ΟΑΕΔ: Τρόπος πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ειδικότητες (ΦΕΚ-Πίνακας)

Διάδωσέ το

ΟΑΕΔ

ΦΕΚ

Καθορισμός κλάδων και ειδικοτήτων, ωραρίου διδασκαλίας κατά κλάδο, εκπαιδευτικών υποχρεώσεων και διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις εκπαιδευτικές μονάδες του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).
1. Κλάδοι, ειδικότητες και αριθμός προσωρινών αναπληρωτών στις εκπαιδευτικές μονάδες Ο.Α.Ε.Δ.:

Ως προσωρινοί αναπληρωτές, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί των κάτωθι ειδικοτήτων και κλάδων ΠΕ (Πανεπιστημιακής- Τεχνολογικής Εκπαίδευσης), ΤΕ (τεχνικής εκπαίδευσης) και ΔΕ (εξειδικευμένων τεχνιτών):

Δ.Ε

Ο αριθμός των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται κάθε έτος καθορίζεται με απόφαση Διοικητή/τριας ΟΑΕΔ σύμφωνα με τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε συνδυασμό με τις διατεθειμένες πιστώσεις.

2. Το ωράριο διδασκαλίας των προσωρινών αναπληρωτών κατά κλάδο ορίζεται ως εξής:

α. ΠΕ όλων των ειδικοτήτων: 23 ώρες εβδομαδιαίως β. ΤΕ όλων των ειδικοτήτων: 24 ώρες εβδομαδιαίως γ. ΔΕ όλων των ειδικοτήτων: 30 ώρες εβδομαδιαίως Το ωράριο διαμορφώνεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός δύναται να συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο για την Περιφέρεια Αττικής και την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης σε έως και τρεις (3) εκπαιδευτικές μονάδες του Οργανισμού, για την υπόλοιπη Ελλάδα σε εκπαιδευτικές μονάδες του Οργανισμού έως και δύο (2) Περιφερειακών Ενοτήτων της ίδιας Περ/κής Δ/νσης του OAΕΔ.

Στους αναπληρωτές πλήρους ωραρίου εφόσον εξαντληθεί η δυνατότητα κάλυψης του πλήρους ωραρίου με μαθήματα Α΄ ανάθεσης, τους ανατίθενται και μαθήματα Β΄ ανάθεσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  ΑΣΕΠ: Νέα προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τις 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019
3. Εκπαιδευτικές αρμοδιότητες, υποχρεώσεις και καθήκοντα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί:

α. Διδάσκουν στους μαθητές/τριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές/τριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής.

β. Προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων τους και συμμετέχουν στον γενικότερο προγραμματισμό δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας.

γ. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών/τριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

δ. Συνεργάζονται με τους μαθητές/τριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

ε. Συμμετέχουν υποχρεωτικά στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους.

στ. Ενημερώνονται από τον Διευθυντή/ντρια του σχολείου και τηρούν τους νόμους, τα διατάγματα, τις αποφάσεις, τις οδηγίες, τις εγκυκλίους. Αναλαμβάνουν εξωδιδακτικές εργασίες του σχολείου, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στη συλλογική λειτουργία του.

ζ. Προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα πριν από την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων τους, εφαρμόζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και δεν παραβιάζουν την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

η. Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς αμφίδρομης επικοινωνίας, στα πλαίσια της συνεργασίας τους με το Διευθυντή/ντρια και το υπόλοιπο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας αλλά και για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.

θ. Παραμένουν στο σχολείο κατά τις εργάσιμες ημέρες πέρα από το ωράριο διδασκαλίας τους, για να προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες από κάθε εκπαιδευτικό καθορίζονται στα πλαίσια των αναθέσεων Διευθυντή/ντριας του σχολείου.

ι. Αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερευόντων, έχουν την ευθύνη της επιτήρησης και της προστασίας των μαθητών/τριών και ελέγχουν την καθαριότητα των σχολικών χώρων και ό,τι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.

ια. Μεριμνούν σε συνεργασία με το Διευθυντή/ντρια ή τον Υποδιευθυντή/ντρια της εκπαιδευτικής μονάδας, τους υπεύθυνους των Γραφείων Διασύνδεσης και τους υπεύθυνους της πρακτικής άσκησης για την τοποθέτηση των μαθητών σε χώρους εργασίας για την πρακτική τους άσκηση και την παρακολούθηση της εφαρμογής του προγράμματος μαθητείας.

ιβ. Μετέχουν στις επιτροπές που συγκροτούνται από τους Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων και γενικότερα από τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ. ιγ. Καταγράφουν στα σχετικά βιβλία μετά τη λήξη της διδακτικής ώρας τη διδασκόμενη ύλη, ελέγχουν τις απουσίες των μαθητών και υπογράφουν το ημερήσιο δελτίο απουσιών.

ιδ. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης απουσίας τους από το σχολείο ενημερώνουν έγκαιρα τον Διευθυντή/ ντρια του σχολείου για την αναπροσαρμογή του προγράμματος.

ιε. Αντικαθιστούν εκπαιδευτικό ο οποίος απουσιάζει και ανάλογα με την περίπτωση ή καλύπτουν το κενό ή απασχολούν τους μαθητές, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Διευθυντή/ντριας.

ιστ. Αξιοποιούν τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας και τις νέες τεχνολογίες. Προς το σκοπό αυτό οφείλουν να αναζητούν, σε συνεργασία με τον Διευθυντή/ντρια του σχολείου, τρόπους εξοικείωσης με τη χρήση τους.

ιζ. Αναλαμβάνουν καθήκοντα που προβλέπονται για το εκπαιδευτικό προσωπικό σύμφωνα με τον «Κανονισμό Λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ) του ΟΑΕΔ του ν.3475/2006» (ΚΥΑ 40087/ 06-12-2007, ΦΕΚ 2376/Β΄/14-12-2007).

4. Διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Με βάση την ισχύουσα κάθε φορά υπουργική απόφαση για τον καθορισμό κριτηρίων και επιλογής του με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικού προσωπικού των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., της Σχολής ΑμεΑ Αθηνών και του Εκπαιδευτικού Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ Θεσσαλονίκης, εκδίδονται ανά έτος σχετικές προκηρύξεις ειδικοτήτων. Οι Πρωτοβάθμιες Επιτροπές αξιολόγησης των υποψήφιων αναπληρωτών-ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, οι οποίες συγκροτούνται σύμφωνα με την οικεία υπουργική απόφαση ή το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο των λοιπών εκπαιδευτικών δομών του Οργανισμού, μετά την ολοκλήρωση του έργου τους, εκδίδουν προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες ανά κλάδο και ειδικότητα. Στους πίνακες αυτούς κατατάσσονται κατά απόλυτη σειρά μοριοδότησης οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση στη συγκεκριμένη προκήρυξη. Στη συνέχεια, οι δευτεροβάθμιες επιτροπές εξετάζουν τυχόν ενστάσεις επί των αποτελεσμάτων των πρωτοβάθμιων επιτροπών και εκδίδουν τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες, ανά κλάδο και ειδικότητα.

α. Οι εκπαιδευτικές μονάδες, αφού ολοκληρώσουν τις εγγραφές των μαθητών και τη δημιουργία τμημάτων διαφόρων ειδικοτήτων, υπολογίσουν τα εκπαιδευτικά κενά για την ομαλή υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, ενημερώνουν σχετικά τη Διεύθυνση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ή τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Κατάρτισης Ενηλίκων του ΟΑΕΔ και υποβάλλουν τεκμηριωμένη πρόταση για την κάλυψή τους.

β. Η Δ/νση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ή η Διεύθυνση Επαγγελματικής Κατάρτισης Ενηλίκων λαμβάνοντας υπόψη τα κενά σε εκπαιδευτικούς, εισηγείται στον Διοικητή/τρια του Οργανισμού τον καθορισμό του αριθμού των αναπληρωτών, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, ανά κλάδο και ειδικότητα για κάθε εκπαιδευτική μονάδα.

γ. Η Διοικήτρια του ΟΑΕΔ εκδίδει απόφαση για τον καθορισμό του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανά κλάδο και ειδικότητα για κάθε εκπαιδευτική μονάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4β του άρθρου 67 του ν.3518/2006.

δ. Η Διεύθυνση κάθε εκπαιδευτικής μονάδας, μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης της Διοικήτριας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ή η Διεύθυνση Επαγγελματικής Κατάρτισης Ενηλίκων, καλεί τον πρώτο σε μόρια του σχετικού πίνακα, από τον κλάδο και την ειδικότητα που έχει οριστεί στην απόφαση Διοικητή/τριας, να προσέλθει στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική μονάδα για να υπογράψει τη σχετική σύμβαση εργασίας.

ε. Η πρόσκληση για την ανάληψη του έργου πραγματοποιείται με τρόπο, ώστε να αποδεικνύεται η ειδοποίηση προς τον ενδιαφερόμενο (e-mail, sms, συστημένη επιστολή, αυτοπρόσωπη επίδοση από την εκπαιδευτική μονάδα).

στ. Ο/H εκπαιδευτικός που καλείται για την ανάληψη έργου αναπληρωτή/τριας υποχρεούται να προσέλθει για την ανάληψη υπηρεσίας εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) εργασίμων ημερών. Αν ο/η συγκεκριμένος/η εκπαιδευτικός αρνηθεί την πρόσληψη, καλείται από τον ίδιο πίνακα του ίδιου κλάδου και ειδικότητας στην ίδια εκπαιδευτική μονάδα ο δεύτερος σε μόρια για πρόσληψη. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται όσες φορές χρειαστεί σε περίπτωση περαιτέρω αρνήσεων πρόσληψης στην ίδια εκπαιδευτική μονάδα.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Αθήνα, 19 Ιουνίου 2019

Ο Υφυπουργός

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ

Αν θέλετε να μαθαίνετε άμεσα τα εκπαιδευτικά νέα πατήστε το κόκκινο καμπανάκι κάτω αριστερά της οθόνης ή παρακολουθήστε τη σελίδα του fresh-education στο f/b εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΦΕΚ

Δείτε επίσης

Αναπληρωτές: ειδική προκήρυξη για κάλυψη κενών στα σχολεία

Διάδωσέ το Ειδική προκήρυξη κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολεία Π.Ε. και Δ.Ε. από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *