ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κεφαλίδου: Τα προσόντα των αποφοίτων κολλεγίων είναι σαφώς λιγότερα των αποφοίτων ελληνικών Πανεπιστημίων

Διάδωσέ το

γλώσσα

Τα προσόντα των αποφοίτων κολλεγίων είναι σαφώς λιγότερα από αυτά που διαθέτουν οι σημερινοί απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων γιατί δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια!

Απόσπασμα από την ομιλία της Χ. Κεφαλίδου ( ΚΙΝΑΛ) στην ομιλίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων – Ν/Σ Υπ. Παιδείας: ΑΔΙΠ, ΕΛΚΕ και άλλες διατάξεις – 4η Συνεδρίαση- άρθρο 50

Κυρία υπουργέ,

Στο άρθρο 50 ουσιαστικά νομοθετούμε για τον διορισμό των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά δεν το λέτε ευθέως. Το άρθρο 50, δεν μπορούμε να το δούμε απομονωμένο από τη συνολική λειτουργία της εκπαίδευσης.

Συμφωνούμε ότι ο ΔΟΑΤΑΠ οφείλει να αναγνωρίζει την ακαδημαϊκή αντιστοιχία και ισοτιμία πτυχίων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων των χωρών μελών της Ε.Ε. και του εξωτερικού. Ο τρόπος οργάνωσης του ΔΟΑΤΑΠ και ο χρόνος διεκπεραίωσης των αιτήσεων είναι μια άλλη υπόθεση. Θα πρέπει ο Οργανισμός να εκσυγχρονισθεί και να βελτιώσει τους χρόνους απαντήσεων (μπορεί να φτάσει και 2-3 χρόνια) στα αιτήματα των πτυχιούχων συμπολιτών μας. Αυτό είναι εκ των ουκ άνευ!

Συμφωνούμε επίσης σε ό,τι αφορά το πλαίσιο της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Πράγματι ένας φυσικοθεραπευτής απόφοιτος κολεγίου, με τους προβλεπόμενους από τους ομοιο-επαγγελματικούς Συλλόγους όρους και κανόνες μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα του και στη χώρα μας.

Στην προηγούμενη συζήτηση μας, σας κάναμε κάποιες ερωτήσεις και θέσαμε προβληματισμούς για τον τρόπο διατύπωσης της νομοθετικής ρύθμισης.

Δυστυχώς απαντήσεις δεν λάβαμε!!

Δυστυχώς είστε εγκλωβισμένοι στην αδιέξοδη διαχείριση των προσλήψεων με τον νόμο Γαβρόγλου. Μέχρι σήμερα δεν προσπαθείτε να δώσετε λύσεις!! Η σκληρή αλήθεια είναι ότι: η τυχοδιωκτική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση δεν βελτιώνεται, ΜΟΝΟ ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ!!!

Να σας θυμίσω πως και εμείς και η ΝΔ ως αντιπολίτευση, αλλά και οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας είχαμε καταγγείλει τα κριτήρια του νόμου προσλήψεων του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτοπαγιδεύεστε!!! Σας κάνει κριτική ακόμη και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Εσείς όμως τώρα ως κυβέρνηση τον εφαρμόζετε, δεν ανοίγετε τη συζήτηση για το πώς με δίκαιο, διαφανή, αξιοκρατικό τρόπο θα γίνονται οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών και δεν αλλάζετε με νομοθετική πρωτοβουλία αυτό το απαράδεκτο πλαίσιο, το οποίο θα οδηγήσει σε αδιέξοδα.

Δεν σκέφτεστε ότι θα έπρεπε πρώτα να νομοθετήσουμε για τα προσόντα των εκπαιδευτικών που θέλουμε να έχουμε;

Δεν σκέφτεστε ότι θα έπρεπε να νομοθετήσουμε για την ποιότητα των εκπαιδευτικών που θέλουμε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;

Σήμερα, η εκπαίδευση αλλάζει με ταχύτητα, τα δεδομένα αλλάζουν, η εκπαιδευτική διαδικασία αλλάζει. Όποιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν προσαρμοσθεί θα μείνει πίσω.

Πρέπει να αλλάξουν πολλά και ο εκπαιδευτικός παίζει καθοριστικό ρόλο. Ποιος εκπαιδευτικός όμως; Ο κατάλληλα προετοιμασμένος και επιμορφούμενος.

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΗΣΗ είναι καθοριστικής σημασίας για την ποιοτική και αποτελεσματική λειτουργία της εκπαίδευσης. Πρέπει λοιπόν να έχουμε πιστοποιημένους και επαρκείς εκπαιδευτικούς.

Παρέχουν αυτές τις προϋποθέσεις τα κολέγια; Ελέγχονται στο περιεχόμενο τους; ΟΧΙ!!!

Τα προσόντα των αποφοίτων κολλεγίων είναι σαφώς λιγότερα από αυτά που διαθέτουν οι σημερινοί απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων γιατί δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια! Τα ελληνικά πανεπιστήμια παρέχουν αυτή την πιστοποίηση. Παρά τα προβλήματα τους, βεβαίως.

Η πρότασή μας είναι σαφής: Η ελληνική πολιτεία να απαιτεί πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας και μαθητείας διδασκαλίας ως προϋπόθεση για τον διορισμό κάθε εκπαιδευτικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και φυσικά επιμένουμε στη διαδικασία προσλήψεων με διαγωνισμό ΑΣΕΠ και με υπολογισμό της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και των κοινωνικών κριτηρίων.

Χρειάζεται ΔΙΑΛΟΓΟΣ τον οποίο δυστυχώς δεν κάνετε!!!!

Επομένως, διαφωνούμε με τη διατύπωση του άρθρου 50.

Απόσπασμα από την ομιλία της Χ. Κεφαλίδου ( ΚΙΝΑΛ) στην ομιλίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων – Ν/Σ Υπ. Παιδείας: ΑΔΙΠ, ΕΛΚΕ και άλλες διατάξεις – 3η Συνεδρίαση- άρθρο 50

Θέλω να κλείσω με το άρθρο 50, για το οποίο έχει γίνει πάρα πολύς λόγος. Κύριε Υπουργέ, θέλω να είμαι απόλυτα δίκαιη. Είπατε χθες ότι όντως υπάρχουν δεσμεύσεις της χώρας και έχετε δίκιο. Η Ελλάδα στα πλαίσια της λειτουργίας της στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι πρέπει να προσαρμόζεται με βάση τις ντιρεκτίβες που υπάρχουν. Φυσικά και ορθώς υπάρχει νομοθεσία η οποία μέχρι τώρα έχει προδιαγράψει την πορεία αυτής της εξέλιξης. Εννοώ τον τρόπο με τον οποίο κάποια πράγματα σε ότι αφορά την ρύθμιση του επαγγέλματος στη χώρα μας, τους τίτλους ανώτατης εκπαίδευσης, έχουμε κάποιες προϋποθέσεις. Θα σας το διαβάσω για να μην έχουμε παρερμηνείες: «για την άσκηση νομοθετικά ρυθμισμένου επαγγέλματος στη χώρα μας, όσον αφορά τους τίτλους ανώτατης εκπαίδευσης, απαιτείται η κατοχή τίτλου σπουδών που προβλέπεται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο ημεδαπής ή ισότιμης ή αντιστοίχως από το ΔΟΑΤΑΠ ή αναγνωρισμένα επαγγελματικά προσόντα με βάση το ΠΔ 38/2010 ή επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων κολεγίων με τους αντίστοιχους των πανεπιστημίων με βάση το ΠΔ 38/2010». Εάν υπάρχει εξαίρεση σε κάποια από τις τρεις περιπτώσεις, είναι παράνομη γιατί μέχρι στιγμής έχει συμβεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Επομένως, το θέμα δεν είναι η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 50. Η διάταξη αυτή είναι σωστή και αποτελεί συνέχεια του άρθρου 168 του νόμου 4635/2019.

Αυτό το νόμο τον ψηφίσαμε πρόσφατα και η Νέα Δημοκρατία και το Κίνημα Αλλαγής και η Ελληνική Λύση, όμως αυτό το οποίο πραγματικά έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να συνεννοηθούμε, είναι ότι η αναγνώριση των πτυχίων ή των επαγγελματικών δικαιωμάτων δεν πρέπει να συγχέεται με το πλαίσιο των προσλήψεων στην εκπαίδευση. Με αυτό θέλω να πω, ότι η κατοχή πτυχίου νομικής ή πολιτικού μηχανικού δεν σε εντάσσει αυτόματα στην άσκηση του επαγγέλματος. Άρα, το τι εκπαιδευτικό θέλουμε και το πώς προσλαμβάνεται, ΑΣΕΠ , προϋπηρεσία, κοινωνικά κριτήρια, παιδαγωγική επάρκεια, μαθητεία και όλα αυτά, στη δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι ένα ευρύτερο θέμα και εντάσσεται στο τι σχολείο και τι εκπαίδευση θέλουμε.

Το πρόβλημα, λοιπόν, σήμερα σε ό,τι αφορά στους πτυχιούχους και τις προσλήψεις υπάρχει, γιατί δυστυχώς, θα σας το πω, η Ν.Δ. εξακολουθεί να έχει σε ισχύ των απαράδεκτο νόμο των προσλήψεων του κ. Γαβρόγλου και δεν πήρε στα χέρια της, δεν τόλμησε να επανιδρύσει και να επαναλειτουργήσει θεσμούς, που θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν να σκεφθεί λίγο διαφορετικά, να ξεμπερδέψει αυτό το κουβάρι στο οποίο βρεθήκαμε και αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας τυχοδιωκτισμός από τη μεριά σας. Χρησιμοποιείτε ως πρόφαση το νόμο Γαβρόγλου, τον οποίο καυτηριάζαμε όλοι εδώ μαζί και από την άλλη δεν έχετε δημιουργήσει ένα θεσμικό πλαίσιο ή δεν έχετε βάλει ένα πλαίσιο ουσιαστικού διαλόγου για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε όλες αυτές τις αγκυλώσεις.

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *