Επιβράβευση των “αρίστων” Δημοσίων Υπαλλήλων. Τι προβλέπεται για τους εκπαιδευτικούς

Διάδωσέ το

“Θα προχωρήσουμε και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η οποία θα έχει διττή στόχευση: αφενός την επιβράβευση των αρίστων και αφετέρου να δώσουμε κίνητρα για βελτίωση μέσω επιμόρφωσης σε όσους δεν αποδίδουν, όσο θα μπορούσαν να αποδώσουν” ανέφερε για μια ακόμη φορά η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως  σε δηλώσεις που έκανε  κατά την επίσκεψή της στην Καλαμάτα πριν λίγες ημέρες

 Τι ισχύει αυτή τη στιγμή για την επιβράβευση των “αρίστων” Δημοσίων Υπαλλήλων, πότε  ένας  Δημόσιος Υπάλληλος λαμβάνει προωθημένη μισθολογική εξέλιξη και πότε πρέπει να επιμορφωθεί;

Η προωθημένη μισθολογική εξέλιξη αναλύεται  στο Ν. 4354/2015 άρθρο 12 παρ.1, και έχει σχέση με τη αξιολόγηση των Δ.Υ. Έτσι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών, οι οποίοι, σύμφωνα με τις σχετικές περί αξιολόγησης των υπαλλήλων διατάξεις, βαθμολογούνται με άριστα κατά μέσο όρο σε τρεις (3) συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις, δύνανται να εξελίσσονται ταχύτερα στη μισθολογική κλίμακα της κατηγορίας τους, λαμβάνοντας ένα (1) επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο.

Στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος κατά τη διαδικασία αξιολόγησης, βαθμολογείται ως ανεπαρκής ή ακατάλληλος  σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ.3 του παραπάνω νόμου,  διερευνάται η δυνατότητα εφοδιασμού του με επιπλέον κίνητρα διαρκούς επιμόρφωσης ή άλλων δράσεων.

Ανακοινοποίηση των κενών σε σχολεία Β/θμιας για την ειδική πρόσκληση

Ο νόμος 4369/2016 για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων προβλέπει την εξαίρεση των εκπαιδευτικών από  τη συγκεκριμένη διαδικασία αξιολόγησης (άρθρο 14/ παρ.2.):

2. Στις διατάξεις του συστήματος αξιολόγησης του παρόντος δεν υπάγονται:
α) οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
β) οι θρησκευτικοί λειτουργοί των νομικών προσώπων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού και των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό,
γ) οι υπάλληλοι και λειτουργοί που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Μέρους Β΄ του ν. 3205/2003 (Α΄ 297), καθώς και το Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (Ε.Τ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι..

Επιπλέον με τον ν. 4547/2018 άρθρο 110 παρ. 1 κα των νέων δομών έχει καταργηθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ( π.δ. 152/2013) 

Άρα “επιβράβευση των αρίστων” εκπαιδευτικών  με επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο,  δεν μπορεί να συμβεί σύμφωνα με το ισχύον σχετικό θεσμικό πλαίσιο,  εφόσον αυτοί δεν αξιολογούνται

Η νομοθέτηση ενός νέου θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα συμβαδίσει πιθανά και με την αξιολόγηση που ισχύει για τους δημοσίους υπαλλήλους ή θα θεσμοθετηθεί κάτι  σχετικό

Αυτό το νέο αυτό θεσμικό πλαίσιο αναμένεται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα αφού σύμφωνα με δηλώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου επίκειται η παρουσίαση του νομοσχεδίου που θα αφορά στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και όχι την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη στους άριστους και επιμόρφωση σε όσους δεν αποδίδουν

Το πρόγραμμα της κυβέρνησης για την Παιδεία προβλέπει  την  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με το πρόγραμμα οι εκπαιδευτικοί που αποδίδουν θα  επιβραβεύονται με ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη και οι εκπαιδευτικοί που δεν αποδίδουν θα επιμορφώνονται.

Για τη σελίδα του fresh education.gr στο f/b πατήστε εδώ

Η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως  για το θέμα έχει αναφέρει τα εξής:

«Θα προχωρήσουμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και εδώ  θέλω να είμαι ξεκάθαρη. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα έχει δύο στόχους:

  • Στόχος πρώτος: Η επιβράβευση των αρίστων και μάλιστα αυτό πάει να πει στην πράξη ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη.
  • Στόχος δεύτερος: Τα κίνητρα για βελτίωση για όσους δεν αποδίδουν όσο θα θέλαμε να αποδίδουν, όσο θα πρέπει να αποδίδουν. Και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδεθεί με την επιμόρφωση»

Στόχος μας είναι η αξιολόγηση να συνδέεται με την αντιμετώπιση αδυναμιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αλλά και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου, να είναι εστιασμένη στις ανάγκες τους. Επιδίωξή μας είναι να επενδύσουμε στον εκπαιδευτικό, να του δείξουμε ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και να του δώσουμε περισσότερη ελευθερία. Ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης θα γίνεται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία και θα ενισχυθεί ουσιαστικά. Στόχος της αξιολόγησης εκπαιδευτικών θα είναι η επιβράβευση των αρίστων και η παροχή κινήτρων, μέσω επιμόρφωσης, σε όσους δεν αποδίδουν ακόμη επαρκώς.

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Πρώτο σχόλιο

  1. Οι καταρτιζόμενοι στο σκοιλ ελικικού θα είναι άριστοι. Τί δεν καταλαβαίνεις;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *