ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε σχετικά με το νέο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση

Διάδωσέ το
                     ΔΑΚΕ καθηγητών
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε. : Σχετικά με το νομοσχέδιο«ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Κατατέθηκε σήμερα στη βουλή από την κυβέρνηση, το σχέδιο νόμουγια την αναδιοργάνωση των υποστηρικτικών δομών στην Πρωτοβάθμια καιΔευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις. Από την πρώτη ματιά γίνεταιφανερό ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης και επιδιώκει την κομματική άλωση της Διοίκησης της εκπαίδευσης. 
Βασική αρχή που διέπει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι η περιστολή των δαπανών και η συνακόλουθη λογική της συρρίκνωσης.
Χαρακτηριστική περίπτωση η κατάργηση τωνΣχολικών Συμβούλων με την εισαγωγή των Συντονιστών εκπαιδευτικού έργουκαι τον μεγάλο περιορισμό του αριθμού των συγκεκριμένων Στελεχών πουαυτή επιφέρει.
Είναι γεγονός ότι επιμέρους ενστάσεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με τηνεπιτυχία του υποστηρικτικού ρόλου των Σχολικών Συμβούλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε αρκετές περιπτώσεις είχαν λογική βάση.
Όμως με
την κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων και με την εισαγωγή του νέου θεσμού των Συντονιστών είναι απολύτως βέβαιο ότι τα νέα στελέχη θα αδυνατούν να υποστηρίξουν το εκπαιδευτικό έργο.
Η ιδεοληπτική αντιμετώπιση, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, με τη μείωση του αριθμού των Συντονιστών αλλάκαι τη συνολική υποβάθμιση του ρόλου και τους έργου τους σε καμίαπερίπτωση δεν αποτελεί θετική εξέλιξη.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι θα υπάρχουν συντονιστές σε κάποιες ειδικότητες (π.χ Γαλλική Φιλολογία) που θα κληθούν να επιβλέπουν πάνω από μία εκπαιδευτική περιφέρεια.
Αυτονόητο είναι ότι καθίσταται έτσι δυσχερής η οποιαδήποτε προσπάθειαπαιδαγωγικής καθοδήγησης τόσων χιλιάδων εκπαιδευτικών της τάξης απότους ελάχιστους πλέον Συντονιστές!
Επίσης, η τοποθέτηση των Συντονιστών σε επίπεδο περιφέρειας και ηδημιουργία οργάνου (ΠΕΚΕΣ) με πρόεδρο (Οργανωτικό Συντονιστή) και αναπληρωτή του δημιουργεί σοβαρές υποψίες ότι η κυβέρνηση στήνει συγκεντρωτικού χαρακτήρα Περιφερειακή Διοικητική Δομή.
Έτσι μετά απότον Διοικητικό Περιφερειάρχη (Περιφερειακό Διευθυντή) έχουμε τονΕκπαιδευτικό Περιφερειάρχη (Οργανωτικός Συντονιστή).
Παρά την άρνηση του Υπουργείου Παιδείας ότι σκοπεύει να προχωρήσει στην Περιφερειακή Αποκέντρωση της Εκπαίδευσης, η Περιφερειακή ΔομήΔιοίκησης έχει στηθεί και απομένει το νομοσχέδιο για την παράδοσητων σχολείων στις Περιφέρειες και στους Δήμους.
Στην πραγματικότητα, με την υποστελέχωση που προβλέπεται στοπαρόν νομοσχέδιο, τα ΠΕΚΕΣ θα ασχολούνται μόνο με τη διαδικασίατης αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και θα υπάρχει μηδενική εκπαιδευτική καθοδήγηση.
Ειδικότερα για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικήςμονάδας, η θέση της ΔΑΚΕ είναι ότι παραμένει σε ισχύ η απόφαση του8ουΣυνεδρίου της ΟΛΜΕ. Είμαστε υπέρ της αποτίμησης τουεκπαιδευτικού έργου, που στόχο έχει τη βελτίωση της συνεργασίαςμεταξύ των συναδέλφων,τη διαπίστωση των προβλημάτων πουαντιμετωπίζει η Σχολική Μονάδα, την αναγνώριση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και την εφαρμογή μεθόδων για τημεγιστοποίηση τηςαποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Θεωρούμε επίσης ότι τα αποτελέσματα της όλης διαδικασίας καιειδικότερακατά την αρχική της εφαρμογή δεν θα πρέπει ναδημοσιοποιούνται άστοχαέτσι ώστε να προκαλείται κατηγοριοποίησητων Σχολείων. Είμαστε επίσηςυπέρ της αποτίμησης του εκπαιδευτικούέργου που έχει ξεκάθαραεκπαιδευτική στόχευση και δεν έχει τιμωρητικόχαρακτήρα.
Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου αυτού καιπαράτην κατάργηση του ΠΔ 152/2013, σε καμιά περίπτωση δεναποτρέπουν τονκίνδυνο χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Μέσω μιας ψευδεπίγραφης«Αυτοαξιολόγησης» αξιολογούνται «βάση ανώνυμου ερωτηματολογίου»στελέχη και εμπλέκονται Σύλλογοι γονέων, ΤοπικήΑυτοδιοίκηση καιΣυντονιστές εκπαιδευτικού έργου.
Στις λοιπές υποστηρικτικές δομές ακολουθείται επίσης η λογική της περιστολής δαπανών και της συγχώνευσης ανόμοιων αντικειμένων.
Τομόνο που χρειάζονταν οι προϋπάρχουσες δομές ήταν μια οργανωμένη στελέχωση καθώς οι περισσότερες λειτουργούσαν χάρη στην ευσυνειδησία τωνσυναδέλφων που τις στελέχωναν τόσα χρόνια.
Αντί για την στελέχωση αυτών των δομών η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας προτιμά την έμμεση κατάργηση όλων αυτών με την επιστροφήτων εκπαιδευτικών που εργάζονταν εκεί στα σχολεία και την υποστελέχωση των νέων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
Με το κατατεθειμένο νομοσχέδιο καταργούνται τα ΠεριφερειακάΕπιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.), τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης,Διάγνωσης καιΥποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών(ΚΕ.Δ.Δ.Υ.), οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (Σ.Σ.Ν.), τα Κέντρα Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού(ΚΕ.ΣΥ.Π.) και τα Γραφεία ΣχολικούΕπαγγελματικού Προσανατολισμού(ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.), τα ΚέντραΠληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών(ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), τα ΚέντραΠεριβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.).
Είναι απολύτως βέβαιο ότι τα νέα όργανα που δημιουργούνται (ΚέντραΕκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης Κ.Ε.Σ.Υ και τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία Κ.Ε.Α.) δε θα μπορέσουν να υποκαταστήσουντις προϋπάρχουσες υποστηρικτικές δομές, αφού καιτ α αντικείμενα που έχουν, πολλαπλασιάζονται και τα Στελέχη που τοποθετούνται μειώνονται.
Είναι επίσης φανερό ότι η μεγάλη προσπάθεια εξοικονόμησης προσωπικούπου ξεκίνησε με τον Φίλη (αλλαγές στο Γυμνάσιο μεκαταργήσεις ωρώνμαθημάτων και εργαστηρίων, αλλαγές στην ΤΕΕ μετην επιβολή των Τομέωνστη Β΄ τάξη και των ειδικοτήτων στη Γ΄ τάξη και τις καταργήσεις 30% κάθεχρόνο ολιγομελών τμημάτων) συνεχίζεται με αυτό το μεγάλο σχέδιο του Γαβρόγλου για τις ενοποιήσεις των δομών.
Τέλος με το νομοθέτημα αυτό αποδεικνύεται ότι η προσπάθεια κομματικής λαφυραγώγησης της εκπαιδευτικής διοικητικής πυραμίδαςσυνεχίζει νααποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης Σύριζα.
Ο τρόποςσυγκρότησης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων«διασφαλίζει» απόλυτα τον ασφυκτικό τους έλεγχο από την κυβερνητική παράταξη. Επιπλέον οι μεθοδεύσεις αυτές διευκολύνονται από τηνπρωτοφανή για ολόκληρο τονΔημόσιο τομέα απαγόρευση νέας θητείαςσε στελέχη της εκπ/σης μετά τηνολοκλήρωση της δεύτερης θητείαςτων. Το γεγονός ότι αυτό θα οδηγήσει στην απομάκρυνση έμπειρωνστελεχών αποδυναμώνοντας έτσι την εκπ/ση απόικανό προσωπικό.
Ορατός επίσης είναι ο κίνδυνος για μια ακόμη φορά, να οδηγηθεί ο εκπαιδευτικός κόσμος σε νέες περιπέτειες λόγω πιθανών αντισυνταγματικών διατάξεων.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στο συγκεκριμένο σχέδιο που επιχειρεί να νομοθετήσει το ΥπουργείοΠαιδείας καιη κυβέρνηση. Το νομοσχέδιο αυτό και εφόσον γίνει νόμος του κράτους, θα αποδιοργανώσει τις Δομές υποστήριξης τουεκπαιδευτικού έργου, εξυπηρετεί την υλοποίηση των προαπαιτούμενων με στόχους δημοσιονομικούς και όχι εκπαιδευτικούς, σπαταλά μια ακόμη ευκαιρία για την κομματική απεξάρτηση της εκπαιδευτικής διοίκησης.
Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
Ο Πρόεδρος                          Ο Γενικός Γραμματέας

                                                ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΠΠΕΣ              ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *