“Κόφτης” θητειών: Τι ισχύει για τα υποψήφια στελέχη. Θέσεις και συζητήσεις για το θέμα

Διάδωσέ το

Προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων

www.fresh-education.gr

Ένα σημαντικό σημείο αντιπαράθεσης σχετικά με την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης  τον προηγούμενο χρόνο ήταν και το όριο των θητειών για τα υποψήφια στελέχη. Είναι ένα ζήτημα που   απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα σύμφωνα με τις έως τώρα συζητήσεις και τοποθετήσεις που έχουν γίνει.

Οι περιορισμοί στις θητείες όπως ισχύουν τώρα, σε όσους θέλουν να καταλάβουν θέση στελέχους, αποτυπώνονται στο Ν.4547/2018 για τις νέες δομές στην εκπαίδευση που μπορείτε να διαβάσετε στο τέλος της δημοσίευσης.

Θέσεις-συζητήσεις που έχουν διατυπωθεί κατά τη συζήτηση του ν.4547/2018:

Ελπίζω να μην υπάρχουν και άτομα που τους τρομάζει η εκπαιδευτική πράξη

Υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου:

Όσο άξιος και αν είναι κάποιος, δεν έχει κανένα δικαίωμα να είναι ισόβιος σε μία θέση. Οι άξιοι μπορούν να προσφέρουν παντού. Αν είναι δε και εκπαιδευτικοί, τόσο το καλύτερο. Όλα τα υπόλοιπα δεν θέλω να πω τι είναι.
Λέω, λοιπόν, ότι δεν υπάρχουν αναντικατάστατοι, δεν υπάρχουν ισόβιοι και κυρίως ελπίζω να μην υπάρχουν και άτομα που τους τρομάζει η εκπαιδευτική πράξη. Διότι, αν θεωρούν ότι είναι και ισόβιοι και αναντικατάστατοι και τους τρομάζει να ξαναπηγαίνουν πίσω στην τάξη, νομίζω το καλύτερο είναι να πουν «διάλεξα λάθος επάγγελμα, ας πάω σε ένα άλλο επάγγελμα, μήπως και τα καταφέρω εκεί καλύτερα». Αυτή είναι η φιλοσοφία της θητείας.
Και για να μην αιφνιδιάσουμε, κάνουμε τη ρύθμιση που κάνουμε, αλλά να ξέρετε ότι αυτή είναι η φιλοσοφία μας, αυτή είναι η φιλοσοφία της Αριστεράς και αυτή ακριβώς θα υπερασπιστούμε.

Στον “κόφτη” θητειών την αντίθεσή τους έχουν διατυπώσει  στελέχη της  ΝΔ  σε σχετικές δηλώσεις και συζητήσεις στη Βουλή όπως ενδεικτικά :

Επιχειρείται η «άλωση» της διοίκησης της εκπαίδευσης, με τρόπο προκλητικό

Τομεάρχης Παιδείας ΝΔ, Νίκη Κεραμέως:

Αλλά και επί της ουσίας, το νομοσχέδιο( για τις Νέες Δομές) βρίθει ζητημάτων που ευτελίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία εν γένει. Εντελώς ενδεικτικά:

– Επιχειρείται η «άλωση» της διοίκησης της εκπαίδευσης, με τρόπο προκλητικό και πρωτοφανή: θεσπίζεται «κόφτης» για τους έχοντες διατελέσει ήδη 2 θητείες σε θέση διοίκησης…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Δύο θητείες για τα στελέχη εκπαίδευσης και αξιολόγηση από τους υφιστάμενους

Προδήλως αντισυνταγματικό και παράλογο όριο των θητειών στις θέσεις της διοίκησης της εκπαίδευσης

Αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Γιάννης Ανδριανός( τοποθέτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη συζήτηση για το σ/ν των Νέων Δομών.

Προφανώς, καμία δικαιολογία περί επείγοντος δεν ευσταθεί, πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν διαβάσει κανείς, με προσοχή, παρά τις προσπάθειές σας να περιορίσετε προς το διαθέσιμο χρόνο τις διατάξεις, που περιλαμβάνονται, σε αυτό το σχέδιο νόμου και αναφέρομαι στις διατάξεις για το προδήλως αντισυνταγματικό και παράλογο όριο των θητειών στις θέσεις της διοίκησης της εκπαίδευσης.

Αν κάποιος είναι πετυχημένος, του λέμε: «Φίλε, μέχρι δύο θητείες»

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ 

…τίθεται το μέγιστο όριο των δύο θητειών για την ίδια θέση στελέχους της εκπαίδευσης. Αν κάποιος είναι πετυχημένος, του λέμε: «Φίλε, μέχρι δύο θητείες». Η τρίτη απαγορεύεται. Γιατί; Ε, γιατί, προφανώς, πρέπει να δοθούν ευκαιρίες και σε κομματικούς φίλους του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι και αυτό μια σύγχρονη αντίληψη αποκομματικοποίησης της εκπαίδευσης; Μπορεί να είναι και να σας αδικώ.

Τι αναφέρει ο  Ν.4547/2018 για τις θητείες των στελεχών της εκπαίδευσης

Άρθρο 30 παρ.3
Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας

Με εξαίρεση την επιλογή σε θέσεις διευθυντών ή προϊσταμένων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, καθώς και υποδιευθυντών και υπευθύνων τομέων Ε.Κ., και με την επιφύλαξη των περιπτώσεων ε΄, η΄ και θ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 27 και των παραγράφων 5 και 7 του άρθρου 29, δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη διαδοχική θητεία, ύστερα από την ολοκλήρωση δύο (2) συνεχόμενων θητειών πλήρων διδακτικών ετών, σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης. Όμοιες θέσεις για την εφαρμογή του πρώτου εδαφίου νοούνται οι θέσεις των περιπτώσεων α΄ έως και ε΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 21, καθώς και οι θέσεις των περιπτώσεων α΄ έως και γ΄ της παραγράφου 3 του ίδιου άρθρου, ξεχωριστά για κάθε περίπτωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Εγγραφή στο Γυμνάσιο: Αλλάζει εντελώς η διαδικασία. Πώς θα γίνεται;

Άρθρο 21 παρ. 2.

Για την επιλογή και τοποθέτηση στις παραπάνω θέσεις τα αρμόδια, σύμφωνα με τα άρθρα 25 και 26, όργανα καταρτίζουν τους εξής αξιολογικούς πίνακες επιλογής, οι οποίοι ισχύουν από την κύρωσή τους έως την 31η Ιουλίου του τρίτου έτους που ακολουθεί:

α) Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.

β) Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

γ) Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ) Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.

ε) Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ.

στ) Διευθυντών νηπιαγωγείων.

ζ) Διευθυντών δημοτικών σχολείων. η) Διευθυντών γυμνασίων.

θ) Διευθυντών Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.).

ι) Διευθυντών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.).

ια) Διευθυντών Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.).

ιβ) Διευθυντών Ειδικών Νηπιαγωγείων. ιγ) Διευθυντών Ειδικών Δημοτικών Σχολείων.

ιδ) Διευθυντών γυμνασίων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).

ιε) Διευθυντών λυκείων Ε.Α.Ε.

ιστ) Διευθυντών Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων ή Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων ή Ειδικών Επαγγελματικών Λυκείων.

ιζ) Διευθυντών πειραματικών δημοτικών σχολείων. ιη) Διευθυντών πειραματικών και πρότυπων γυμνασίων.

ιθ) Διευθυντών πειραματικών και πρότυπων γενικών λυκείων.

κ) Διευθυντών μουσικών σχολείων.

κα) Διευθυντών καλλιτεχνικών σχολείων.

κβ) Διευθυντών Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.).

Άρθρο 21 παρ. 2.

Τα αρμόδια σύμφωνα με τα άρθρα 25 και 26 όργανα καταρτίζουν προτάσεις για την επιλογή και τοποθέτηση των εξής στελεχών της εκπαίδευσης:

α) Οργανωτικών Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

β) Προϊσταμένων των Κ.Ε.Α.

γ) Προϊσταμένων των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ) Προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων νηπιαγωγείων.

ε) Προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων.

στ) Προϊσταμένων πειραματικών νηπιαγωγείων.

ζ) Προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων πειραματικών δημοτικών σχολείων.

η) Προϊσταμένων Ειδικών Νηπιαγωγείων.

θ) Προϊσταμένων Ειδικών Δημοτικών Σχολείων.

ι) Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

ια) Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ιβ) Υποδιευθυντών Ε.Κ.

ιγ) Υπευθύνων τομέων Ε.Κ.

ιδ) Υποδιευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε. πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

ιε) Υποδιευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε. δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ιστ) Προϊστάμενου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

Δείτε επίσης

σχέδια δράσης

Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα μέσα της εργασίας τους ενσωματωμένα στον εαυτό τους

Διάδωσέ το Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα εργαλεία τους, τα μέσα της εργασίας τους (γνώσεις, διανοητικές …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *