥΡΙΖΑ».

Η ομιλία της Χαράς Κεφαλίδου- Συζήτηση επί της αρχής / ΝΣ Παιδείας – Ολομέλεια 01.06.2020

«Κυρία υπουργέ, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα επιτέλους δια ζώσης ίσως το επιδραστικότερο σχέδιο νόμου, όπως φάνηκε από το εξαιρετικό ενδιαφέρον των πολιτών στη διάρκεια της 15νθημερης διαβούλευσης με πάνω από 14.700 σχόλια. 

Το γεγονός ότι ήρθε σε χρόνο γενικευμένου lockdown, που σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικοί ήταν απομονωμένοι (γεγονός που προκάλεσε αλγεινή εντύπωση) γέμισε με το «καλημέρα», πολιτικό κόσμο, εμπλεκόμενους φορείς, μεγάλο μέρος της κοινωνίας με επιφυλάξεις

Δεν ήταν κατάλληλος ο χρόνος κατάθεσης ενός τέτοιου μεγέθους και εθνικής σημασίας σχεδίου νόμου. Μέσα στην πανδημία και ενώ κύριο μέλημα όλων ήταν:

  • πώς θα επανέλθουμε στην κανονικότητα του σχολείου
  • πώς θα αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία
  • τι θα γίνει με τις εξετάσεις
  • τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε τον ερχόμενο Σεπτέμβριο

η ηγεσία του Υπ. Παιδείας μοιάζει να λειτούργησε λάθρα με αποτέλεσμα το Ν/Σ να συγκεντρώσει πριν καν ξεκινήσει η συζήτηση την καχυποψία  όλων. Και εύλογα.

Οι 15 ημέρες διαβούλευσης ακούγονται αρκετές μόνο σε αδαείς

Δεν είναι: 

  • Αφενός γιατί ούτως ή άλλως πρόκειται για ένα Ν/Σ που (όπως διαφημίστηκε) φιλοδοξεί να μεταρρυθμίσει την εκπαίδευση στη χώρα. Το τελευταίο τέτοιο ήταν επί ΠΑΣΟΚ και ο ουσιαστικός διάλογος είχε ξεπεράσει τους πέντε μήνες.   
  • Αφετέρου 15 ημέρες όταν η χώρα βρίσκεται με κατεβασμένα ρολά και όλοι αγωνιούν για την επόμενη ημέρα, μάλλον δείχνει προχειρότητα, ανάρμοστη για τη σοβαρότητα αυτού που καλείται να ρυθμίσει. Και δεν είναι άλλο από τη δημόσια εκπαίδευση των Ελλήνων. 

Θα ισχυρισθείτε ότι τελειώνει το σχολικό έτος. Είστε στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του Υπ. Παιδείας 10 μήνες. Δεν είναι ικανός χρόνος για να ανοίξετε κανονικά τον διάλογο και να φέρετε τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις; Προεκλογικά, εσείς δεν λέγατε ότι έχετε έτοιμα τα νομοσχέδια; Το αμπαλάζ αστραφτερό!

Ας πάμε όμως στο περιεχόμενο

Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας έφερε ένα Ν/Σ με ποικίλες  παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης που διατρέχει τη «ραχοκοκαλιά» της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη χώρα μας. 

Στόχος τους λέτε είναι η μεταρρύθμιση και ο εκσυγχρονισμός του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες και η εισαγωγή στην Γ’ βαθμια εκπαίδευση. 

  • Ως προς το εύρος του είναι πράγματι μεγάλο το φάσμα που καλύπτει. Δεν αφήνει καμιά βαθμίδα εκπαίδευσης αλώβητη.  
  • Ως προς τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, είναι ένα πόνημα βιαστικό, επιδερμικό από το οποίο απουσιάζει εντελώς το  όραμα και η συνολική στρατηγική. Παραμένει αποσπασματικό, ατελές, αναχρονιστικό (βλ. αναγραφή διαγωγής στο απολυτήριο και αν θα είναι τα Λατινικά ή η Κοινωνιολογία). 

Η αναφορά και επίκληση τίτλων και σε μεταρρυθμιστικές τομές που είχαν δημιουργήσει αίσθηση και είχαν κάνει τη διαφορά και την ανατροπή στη Δημόσια Εκπαίδευση, όπως  Εθνικό Απολυτήριο, Τράπεζα ΘεμάτωνΕισαγωγή Καινοτομιών, Επιμόρφωση, Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία  κλπ. τελικά αποδομείτε την ουσία των εκπαιδευτικών πολιτικών και δράσεων.

Κυρία Υπουργέ,

Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ισοπέδωσε και απογύμνωσε το Δημόσιο Σχολείο. ΕΣΕΙΣ, ερχόμενοι με εξαγγελίες και βαθυστόχαστες ανακοινώσεις, το αφήνετε στη γύμνια του, που την διαφημίζετε κιόλας. Αγνοείτε επιδεικτικά, το Δημόσιο Σχολείο, όταν δεν το ευτελίζετε.

Και μόνο η ανάγνωση του Ν/Σ που φέρνετε, δείχνει το άγχος να τελειώνετε πρόχειρα και βιαστικά μια δουλειά, που δεν αγαπάτε στην πραγματικότητα και η ουσία της δεν σας ενδιαφέρει. Σαν να μην σας αφορά. Το έχω ξαναπεί: Δεν δίνετε εξετάσεις αριστείας στον πρωθυπουργό! Δίνετε προαγωγικές εξετάσεις στην ελληνική κοινωνία!  

Ποιο είναι το πρόβλημα στο οποίο δίνει απαντήσεις το νομοσχέδιο που φέρνετε; Δεν υπάρχει. Δεν απαντάει σε κανένα από τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, ειδικά μετά τους δυο μήνες πανδημίας. 

Το στρατηγικό σχέδιο, το όραμα σας για το Δημόσιο Σχολείο; Ποιο σχολείο θέλετε; Δεν προκύπτει από πουθενά. 

Δεν τίθενται πουθενά οι στόχοι, οι μέθοδοι παρακολούθησης της προόδου τους, ένα σαφές κοστολογημένο σχέδιο υλοποίησης με πρόβλεψη των απαιτούμενων πόρων και των πηγών χρηματοδότησής του.

Μπάλωμα στο μπάλωμα πάνω στην καταστροφική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ!!!!!!

Το Ν/Σ προτείνει αλλαγές χωρίς να εξηγεί, σε τί και πόσο θα βοηθήσουν το σύνολο της ελληνικής μαθητικής κοινότητας. Τα παιδιά που μεγαλώνουν στο Νευροκόπι, στα Κύθηρα, στην Αθήνα, στο Λασίθι αλλά και στο Διδυμότειχο περιμένουν….. Φέρατε 9 φτωχά άρθρα για τη λειτουργία του συνόλου των σχολικών μονάδων (περίπου 13.500) και 13 άρθρα για τη λειτουργία των 62  Πειραματικών – Πρότυπων Δημόσιων Σχολείων. 

Έτσι εννοείτε εσείς την Αριστεία; Εξαντλούμενης της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής στα 1.000, 3.000, 5.000 ξεχωριστά μυαλά και αγνοώντας το σύνολο των μαθητών; 

Δεν υποτιμώ την αξία των Αρίστων και την ανάγκη στήριξης της πολιτείας για να ανθίσουν και να μπορέσουν να είναι οι μπροστάρηδες του «αύριο»

Δεν τελειώνει όμως σε αυτούς η δουλειά της Πολιτείας. Για την ακρίβεια, το δικό σας πρωταρχικό έργο για αυτά τα παιδιά, είναι να μην τους βάζετε εμπόδια.  Έτσι ή αλλιώς θα προχωρήσουν μπροστά. Τους το επιβάλει η φύση τους! 

Δουλειά σας είναι να φτιάξετε το Δημόσιο Σχολείο που θα κινητοποιεί τους πάντες (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, παραγωγικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, ερευνητικούς φορείς κτλ.) και θα απευθύνεται σε όλους. Στον άριστο, στον μέτριο, στον κάτω του μέσου μαθητή, προσπαθώντας να τον κάνει καλύτερο, με κριτική σκέψη, να του μάθει να ανταπεξέρχεται στις προκλήσεις της ζωής, να προσφέρει στον εαυτό του και την κοινωνία, ικανό να ζει μια αξιοπρεπή και ενδιαφέρουσα ζωή, έχοντας διαρκή δίψα για μάθηση και πρόοδο. 

Τελικά θα τον κάνει έναν ολοκληρωμένο πολίτη και ενήλικα

Αυτή, είναι η οργανωμένη ενσωμάτωση της Αριστείας!

Εκεί θα μετρηθούν τα βέλτιστα αποτελέσματα. 

Εκεί χρειάζονται οι καινοτομίες που απουσιάζουν εντελώς από το Ν/Σ σας. Στην τεράστια πλειοψηφία των Δημόσιων Σχολείων.  

ΝΑΙ! Θέλει τόλμη για να αλλάξουν Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα, διδακτικές μεθοδολογίες, εργαλεία σχολικής δουλειάς, η διοίκηση της εκπαίδευσης. Θέλει τόλμη για να αλλάξει το Σχολείο! 

Από αυτή την απουσία τόλμης, προδίδεται η αδιαφορία σας και τελικά από αυτή προέρχεται η στρέβλωση του επιδιωκόμενου σκοπού. Το κύριο κίνητρό σας δεν είναι το Σχολείο και πώς θα γίνει καλύτερο, αποτελεσματικότερο, προσφέροντας δεξιότητες και όσα χρειάζονται οι μαθητές. Είναι ο εντυπωσιασμός του πολιτικού σας προϊσταμένου! Και εξαντλείται εκεί! 

Κυρία Υπουργέ  

  • Δεν νοείται εκπαιδευτική πολιτική στο Λύκειο, με πλήρη απουσία της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Είναι  συγκλονιστικό, αν το σκεφτεί με σοβαρότητα ο απλός πολίτης. Γίνεται αναφορά στο Γενικό Λύκειο και τις εισαγωγικές και τα Επαγγελματικά Λύκεια αγνοούνται παντελώς. Δεν υπάρχει πουθενά καμμιά συνολική πρόταση για τη Λυκειακή Εκπαίδευση και τη σύνδεσή της με τις κοινωνικές και παραγωγικές ανάγκες της χώρας.

Μία εξαίρεση μόνο στο άρθ. 40 που δίνει την δυνατότητα σε αποφοίτους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ να εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, εφόσον έχουν λάβει διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς στους τομείς μαθηματικών, φυσικής, βιολογίας ή ρομποτικής. 

Τι λέει ουσιαστικά το Υπουργείο; Ότι αγνοεί παντελώς τα παιδιά των Τεχνικών Λυκείων, εγκαταλείποντάς τα στην τύχη τους, ως μαθητές β’ διαλογής, για να θυμηθεί όσα, σε πείσμα της εγκατάλειψης, ανθίζουν μέσα στο άνυδρο περιβάλλον της επαγγελματικής απαιδευσιάς. Όλα τα άλλα παιδιά των Επαγγελματικών Λυκείων, στον κόσμο της κας Υπουργού απλά δεν υπάρχουν!

  • Σύγχρονο σχολείο συντηρώντας το αποτυχημένο μοντέλο του φτωχού ισοπεδωτικού σχολείου του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να υπάρξει;;;  Προσθέτετε Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο. Να σας ενημερώσω λοιπόν ότι αυτή η επιλογή ήδη υπάρχει. Αυτή είναι η super καινοτομία; Η πρόκληση θα ήταν να επαναφέρετε το Ενιαίο Διαθεματικό Πλαίσιο που κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση και την πολιτική των πολυδύναμων Νηπιαγωγείων
  • Σας εγκαλεί ο ΣΥΡΙΖΑ για το Ολοήμερο Σχολείο. Το Ολοήμερο όπως το κατάστρεψε ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεστε εσείς για να επιβεβαιώσετε την πολιτική του επιλογή. Ολοήμερα Δημοτικά με Αναμορφωμένο Πρόγραμμα 08.00 – 14.00 και 14.00-16.00 ήταν αυτό που περιμέναμε από εσάς κυρία Υπουργέ. Γιατί δεν το επαναφέρετε;;; Δίνετε επιχειρήματα στον ΣΥΡΙΖΑ και νομιμοποιείτε την ισοπεδωτική πολιτική του. Θέλει θράσος για να διαφημίζετε ως τρομερή αλλαγή την πρόσθεση ωρών διδασκαλίας Αγγλικής στην Α’ και Β’ δημοτικού που την αφαιρείτε από τη Μελέτη Περιβάλλοντος. 
  • Εξαπατάτε ουσιαστικά την Κυβέρνηση που λίγο ενδιαφέρει τους περισσότερους, αλλά κυρίως εξαπατάτε τους πολίτες, λέγοντας ότι το Ν/Σ φέρνει ΤΑ ΤΡΟΜΕΡΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ως ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ. Και θα τα βάλετε λέτε και πιλοτικά! Το ξέρετε ότι αυτά λειτουργούν από το 1997 με τον Ν.2525/1997 (Υπ. Αρσένη) και μετά εκσυγχρονίστηκαν με το Νέο Σχολείο του 2011(επί Υπουργίας Διαμαντοπούλου); Και μιλάτε για Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πολιτιστικές Δραστηριότητες, Πολιτική και Κοινωνική Αγωγή!!! Όλα αυτά διδάσκονταν στην Ευέλικτη Ζώνη, στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ). Αλλά φαίνεται ότι το Υπουργείο δεν τα γνωρίζει όλα αυτά!
  • Πρότυπα και Πειραματικά. Επαναφέρετε ρυθμίσεις της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ με παραλλαγές, αυτοσχεδιασμούς και αυθαιρεσίες χωρίς κανένα κριτήριο. Μετονομάζετε Πρότυπα σε Πειραματικά, απλά Σχολεία σε Πρότυπα και με αυτό θεωρείτε ότι έχετε καλύψει τους στόχους που είχε το Πρόγραμμα της ΝΔ για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Επιτέλους σταματήστε να έχετε ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ τη Δυτική Αττική. Φτάνει!!! Δεν αρκούν αυτά που φέρνετε για τα Πρότυπα και Πειραματικά. Δεν είναι ενταγμένα σε κανέναν σχεδιασμό ποιοτικής αναβάθμισης της Παιδείας
  • Στο Γυμνάσιο. Γίνονται κάποιες αναγκαίες, λογικές βελτιώσεις που επαναφέρουν το αυτονόητο. Η ουσιαστική αναβάθμισή του δεν ολοκληρώνεται αφού και τώρα δεν παρέχεται η πιστοποίηση της Πληροφορικής και της Αγγλικής Γλώσσας. Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο περιεχόμενο, τη διδακτική μεθοδολογία και την επαναφορά του Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
  • Γίνεται λεκτική αναφορά στην Τράπεζα Θεμάτων και το Εθνικό Απολυτήριο χωρίς την απαραίτητη πρόταση αλλαγής των Ωρολογίων και Αναλυτικών Προγραμμάτων. Αυτά δεν πείθουν κανέναν ούτε για τις καλές προθέσεις ούτε για την ικανότητα της ηγεσίας του Υπ. Παιδείας να εφαρμόσει ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα προστατεύουν τον ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ χαρακτήρα του Λυκείου
  • Δεν μπορούμε τέλος να συζητάμε για αναβάθμιση του σχολείου χωρίς αναφορά σε υποστηρικτικές δομές και πολιτικές για την Ειδική Αγωγή, για τη Μειονοτική και Μεταναστευτική Εκπαιδευτική πολιτική.
  • Διαφημίζετε μια κενή περιεχομένου εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και δυστυχώς, για άλλη μια φορά, ο νόμος Γαβρόγλου για τις δομές και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών ζει να βασιλεύει! Και τον είχατε καταψηφίσει ως αντιπολίτευση!!!
  • Στο Ν/Σ απουσιάζει η ολοκληρωμένη πολιτική αξιολόγησης των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η κατάσταση βολεύεται με περιορισμένες βελτιώσεις στην ήδη παραπλανητική πολιτική Γαβρόγλου για μια υποτιθέμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο μιας ανταγωνιστικής λογικής. 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Οι προτάσεις ευρεσιτεχνίας για τον «Σύμβουλο Σχολικής Ζωής» δεν μπορούν να καλύψουν την ανυπαρξία δομών εποπτείας, καθοδήγησης, επιμόρφωσης, την απουσία σχεδιασμού αλλά και την ασυνέπεια με τις προεκλογικές υποσχέσεις για την επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων.

Στις μετεγγραφές ανοίγετε ένα θέμα που εξακολουθεί να είναι δαιδαλώδες έτσι όπως το διαχειρίζεστε. Αντί να το λύνετε, βάζετε περισσότερες δυσκολίες, περισσότερα θέματα και στο τέλος δεν υπάρχει κανένα αποτέλεσμα.

Διαφημίζετε τα ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών. Για να ξέρετε λοιπόν Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία μάλιστα θέλετε να τα περάσετε στην Πανεπιστημιακή κοινότητα, δεν μπορούν να γίνουν εάν δεν υπάρχει προηγούμενη διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα. Σας το είπαν και οι Πρυτάνεις: να το αποσύρετε, να το συζητήσουμε και το φέρνετε μετά. Εσείς όμως βιάζεστε! Και τί κάνετε; Δημιουργείτε ένα παράλληλο Όργανο Διοίκησης. Γιατί δεν δίνετε τη δυνατότητα μόνο στα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια αλλά και στα Πανεπιστήμια οποιασδήποτε χώρας (Ουγκάντα, Κίνα κλπ) να έρχονται και να είναι όποιας φύσης και ιδιωτικά και δημόσια. Εκπαίδευση franchising κάνετε και αυτό είναι ουσιαστικά ιδιωτικοποίηση εκ των έσω.  

Κυρία υπουργέ, κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Οι μεγάλες Μεταρρυθμίσεις που βίαια διέκοψαν τα Μνημόνια και ο ΣΥΡΙΖΑ, περιμένουν εδώ και χρόνια σε θέση εκκίνησης. Η Παιδεία είναι ίσως η πιο μακρόπνοη και ταυτόχρονα η πλέον επείγουσα και αναγκαία.  

Έχουμε μπροστά μας μια πραγματικά χρυσή ευκαιρία να γίνουν πραγματικότητα όσα έχουν κερδηθεί με δύσκολες μάχες για τον εκσυγχρονισμό της Παιδείας, ήδη από το 2010. Έχουμε τους πολίτες, τα παιδιά μας, την ελληνική οικογένεια, ολόκληρη την κοινωνία που διψάει για πραγματική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. 

Αυτό σας φωνάζουν τα ρεκόρ σε αριθμό σχόλια της διαβούλευσης!!!!

Λέτε ότι θέλετε να αναβαθμίσετε το Δημόσιο Σχολείο. Όχι όλο, αλλά τέλος πάντων! Μάλιστα! Και πως θα γίνει αυτό; 

Στο Ν/Σ απουσιάζουν οι πολιτικές Επιμόρφωσης. Υπάρχει μια αποσπασματική και ανούσια κατάργηση του ΕΚΕΠΕ του ΕΑΠ χωρίς ουσιαστική πρόταση.

  • Πώς θα γίνει αυτό χωρίς Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών; 
  • Πώς θα γίνει αυτό χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση των βασικών συντελεστών της; 
  • Πως θα γίνουν οι προσλήψεις των νέων εκπαιδευτικών; Με τη συνέχιση της πολιτικής κατάργησης του ΑΣΕΠ; Αυτή είναι τελικά η πολιτική της ΝΔ;
  • Πώς θα γίνει αυτό με την παράταση για 3ο χρόνο (2  από Κεραμέως, 1 από Γαβρόλγου) – άρθρο 52– των επιλεγέντων από αντισυνταγματικό Σώμα Διευθυντών Διεύθυνσης της Εκπαίδευσης. 

Γιατί συνεχίζετε την πολιτική Γαβρόγλου; Γιατί δεν καταργείτε τον Ν.4547/2018;  

Δυστυχώς αυτήν τη στρεβλή ιεράρχηση στην πολιτική του Υπ. Παιδείας, την ανικανότητα και την ατολμία του θα την πληρώσουμε όλοι. Θα την πληρώσει ξανά ακριβά η διοίκηση της εκπαίδευσης, τα σχολεία, οι μαθητές και οι πολίτες. Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας κρατά τιμωρημένα 900 στελέχη εκπαίδευσης (Σχολικούς Συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης), που είχαν αξιολογηθεί (ήταν οι μόνοι!!!) και επιμορφωθεί με βάση το Π.Δ 150/2013

Δεν το γνωρίζετε; 

Δεν γνωρίζετε ότι τα στελέχη που θα κληθούν να υλοποιήσουν την όποια αξιολόγηση επιλέχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση με κριτήριο την απαξιωτική τους αντίληψη για κάθε μορφή αξιολόγησης;;;

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Αν εννοούμε πράγματι, ότι θέλουμε ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης Δημόσιας Εκπαίδευσης, οφείλουμε να ανοίξουμε τη συνολική συζήτηση:

  • Ξεκινώντας από την αναγνώριση του προβλήματος της μαθησιακής κρίσης που υποσκάπτει την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. Οι «άριστοι» μειώνονται ενώ οι «αδύναμοι» πληθαίνουν (PISA 2014, 2018, ΑΔΙΠΠΔE 2019).
  • Στη συνέχεια με ειλικρίνεια και σαφήνεια να αποφασίσουμε το όραμα για το δημόσιο Σχολείο και το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Έστω και μέσα από διαφωνίες, ιδεολογικούς περιορισμούς, οφείλουμε να βρούμε έναν Κοινό Τόπο, τουλάχιστον στα βασικά. Χωρίς συναίνεση η Παιδεία, εθνική υπόθεση δεν μπορεί να συνεχίσει. Μόνο έτσι θα μπορέσει η παρεχόμενη εκπαίδευση να μετουσιωθεί σε μοχλό ανάπτυξης τόσο ατομικής όσο και συλλογικής. 
  • Εφόσον συμφωνήσουμε στο συγκεκριμένο με αδρές γραμμές όραμα για ποιοτική εκπαίδευση μέσα από το δημόσιο σχολείο, τότε κάθε πολιτική απόφαση, κάθε νομοθέτηση, οφείλει να σχεδιάζεται έτσι ώστε να εξυπηρετεί αυτόν τον σαφή, συγκεκριμένο, συμφωνημένο σκοπό
  • Στη διαδικασία υλοποίησης χρειαζόμαστε τη στήριξη όλων των δυνάμεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Εκπαιδευτική Κοινότητα, Μαθητική Κοινότητα, Συλλόγους Γονέων, Παραγωγικούς Φορείς και την Κοινωνία των Πολιτών. Ερήμην τους τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει, γιατί είναι αυτοί που καλούνται να δώσουν σάρκα και οστά στις πολιτικές που αποφασίζονται. Δεν πρέπει να ξαναζήσουμε ό,τι ζήσαμε με άλλον έναν πράγματι σπουδαίο Νόμο που άρχισε να ξηλώνεται μεθοδικά αμέσως μετά την ευρύτατη πλειοψηφία που έλαβε. 
  • Στόχος της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε ένα σύγχρονο κράτος είναι εν τέλει η ευημερία όλων των πολιτών. Υπό την έννοια αυτή, οι εκπαιδευτικές πολιτικές οφείλουν να παρέχουν στους νέους εργαλεία γνώσεων και δεξιοτήτων, να διδάσκουν αξίες και ηθικές αρχές, ώστε αυτοί με ευκολία να μπορούν να εντάσσονται, να προσαρμόζονται και κυρίως να ευημερούν σε ένα όλο και πιο αλληλοσυνδεόμενο και πολύπλοκο κόσμο. 
  • Προτεραιότητες των όποιων εκπαιδευτικών πολιτικών οφείλουν να είναι η βελτίωση των επιδόσεων όλων των μαθητών, η διάχυση της αριστείας στην κοινωνία και ταυτόχρονα η μείωση των ασύμμετρων ανισοτήτων. Όχι δια της μεθόδου της ισοπέδωσης Συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ.

Όλα αυτά, για να μην μένουν ευχολόγια και αφ’ υψηλού θεωρητικές προσεγγίσεις, επιβάλλεται τα αποτελέσματα των επιμέρους στόχων, να είναι μετρήσιμα. Και να αντέχουν στους αριθμούς. 

Συνεπώς ο σχεδιασμός εργαλείων πρόσληψης γνώσης και απόκτησης δεξιοτήτων πρέπει να μπορεί να αποτιμάται ως προς τα αποτελέσματα που φέρνει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα

Ο “δρόμος του Συγκεκριμένου” είναι ο μόνος ασφαλής για ένα αξιόπιστο Σύστημα Ελέγχου μεθόδων, μέτρων, πρακτικών που κάθε φορά επιλέγονται, ενισχύοντας τη λογοδοσία αλλά κυρίως δίνοντας κίνητρο, όρεξη και μεράκι για βελτίωση, σε κάθε ένα από τα 13.500 ελληνικά δημόσια σχολεία. 

Αυτή είναι η διάχυση της Αριστείας και αυτό έχει ανάγκη ο τόπος μας για να ξεφύγει από τον φαύλο κύκλο της μιζέριας. Η χώρα ασφαλώς χρειάζεται τους Άριστους, τους ξεχωριστούς. Περισσότερο όμως χρειάζεται τους πολλούς που μπολιάστηκαν να θέλουν να γίνονται διαρκώς  καλύτεροι, να τα καταφέρνουν, να διακρίνονται και έτσι συνθέτοντας τη μεγάλη εικόνα, η παρεχόμενη Δημόσια Εκπαίδευση να είναι το εφαλτήριο μιας εθνικής Φυγής προς τα Εμπρός.  

Περιμέναμε από εσάς να πιάσετε το νήμα από εκεί που το αφήσαμε το 2014. Έρχεστε να ρετουσάρετε τα συντρίμμια του ΣΥΡΙΖΑ. Για αυτό και θα καταψηφίσουμε.

Ευχαριστώ».

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *