ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αυτοαξιολόγηση: Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να φαίνεται και η αξιολόγηση του Υπουργείου Παιδείας στις εκθέσεις τους

Διάδωσέ το

Άλλος νόμος ψηφίστηκε και άλλος νόμος παρουσιάστηκε τελικά και μάλιστα στα ουσιαστικά και “καυτά” του σημεία. Οι εκπαιδευτικοί έχουν άδικο  να διαμαρτύρονται για την επιβολή αυτής της αξιολόγησης με τον συγκεκριμένο τρόπο;

Αυτοαξιολόγηση σχολείων

Στο παρελθόν, αλλά και ιδιαίτερα τις τελευταίες ημέρες, αναδείχθηκε σε όλο της το μεγαλείο η έλλειψη πόρων και υποδομών σε σχολεία της χώρας. Η θέση αυτή δεν χρειάζεται ιδιαίτερη τεκμηρίωση. Φαίνεται άλλωστε και από τη σιγή ιχθύος του Υπουργείου Παιδείας  τις τρεις τελευταίες ημέρες, όταν εκπαιδευτικοί σιωπηρά, όπως πάντα, έδειχναν  για ακόμη μια φορά τον επαγγελματισμό τους.

Στην τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα της αξιολόγησης στα σχολεία και σχετικά με τις παραπάνω ελλείψεις, το υπουργείο Παιδείας θέλει να ελεγχθούν και να διορθωθούν όλα τα άλλα, εκτός από αυτά που είναι υπεύθυνο το ίδιο. Αναμένει εκθέσεις αξιολόγησης  σχολείων και εκπαιδευτικών, αλλά όχι όμως αναφορές σε υποδομές και  πόρους που πρέπει να παρέχει το ίδιο στα παιδιά των φορολογούμενων πολιτών.

Σε επίπεδο αντιπαράθεσης για την εφαρμογή της αξιολόγησης σχολείων έχουν γίνει πολλές δηλώσεις:

Ο πρόεδρος της ΔΟΕ έχει πει ότι «διαφωνούμε από οτιδήποτε απομακρύνει το υπουργείο να αναλάβει μέρος των ευθυνών τους».

Από την άλλη  η υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως,  έχει δηλώσει ότι “Η απεργία των εκπαιδευτικών στρέφεται κατά νόμου του κράτους”

Γιατί άραγε το ΥΠΑΙΘ να μην συμφωνεί σε εκθέσεις σχολείων και Συλλόγων Διδασκόντων, που θα αναφέρουν αν το ίδιο είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει απέναντι σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές;

Αν επίσης ο νόμος που το ίδιο το υπουργείο έφτιαξε και ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων, δηλαδή αυτόν που  η Υπουργός Παιδείας λέει ότι πρέπει να εφαρμοστεί,  προβλέπει ότι  οι Σύλλογοι Διδασκόντων πρέπει να κάνουν καταγραφή ελλείψεων πόρων και υποδομών, γιατί δεν γίνεται; Μήπως άλλα αναφέρονται στον νόμο και μετά με  υπουργικές αποφάσεις αυτά που λέει ο νόμος αλλάζουν; Με λίγα λόγια ενώ άλλα έχουν “συμφωνηθεί”  με τους εκπαιδευτικούς, με τη δημοσίευση του νόμου τελικά ισχύουν άλλα ,γιατί αυτά  άλλαξαν με υπουργικές αποφάσεις.

Στο παρακάτω κείμενο γίνεται η αποτύπωση  του τρόπου ψήφισης του νόμου της αξιολόγησης των σχολείων  και ανάδειξης πολύ καθοριστικών λεπτομερειών ,  που διαμόρφωσαν ένα πεδίο αντιπαράθεσης, το οποίο έχει σχέση τελικά με έναν πολύ επιτηδευμένο τρόπο που η πολιτεία μετέθεσε τις ευθύνες για τα προβλήματα της εκπαίδευσης μόνο στους εκπαιδευτικούς.

Πώς  ψηφίστηκε ο νομός της αξιολόγησης των σχολείων;

Είχε η εκπαιδευτική κοινότητα τη δυνατότητα να ξέρει ότι ο νόμος θα αλλάξει και δε θα είναι ακριβώς όπως ψηφίστηκε σε βασικές λεπτομέρειές του; Μήπως  υπουργικές αποφάσεις αφαίρεσαν καθοριστικές προβλέψεις/διατάξεις του συγκεκριμένου  νόμου με αποτέλεσμα να μην είναι ο ίδιος όπως ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων;

Το fresh -education.gr  αναλύει τα “κρυφά σημεία” του νόμου, τα οποία εμφανίστηκαν ξαφνικά με υπουργικές αποφάσεις μετά από πολλούς μήνες, με την εντολή να εφαρμοστούν, γιατί όπως ισχυρίστηκε η υπουργός είναι νόμος του Κράτους.

Όλη η αντιπαράθεση των τελευταίων ημερών γίνεται για τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ Α 111/12.6.2020) με τίτλο  “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”, ο οποίος, μεταξύ άλλων, εισήγαγε τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τις Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο αλλά και τα επίμαχα άρθρα 33, 34, 35 και 36 για τον Συλλογικό  προγραμματισμό  εκπαιδευτικού έργου των σχολείων.

Τι αναφέρει το άρθρο 33 του νόμου 4692/2020   που υπογράφει η υπουργός κα. Νίκη Κεραμέως και αφορά την αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 του νόμου Γαβρόγλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

 

Λέει ότι   ο Σύλλογος Διδασκόντων, μεταξύ άλλων, ασχολείται “με την καταγραφή ελλείψεων πόρων και υποδομών” στο  σχολείο όσο και αν αυτό  φαίνεται παράξενο

Δείτε παρακάτω το σχετικό απόσπασμα του νόμου που ψηφίστηκε και ο οποίος πρέπει να εφαρμοστεί,  όπως λέει η υπουργός Παιδείας

“Στον προγραμματισμό δράσεων για τη βελτίωση της οργανωτικής/διοικητικής και εκπαιδευτικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας εντάσσονται δράσεις που σχετίζονται, ενδεικτικά, με τη λειτουργία και την ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου του συλλόγου διδασκόντων, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών σε διδακτικά και παιδαγωγικά ζητήματα, με τη σχολική ζωή και την ενεργότερη συμμετοχή των μαθητών, με την οργάνωση, το ψυχολογικό κλίμα και την πνευματική και πολιτισμική παράδοση του σχολείου, με την καταγραφή ελλείψεων πόρων και υποδομών και τους τρόπους βέλτιστης αξιοποίησης αυτών που διαθέτει το σχολείο, με τη συστηματική παρακολούθηση της φοίτησης, των μαθητικών επιδόσεων και των απουσιών, με τη σχολική διαρροή, με την κοινωνική και εκπαιδευτική ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, με τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής, με την εκπαιδευτική αξιοποίηση τοπικών επιστημονικών, πολιτιστικών και παραγωγικών φορέων, με την ενίσχυση των σχέσεων του σχολείου με τους γονείς και τους τοπικούς φορείς, καθώς και με τη συνεργασία του σχολείου με στελέχη και φορείς υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Ο σύλλογος διδασκόντων θέτει, για τα θέματα που θα επιλέξει, συγκεκριμένους και σαφείς στόχους για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού–διδακτικού έργου, καθώς και της οργανωτικής/διοικητικής και εκπαιδευτικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, σχεδιάζει τις συγκεκριμένες δράσεις που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων που τίθενται, προσδιορίζει τις διαδικασίες και εξειδικεύει τα μέσα που θα αξιοποιήσουν ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας και ακολούθως παρακολουθεί και αξιολογεί την υλοποίηση των στόχων αυτών, ιδίως με τη χρήση ποιοτικών κριτηρίων, που μπορούν να εστιάζουν, μεταξύ άλλων, σε μεταβολές αντιλήψεων και πρακτικών

Όμως στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι: οι θεματικοί άξονες αναφοράς του συλλογικού προγραμματισμού και των σχεδιαζόμενων δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών, οι τρόποι προσέγγισής τους, καθώς και ο τύπος και το ειδικότερο περιεχόμενο της έκθεσης της παρ. 9, δύναται να καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και του Ι.Ε.Π.. Με όμοια απόφαση δύναται να καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.».

Ήρθε λοιπόν και ο πρώτος καθορισμός των αξόνων με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας κ. Ζέττας Μακρή μετά από 7 μήνες και τι λέει; Ότι ο άξονας για “την καταγραφή ελλείψεων πόρων και υποδομών” δεν υπάρχει και ας αναφέρεται στο νόμο.

Ήρθε και ο δεύτερος καθορισμός των αξόνων με απόφαση πάλι της υφυπουργού Παιδείας κ. Ζέττας Μακρή μετά από 15 μήνες και τι λέει και αυτός; Ότι ο άξονας για “την καταγραφή ελλείψεων πόρων και υποδομών” πάλι δεν υπάρχει και ας αναφέρεται στο νόμο.

Με λίγα λόγια: Άλλος νόμος ψηφίστηκε και άλλος νόμος παρουσιάστηκε τελικά και μάλιστα στα ουσιαστικά και “καυτά” του σημεία.

Μετά από όλα αυτά οι εκπαιδευτικοί έχουν άδικο  να διαμαρτύρονται για την επιβολή αυτής της αξιολόγησης με τον συγκεκριμένο τρόπο;

Ας απαντήσει το υπουργείο: Τι τις θέλει τις μεταβατικές διατάξεις; Δεν προλάβαινε να γράψει τους άξονες και να τους βάλει στον νόμο από το 2020 για να ξέρουμε όλοι για τι μιλάμε;

Οι ιστοσελίδες που αντιγράφουν να μην ξεχνούν μόνο με ενεργό link στο fresh-education.gr

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *