Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΛΣΤΑΤ για Ειδική Αγωγή: Στατιστικά κατανομής εκπαιδευτικών, μαθητών και εκπαιδευτικών αναγκών

Διάδωσέ το

Ειδική Αγωγή- Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) δημοσίευσε σήμερα 6/12/2019 τα στοιχεία που αφορούν στις στατιστικές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) λήξης σχολικού έτους 2017/2018. Η  έρευνα καλύπτει τις διαβαθμισμένες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίες υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.) και τα προγράμματα Πρώιμης Παρέμβασης της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων (ΕΛΕΠΑΠ).

Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ειδικά Νηπιαγωγεία – Ειδικά Δημοτικά) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ειδικά Γυμνάσια – Ειδικά Λύκεια – Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια – Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης/ΕΕΕΕΚ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας παρατηρούνται τα ακόλουθα:

α) Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2017/2018 ανέρχονταν σε 297 έναντι 296 κατά το σχολικό έτος 2016/2017. Οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2017/2018 ανέρχονταν σε 188 έναντι 161 κατά το σχολικό έτος 2016/2017 (Πίνακας 1).

β) Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2017/2018 αυξήθηκε κατά 12,9% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 3,6% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σχέση με το σχολικό έτος 2016/2017 (Πίνακας 2).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Υλικό ειδικής αγωγής από τον Συντονιστή κ. Μπότσα Γεώργιο

γ) Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018 παρουσίασαν αύξηση κατά 3,2% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 6,5% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σχέση με το σχολικό έτος 2016/2017. Από το σύνολο των εγγεγραμμένων μαθητών το 67,0% αποτελούσαν οι άρρενες μαθητές και το 33,0% οι θήλεις (Πίνακες 2 και 3).

δ) Η επικρατέστερη ειδική εκπαιδευτική ανάγκη των εγγεγραμμένων μαθητών ήταν η νοητική υστέρηση σε ποσοστό 35,6% και η αμέσως επόμενη ήταν ο αυτισμός σε ποσοστό 30,6% (Πίνακας 3).

 

ε) Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές κατά το σχολικό έτος 2017/2018 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 2,69 μαθητές, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για το σχολικό έτος 2016/2017 ήταν 1 προς 2,76 (Πίνακας 2).

στ) Η περιφέρεια Αττικής συγκέντρωσε το 34,6% του σχολικού πληθυσμού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Χώρας. Ακολούθησε η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας που συγκέντρωσε το 17,0% (Πίνακας 2).

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΆ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *