“Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών” και εκτός εργασιακού ωραρίου: Συνολικά στις 100 οι συνεδριάσεις, επιμορφώσεις και συναντήσεις

Διάδωσέ το

Περίπου εκατό (100) θα είναι οι συνεδριάσεις, επιμορφώσεις, συναντήσεις και συνεργασίες των εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά σύμφωνα με όσα προβλέπονται  στον νόμο 4692/2020  “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” και το  νομοσχέδιο  “Αναβάθμιση του Σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών”

Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως οι τουλάχιστον 10 παιδαγωγικές συναντήσεις, προβλέπεται ρητά ότι μπορούν να πραγματοποιούνται και εξ αποστάσεως, κάτι που σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί θα είναι οι μόνοι δημόσιοι υπάλληλοι που  θα “ενδυναμώνονται” δουλεύοντας και μετά από το σχολείο.

Επίσης, για μια ακόμη φορά αποσιωπάται  η έλλειψη χρόνου και οι ήδη αυξημένες υποχρεώσεις   εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων  για να πραγματοποιήσουν πολλές από αυτές τις συνεδριάσεις εντός εργασιακού ωραρίου. Ενδεικτικά,  στα δημοτικά σχολεία όπου η εφημερία τελειώνει 13.25, ή στα σχολεία  που έχουν σχολικά γεύματα και τελειώνουν λίγο πριν από τις 14.00, για το νέο νομοσχέδιο, που  υποστηρίζεται ότι ενδυναμώνει τους εκπαιδευτικούς και την αυτονομία τους,   δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, εφόσον δεν προβλέπεται κάτι σχετικό. Θεωρείται δεδομένο ότι  οι Σ. Δ. ή οι επιμορφώσεις θα προλαβαίνουν να γίνονται σε λίγα λεπτά.

Αιφνιδιασμός στο Νομοσχέδιο: Παντοδύναμος ο Διευθυντής. Θα προβαίνει αμελλητί σε ενέργειες που δεν κάνει ο Σ.Δ.

Ενδεικτικά δείτε  παρακάτω  τις συνεδριάσεις, επιμορφώσεις, συναντήσεις και συνεργασίες των εκπαιδευτικών που προβλέπονται για τη νέα σχολική χρονιά όπως τις συγκέντρωσε το fresh – education.gr. Οι ιστοσελίδες που μoνίμως αντιγράφουν, να αναφέρουν την πηγή της δημοσίευσης  με ενεργό σύνδεσμο και να μην την προβάλλουν στους εκπαιδευτικούς ως δική τους δουλειά

 

Αναβάθμιση του Σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών

Άρθρο 86

Δέκα (10) τουλάχιστον παιδαγωγικές συναντήσεις

Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας συγκαλεί τις παιδαγωγικές συναντήσεις άπαξ μηνιαίως, καθώς και όποτε κρίνεται αναγκαίο από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ή τον Σύλλογο των Διδασκόντων είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.

Άρθρο 90

Δεκαπέντε ώρες (15) ενδοσχολική επιμόρφωση

Με απόφαση του Διευθυντή  της σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια (διαβάστε εδώ) , συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος.

Άρθρο 100

Πέντε (5)  τουλάχιστον συνεδριάσεις του Σχολικού Συμβουλίου

Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά ανά δύο (2) μήνες και εκτάκτως όποτε κρίνεται απαραίτητο από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4692
Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.

Μία (1) συνεδρίαση: Συλλογικός προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου και ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης

Κατά την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο έως τις 10 Οκτωβρίου κάθε έτους, ο Διευθυντής κάθε
σχολικής μονάδας συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και σχεδιασμό συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και καθορισμό του τρόπου υλοποίησής τους για το τρέχον σχολικό έτος.

Πέντε (5) συνεδριάσεις για την πορεία υλοποίησης του προγραμματισμού

Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων σε τακτικές συνεδριάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται, με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και τουλάχιστον μία φορά ανά δίμηνο, προκειμένου να συζητήσουν διεξοδικά για την πορεία υλοποίησης του αρχικού προγραμματισμού και των δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών

Μία (1) συνεδρίαση του Σ.Δ. για Ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης.  

Για τη συμμετοχή τους στις εν λόγω ομάδες οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί καταθέτουν σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων σχετική πρόταση με τους σκοπούς και τη σημασία του θέματος που θα αναλάβουν.

Αδιευκρίνιστος αριθμός επιμορφώσεων για τις Ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης.  

Το έργο της υποστήριξης και του συντονισμού των εν λόγω ομάδων αναλαμβάνουν ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας ή ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου της ειδικότητας,  κατά περίπτωση. Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου μπορεί να οργανώνει σχετικές, ενδοσχολικές, επιμορφωτικές δράσεις και να παρέχει την απαιτούμενη στήριξη.

Συνεργασίες των μελών κάθε ομάδας που πραγματοποιούνται εντός του εργασιακού (Ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης) 

Οι μορφές συνεργασίας των μελών κάθε ομάδας δράσης επαγγελματικής ανάπτυξης πραγματοποιούνται εντός του εργασιακού ωραρίου

Μία (1) συνεδρίαση για τον απολογισμό – αυτοαξιολόγηση στο τέλος του διδακτικού έτους

Στο τέλος του διδακτικού έτους, ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως διοικητικής και ως εκπαιδευτικής δομής και του εκπαιδευτικού έργου αυτής

Τρεις (3) συνεδριάσεις εκπαιδευτικών σε Ομάδες σχολείων

Κάθε σχολική μονάδα εκπροσωπείται στην ομάδα σχολείων από τον Διευθυντή και τον Υποδιευθυντή ή, όπου δεν προβλέπεται Υποδιευθυντής, από έναν εκπαιδευτικό, ο οποίος επιλέγεται από τον σύλλογο διδασκόντων, μετά από εισήγηση του Διευθυντή ή κατόπιν αίτησης εκπαιδευτικού.  . Οι σύλλογοι διδασκόντων των ομάδων σχολείων βρίσκονται σε συνεχή ενημέρωση μεταξύ τους σχετικά ιδίως με επιμορφωτικές πρωτοβουλίες, δράσεις και συμμετοχή σε ποικίλα παιδαγωγικά προγράμματα, με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κοινή εμπλοκή των εκπαιδευτικών κοινοτήτων τους. Οι εκπρόσωποι των σχολικών μονάδων της συνεργαζόμενης ομάδας σχολείων πραγματοποιούν τουλάχιστον τρεις (3) συσκέψεις στη διάρκεια του διδακτικού έτους, μετά από πρόσκληση του Διευθυντή της μεγαλύτερης σε αριθμό μαθητών σχολικής μονάδας της ομάδας, κατά τις οποίες ανταλλάσσουν εμπειρίες, προτάσεις, καλές πρακτικές και προβληματισμούς γύρω από την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων για την επίλυση παιδαγωγικών ζητημάτων, με επίκεντρο τη διαδικασία του προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου

 Πέντε ( 5 ) τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων 

Οι τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων πραγματοποιούνται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου: α) πριν από την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (1-11 Σεπτεμβρίου) β) στο τέλος κάθε τριμήνου, γ) μετά τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15- 21 Ιουνίου)

Περίπου σαράντα(40) άλλες συνεδριάσεις

Περίπου  σαράντα (40) συνεδριάσεις το σχολικό έτος για θέματα όπως επισκέψεις, εκδρομές, ΟΔΠ, μνημόνια ενεργειών, επιλογή ξενόγλωσσων βιβλίων, απουσίες μαθητών, ωρολόγια προγράμματα κλπ.

Ζ. Μακρή για εργαστήρια δεξιοτήτων: H επιστημονική και παιδαγωγική αξία των προτάσεών μας είναι αδιαμφισβήτητη

Υποψήφια Στελέχη – Τίτλοι της αλλοδαπής: Προφορική εξέταση για τη γνώση της ξένης γλώσσας στην οποία αποκτήθηκαν

Επιδόματα στελεχών: Μικρή αύξηση σε προϊσταμένους/ες Δημοτικών και Νηπιαγωγείων

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *