ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η νέα διοικητική δομή του Υπουργείου Παιδείας και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

Διάδωσέ το

 

 

 

Η νέα διοικητική δομή του Υπουργείου Παιδείας και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Ισχύει από 5 Μαρτίου 2018

Προεδρικό διάταγμα 18/22-2-2018 (ΦΕΚ 31/Α/23-2-2018) του Υπουργείου Παιδείας

Άρθρο1 – Αποστολή του Υπουργείου

Αποστολή του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (εφεξής Υπουργείο) είναι η ανάπτυξη και η συνεχής αναβάθμιση της παιδείας με σκοπό:
α) την ηθική, την πνευματική και τη φυσική αγωγή των Ελλήνων,
β) την ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης,
γ) την προστασία της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης και της λατρείας και την εποπτεία των λειτουργών όλων των γνωστών θρησκειών,
δ) την καλλιέργεια του σεβασμού στην ελευθερία του λόγου και της έκφρασης,
ε) την ανοχή στη διαφορετικότητα,
στ) τη διαπαιδαγώγηση με βάση τις αρχές της δημοκρατίας, της ισότητας, της αλληλεγγύης, της απαγόρευσης των διακρίσεων, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας,
ζ) τον σεβασμό στο περιβάλλον, φυσικό και πολιτιστικό, και την εμπέδωση της αρχής της αειφορίας,
η) τη διαμόρφωση ελεύθερων, ενεργών και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών,
θ) την ανάπτυξη και την προαγωγή της επιστήμης, της έρευνας, της καινοτομίας, της τεχνολογίας, της κοινωνίας της πληροφορίας,
ι) τη μέριμνα για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης της νέας γενιάς και της δια βίου μάθησης.

{….}

Άρθρο 52 – Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  1. Επιχειρησιακός στόχος κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η εποπτεία και η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς της και των υποστηρικτικών αποκεντρωμένων δομών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου.
  2. Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτούνται από τις ακόλουθες οργανικές μονάδες:
    α) Τμήμα Α΄ Διοικητικού.
    β) Τμήμα Β΄ Οικονομικού.
    γ) Τμήμα Γ΄ Προσωπικού.
    δ) Τμήμα Δ΄ Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών.
    ε) Τμήμα Ε΄ Εκπαιδευτικών Θεμάτων.

{….}

  1. Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν, ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες, σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην περίπτ. ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24) όπως ισχύει.
    Σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργεί «σχολική βιβλιοθήκη», όπως προβλέπεται στο άρθρο 43 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) όπως ισχύει.
    Επιχειρησιακός στόχος κάθε σχολικής βιβλιοθήκης είναι η εξυπηρέτηση των μαθητών, του διδακτικού προσωπικού και των κατοίκων της έδρας και της περιοχής του σχολείου.
  2. Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν, ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες, ένα (1) ή περισσότερα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), όπως προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24), όπως ισχύει.
    Επιχειρησιακός στόχος κάθε ΕΚΦΕ είναι η έρευνα και η τεχνική και οργανωτική υποστήριξης της εργαστηριακής διδασκαλίας των φυσικών μαθημάτων καθώς και η παροχή συμβουλών για την οργάνωση των σχολικών εργαστηρίων στις σχολικές μονάδες της διεύθυνσης εκπαίδευσης τη λειτουργία των οποίων εποπτεύει.
  3. Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν, ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες, Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ), όπως προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24) όπως ισχύει και στην υπ’ αριθ. 63579/Γ2/2002 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 1584).
    Επιχειρησιακός στόχος κάθε ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι η στήριξη της διδασκαλίας και της εφαρμογής της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών και η τεχνική στήριξη του εξοπλισμού των εργαστηρίων πληροφορικής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας και της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».
  4. Στις Δ/νσεις ΔΕ Α’ Αθήνας, Β’ Αθήνας, Γ’ Αθήνας, Δ’ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής, Πειραιά, Σάμου, Αχαΐας, Ιωαννίνων, Λάρισας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και Ρεθύμνου λειτουργούν, ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες, Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (ΣΣΝ), όπως προβλέπεται στις παρ.1 και 2 του άρθρου 2 του ν. 1894/1990 (Α΄ 110) καθώς και στις αρ. 806/Γ2/12-02-1993 (Β΄ 134) και αρ. 104492/Γ7/2006 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 1556) κοινή υπουργική απόφαση, όπως ισχύουν. Οι οργανικές θέσεις του προσωπικού των ΣΣΝ συστάθηκαν με το π.δ. 445/1993 (Α΄ 185), όπως ισχύει, και το π.δ. 140/2003 (Α΄ 119).
    Επιχειρησιακός στόχος κάθε ΣΣΝ είναι η εφαρμογή, στήριξη και παρακολούθηση προγραμμάτων αγωγής υγείας για τους μαθητές, η ψυχοκοινωνική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων του νομού και η ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας σε θέματα αγωγής υγείας.
  5. Στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν, ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες, εβδομήντα εννέα (79) Κέντρα Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ), όπως προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188), όπως ισχύει, καθώς και στις αρ. 140178/Γ7/11.12.2003 και αρ. 125865/Γ7/15.12.2006 (Β΄ 1831) αποφάσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
    Επιχειρησιακός στόχος κάθε ΚΕΣΥΠ είναι η διάδοση και η υποστήριξη του θεσμού του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού στην επικράτεια και η παροχή βοήθειας προς τους μαθητές κατά τα διάφορα στάδια της ανάπτυξής τους, ώστε να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις τους, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να διεκδικήσουν τη συμμετοχή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διαβάστε το ΠΔ σε ΦΕΚ (100 σελίδες)

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *