Μ. Τζούφη: Εκρηκτική αύξηση στα ποσοστά γεννήσεων παιδιών με Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος

Διάδωσέ το

..τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η εκρηκτική αύξηση στα ποσοστά γεννήσεων παιδιών με Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος

Σημεία ομιλίας Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο

Την πολιτική ενίσχυσης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ανέπτυξε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, κατά την διάρκεια της ομιλίας της στο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο, το οποίο διοργανώνει η Ελληνική Παιδονευρολογική Εταιρεία και διεξάγεται στην Αθήνα, στο Ζάππειο Μέγαρο, από τις 6 έως τις 8 Οκτωβρίου.

Η Υφυπουργός, ανέλυσε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και του ΥΠΠΕΘ, ενώ παρουσίασε συγκεντρωτικά στοιχεία που αποτυπώνουν τόσο τις διαμορφούμενες ανάγκες στον ευαίσθητο αυτό τομέα, αλλά και το βαθμό κάλυψής τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ξεκινά άμεσα πρόγραμμα πρόσληψης ψυχολόγων και στα δημοτικά

«Το Υπουργείο Παιδείας έχει ως άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και έχει θέσει ως στόχο τον ανασχεδιασμό και ανασυγκρότηση της νομοθεσίας και του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει, με ενταξιακό προσανατολισμό», υπογράμμισε αναφερόμενη στο πνεύμα του μεταρρυθμιστικού νομοθετικού έργου.

Εξήγησε ότι «κορυφαία προτεραιότητα αποτέλεσε η υποστήριξη και η ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και παρεμβάσεις άλλων υπουργείων για τη στήριξη της οικογένειας (απρόσκοπτη πρόσβαση στην υγεία, σχολικά γεύματα, επιδόματα παιδιών, πολιτικές για την αναπηρία, Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, πριμοδότηση για εργασία δικαιούχων του ΚΕΑ, κλπ.)».

Στόχος «ήταν και παραμένει η ισότιμη και χωρίς περιορισμούς πρόσβαση όλων των παιδιών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνει και το σκέλος των παρεμβάσεων από τους Ειδικούς Εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Όπως επεσήμανε η Υφυπουργός, «τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η εκρηκτική αύξηση στα ποσοστά γεννήσεων παιδιών με Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών αυτών διαρκώς αυξάνονται και γι’ αυτό αποτελούν προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας διπλασιάζοντας τους εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν τους μαθητές αυτούς».

Συγκεκριμένα, στον τομέα της ειδικής αγωγής, μετά από 8 χρόνια, ιδρύθηκαν 36 νέες σχολικές ομάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και 570 Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ υπερδιπλασιάστηκαν οι προσλήψεις προσωπικού φτάνοντας τις 15.500 για το έτος 2018-2019, έναντι 6.300 για το 2014-2015. Το 2019 πρόκειται να αποτελέσει χρονιά-σταθμό αφού μετά από 10 χρόνια θα πραγματοποιηθούν 4.500 διορισμοί στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.

Ενίσχυση πρώιμη παρέμβασης

Ταυτόχρονα, «με τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης ανοίγεται ο δρόμος για δυνατότητα εφαρμογής της πρώιμης παρέμβασης που αποτελεί τη βάση για την αντιμετώπιση κυρίως των παιδιών με Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Στόχος μας που ελπίζουμε να εκπληρώσουμε», σημείωσε, «είναι η ενίσχυση της πρώιμης παρέμβασης με τη νομοθέτηση πλαισίου διασύνδεσης των Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης με τις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης, τους Ειδικούς επιστήμονες στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης υπό την εποπτεία των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ώστε να παρεμβαίνουν με την δημιουργία και εφαρμογή των εξατομικευμένων προγραμμάτων στήριξης των οικογενειών και των μαθητών από τα πρώτα χρόνια της νηπιακής τους ηλικίας στα νηπιαγωγεία».

Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης

Ιδιαίτερη μνεία έκανε η κ. Τζούφη και στις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν για «μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», τονίζοντας ότι υπάρχει «απουσία μεταγυμνασιακών δομών με χαρακτήρα εκπαιδευτικό, επαγγελματικής απασχόλησης, αυτόνομης ή ημιαυτόνομης διαβίωσης, αποϊδρυματοποίησης και κάλυψης των θεραπευτικών αναγκών». Σημείωσε ότι ήδη πραγματοποιείται διερεύνηση με τα συναρμόδια Υπουργεία για την δημιουργία τέτοιων δομών όπου το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να βοηθήσει με εξειδικευμένο προσωπικό και κατάλληλα προγράμματα σπουδών, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και Δια βίου Μάθησης.

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *