ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εργαστήρια δεξιοτήτων: Τι πρέπει να έχουν οι φάκελοι των μαθητών

Διάδωσέ το

Με απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κας  Ζ. Μακρή  καθορίστηκε ο τρόπος αξιολόγησης μαθητών/τριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων καθώς και το τι θα  πρέπει να περιλαμβάνει ο φάκελος του μαθητή που πρέπει να διατηρείται.

Σύμφωνα με την απόφαση, σε κάθε τμήμα/τάξη με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων:

Δημιουργείται ειδικός φάκελος επιτευγμάτων  (portfolio) τμήματος/τάξης στο οποίο θα υπάρχουν κατ’  ελάχιστο τα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων τα  οποία θα εφαρμόζονται στο ίδιο τμήμα ή τάξη καθ’ όλη  τη διάρκεια της φοίτησης των μαθητριών και των μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση από το Νηπιαγωγείο  έως και τη Γ’ Γυμνασίου. 

Ενδεικτικές δραστηριότητες: κατασκευές, παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι,  οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική τηλεόραση,  εργαστηριακή δημιουργία εικονικής επιχείρησης, γνωριμία και συνέντευξη κάποιου επαγγελματία ή προσω πικότητας και διοργάνωση εκδηλώσεων. 

Αξιολόγηση Μαθητών/Μαθητριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/μαθητριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δίνεται έμφαση στην περιγραφική  αξιολόγηση και στη σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων  (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή. Συγκεκριμένα, η διαδικασία αξιολόγησης των δεξιοτήτων  λειτουργεί διαμορφωτικά και αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν κατά τον σχεδιασμό των  Σχεδίων Δράσης της Σχολικής Μονάδας. 

Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο/τετράμηνο  και ανά Θεματική Ενότητα και έχουν διττό στόχο: την  αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και την αξιολόγηση της ανάπτυξης  δεξιοτήτων των μαθητριών και των μαθητών. 

Ο ατομικός φάκελος μαθήτριας/μαθητή ( portfolio): 

(α) παραδίδεται στη μαθήτρια και στον μαθητή ως  προσωπικό τους αρχείο, 

(β) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής  προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους, 

(γ) είναι διαγνωστικό μέσο ως ένα συμπεριληπτικό  εργαλείο αποτύπωσης των επιτεύξεων και των εμποδίων επίτευξης καθώς και του μαθησιακού προφίλ κάθε  μαθήτριας και μαθητή, 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

(δ) μπορεί να περιλαμβάνει εναλλακτικές προσεγγίσεις  αξιολόγησης, όπως είναι η αυτοαξιολόγηση και η ετερο αξιολόγηση στην ομάδα, και πεδία συγκρότησης του  σχολικού βιογραφικού της μαθήτριας και του μαθητή.

Τα στοιχεία του ατομικού φάκελου της μαθήτριας και του μαθητή από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μπορεί να  συνεκτιμώνται σε αξιολογικές διαδικασίες μαθησιακού προφίλ, κατά τη διαδικασία σύστασης Εξατομικευμένου  Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), κατά τη Συμβουλευτική Επαγγελματική Σταδιοδρομία και σε όποια άλλη ενέρ γεια εξατομικευμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού. 

Διαβάστε εδώ: Χρήσιμες επισημάνσεις – διευκρινίσεις του Ι.Ε.Π. για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 

Στο φάκελο επιτευγμάτων (portfolio) τηρείται φύλλο προόδου δεξιοτήτων του/της μαθητή/τριας ανά θεματική  ενότητα, βάσει του συνημμένου υποδείγματος I. 

Το υπόδειγμα συμπληρώνεται ως εξής: 

Α. Ο/η εκπαιδευτικός εξετάζει τους στόχους (κύκλοι δεξιοτήτων) που θέτει το πρόγραμμα που έχει επιλέξει για  την εκάστοτε θεματική ενότητα. 

Β. Επιλέγει τις δεξιότητες που θα αξιολογήσει για κάθε μαθητή/τρια κατά την παιδαγωγική του κρίση και τις δια φοροποιημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Γ. Χαρακτηρίζει το επίπεδο επίτευξης/εκδήλωσης σύμφωνα με την τετράβαθμη κλίμακα και τους δείκτες που  υποδεικνύονται στο υπόδειγμα. 

Δ. Ενημερώνει το φύλλο προόδου στη λήξη κάθε θεματικής ενότητας για κάθε μαθητή/τρια ονομάζοντας τη  θεματική/υποθεματική ενότητα (π.χ. Ευ Ζην/Ψυχική Υγεία) και τον τίτλο του προγράμματος που υλοποίησε. 

Διαβάστε την απόφαση εδώ

Διαβάστε  στο fresh education

ΔΟΕ: Θα ανακοινωθούν επόμενες ενέργειες – Κουρελιάστηκαν αρχές για να ικανοποιηθεί η υπουργός

Η αξιολόγηση των σχολείων έγινε και το Υπουργείο πήρε μηδέν

Ζ. Μακρή: Η πλειοψηφία των σχολείων δεν συμμετέχει στην αξιολόγηση μέχρι

ΟΙΕΛΕ – νομικοί παραστάτες: Οι τρεις αρχές που παραβιάστηκαν σήμερα στο Εφετείο

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *