ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

“Βόμβα” Συντονιστών Εκπ/κού Έργου προς Κεραμέως: “Όχι” απειλές και ποινές στους εκπαιδευτικούς

Διάδωσέ το

Με υπόμνημά του  το ΠΕΚΕΣ Κρήτης   προς την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τονίζει ότι “η λογική των απειλών και των ποινών δεν συνάδει με τη σχέση εμπιστοσύνης προς τον εκπαιδευτικό και το  εκπαιδευτικό σύστημα που οφείλει να εμπνέει και να καλλιεργεί η πολιτεία”

Το ΠΕΚΕΣ Κρήτης είναι το πρώτο ΠΕΚΕΣ που εκφράζει την άποψή του για τα όσα   διαδραματίζονται στο χώρο της σχολικής εκπαίδευσης από τις αρχές του μήνα, δείχνοντας ότι είναι πολύ κοντά στους εκπαιδευτικούς και ότι αντιλαμβάνεται τη σχολική πραγματικότητα. Παράλληλα το ΙΕΠ απτόητο δημοσίευσε την ψηφιακή πλατφόρμα για την ανάρτηση των συλλογικών προγραμματισμών των σχολείων (Δείτε εδώ)  και η υπουργός Παιδείας κατέθεσε αγωγή για να σταματήσει την απεργία αποχή (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ)

ΟΛΜΕ: Να αναβληθούν για την επόμενη εβδομάδα οι συνεδριάσεις των Συλλ. Διδ/ντων
ΤΟ  ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ( Π Ε .Κ .Ε .Σ . ) ΚΡΗΤΗΣ 

Προς:  

Κυρία Νίκη Κεραμέως, Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων 

Κυρία Ζέτα Μακρή, Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων 

Θέμα: Προβληματισμοί και σκέψεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης σχετικά με την  Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021 (Φ.Ε.Κ. Β΄4189), «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική  αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο»

Α ξ ι ό τ ι μ η κ υ ρ ί α Υ π ο υ ρ γ έ  

Α ξ ι ό τ ι μ η κ υ ρ ί α Υ φ υ π ο υ ρ γ έ 

Μετά το υπόμνημα που σας αποστείλαμε στις 15-02-2021, επανερχόμαστε για να σας εκφράσουμε τον  προβληματισμό μας, στο πλαίσιο των καθηκόντων μας ως ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και ως Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Ν.  4547/2018, Φ.Ε.Κ. Β΄ 102, άρθ. 4, παρ. 2 και Υ.Α. 158733/ΓΔ4/24-09-2018, Φ.Ε.Κ. Β΄ 4299, άρθ. 3, παρ. 1 και 3, εδ.  ιε΄), σχετικά με την Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021 (Φ.Ε.Κ. Β΄4189). 

Από τον Μάρτιο του 2020 έως και σήμερα, οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, μέσα σε  πρωτόγνωρες και πολύ δύσκολες κοινωνικές συνθήκες, υποστήριξαν συνειδητά το έργο της εξ αποστάσεως  εκπαίδευσης, με γνώμονα τη διατήρηση της σημαντικής σχέσης παιδαγωγού-μαθητή, την υποστήριξη των μαθητών  και των οικογενειών τους και τη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί επιδόθηκαν σε έναν  τεράστιο αγώνα, αξιοποιώντας εργαλεία και διαδικασίες σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,  χωρίς προγενέστερη εμπειρία και χωρίς επαρκή επιμόρφωση για την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος, παρά  μόνο στη λήξη της περυσινής χρονιάς.  

Ξεκινώντας η νέα σχολική χρονιά κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών είναι αφενός η ασφαλής λειτουργία των σχολικών  μονάδων και αφετέρου η συναισθηματική και η παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών καθώς και η κάλυψη των  μαθησιακών κενών.  

Συγχρόνως διανύουμε μια περίοδο που διακατέχεται από φόβο, άγχος και ανασφάλεια, με δύσκολα ή σε ορισμένες  περιπτώσεις ανεφάρμοστα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία (π.χ. μάθημα γυμναστικής, μουσικής), με μαθητές  συνωστισμένους στις τάξεις, με επάνοδο στη δια ζώσης διδασκαλία μετά από δύο χρόνια εναλλαγών τηλε εκπαίδευσης και δια ζώσης διδασκαλίας, με αμφισβητούμενα μαθησιακά κεκτημένα, με διαπιστωμένα μαθησιακά  κενά και χαμένο μορφωτικό κεφάλαιο δύο χρόνων, με ελλείματα στον ψυχοκοινωνικό και συναισθηματικό τομέα σε  μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.  

Σε αυτές τις συνθήκες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, ενώ η πολιτεία θέτει επιτακτικά, αυστηρά και με ασφυκτικές  ημερομηνίες τον Συλλογικό προγραμματισμό και την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως  προς το εκπαιδευτικό τους έργο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της όλα τα προηγούμενα και θέτοντας τους  εκπαιδευτικούς απέναντι στους Διευθυντές, τους Διευθυντές απέναντι στους Συλλόγους Διδασκόντων και στη πιεστική θέση του να αποφασίσουν αν θα καταχωρήσουν τα ζητούμενα στοιχεία ή θα διωχθούν πειθαρχικά,  μετατρέποντας έτσι την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας από μια συλλογική, παιδαγωγική, ανατροφοδοτική  διαδικασία, βελτιωτική του εκπαιδευτικού έργου και της λειτουργίας του σχολείου, που υλοποιείται εντός της  σχολικής μονάδας, αφορά τον Σύλλογο Διδασκόντων και μένει εντός της σχολικής μονάδας, σε μια γραφειοκρατική  διαδικασία καταγραφής και ποσοτικής αποτίμησης δεικτών που θα πραγματοποιηθεί υπό την απειλή των συνεπειών  της άρνησης.  

Όμως η λογική των απειλών και των ποινών δεν συνάδει με τη σχέση εμπιστοσύνης προς τον εκπαιδευτικό και το  εκπαιδευτικό σύστημα που οφείλει να εμπνέει και να καλλιεργεί η πολιτεία. 

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΞΗΣ 18/28-09-2021 ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΚΡΗΤΗΣ 

Ηράκλειο, 28 Σεπτεμβρίου 2021 

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης 

ΕΙΡΗΝΗ ΒΙΔΑΚΗ

Διαβάστε σχετικά με Αξιολόγηση στη σχολική εκπαίδευση. Να βάλουμε «το άλογο μπροστά από το κάρο»

Παιδαγωγικό κλίμα τάξης: Επτά πρακτικές συμβουλές για τη σχέση δασκάλου – μαθητή

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

4 Σχόλια

  1. Πιστεύω ακράδαντα ότι όποιος κάνει καλά την δουλειά του δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Η αξιολόγηση είναι για να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα.Πιστεύω επίσης ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών κάνουν καλά την δουλειά τους . Όμως το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι αυτό που ο ελληνικός λαός επιθυμεί. Χρειάζεται βελτιώσεις . Όλοι που συμμετέχουν στο σύστημα χρειάζονται βελτιώσεις. Βέβαια πολλά επιχειρήματα εξ αντιθέτου υπάρχουν . Όμως αυτοί που δεν θέλουν την αξιολόγηση στο τέλος προωθούν την μιζέρια την κακομοιριά το τέλμα . Υπερασπίζονται όχι άθελά τους λίγους και το τίποτα.

    • Συμφωνεις με αυτη την αξιολογηση?εχεις διαβασει τι προωθει η αξιολογηση σχολικης σχολικης μοναδας?σχολεια πρωτης κατηγοριας κσι σχολεια γ κατηγοριας που θα διδασκονται μεχρι και αλλα βιβλια.!γιατι μπαινει ποσοστο στην αξιολογηση?ο καλος δαδκαλος δεν φοβαται???αφου και ολοι καλοι ναναι σε ενα σχολειο υποχρεωτικα πρεπει να παρουν καποιοι “κακό βαθμο”μαλλον δεν ξερεις τιποτα για το νεο νομο και τα λες ωραια!

  2. Δεν έχει δίκιο το ΠΕΚΕΣ σε καμία περίπτωση, καλοπιάνει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι φαίνονται σαν να είναι πάντα αντίθετοι στο να κάνουν τη δουλειά τους. Εκείνους που πιστεύουν ότι η δουλειά τους είναι αποκλειστικά να κάνουν το μάθημά τους πίσω από κλειδωμένες πόρτες και να μην κρίνονται από κανέναν. Η δουλειά τους τώρα είναι να πουν όλοι μαζί τι νομίζουν ότι πάει καλά και τι μπορεί να βελτιωθεί στο σχολείο ΤΟΥΣ και να φροντίσουν να κάνουν μάθημα στους μαθητές τους. Τι μας λέει λοιπόν το ΠΕΚΕΣ; Ότι οι καθηγητές περυσι δούλεψαν και ταλαιπωρήθηκαν και το υπουργείο πρέπει να τους έχει εμπιστοσύνη. Δεν μας λέει οτι πρόπερσι ηθελαν να κλείσουν τα σχολεία γιατί δήθεν θα τους έπνιγαν οι μάσκες, πέρυσι έλεγαν οτι οι μαθητές δεν έχουν ιντερνετ, δεν έχουν υπολογιστές και οτι οι ίδιοι δεν είναι επιμορφωμένοι, αρνήθηκαν να βάλουν διαγωνίσματα, αρνήθηκαν την αποτίμηση της σχολικής μονάδας γιατί δήθεν δεν θα είχαν κάτι να αποτιμήσουν λόγω της πανδημίας και τώρα τι μας λέει το ΠΕΚΕΣ; Ότι πάλι δεν πρέπει να το κάνουν γιατί ταλαιπωρήθηκαν πέρυσι; Μήπως συμφωνεί και με την ΟΛΜΕ που θέλει να στηρίξουμε τις καταλήψεις και να μην κάνουμε τηλεκπαίδευση στερώντας τα μαθήματα από τους μαθητές μας που κάποιοι τους εμποδίζουν να πάνε στο σχολείο;

    • Η αξιολόγηση δεν πρέπει να γίνει με τα κριτήρια μιας καφενειακής παρέας που θέλει να ιδιωτικοποιήσει την εκπαίδευση. Αν γίνει οποιαδήποτε σοβαρή αξιολόγηση όμως, το υπουργείο θα την πετάξει στα σκουπίδια… γιατί άραγε;
      Όσο για το τι έπρεπε να γίνει πέρυσι, έπρεπε να αντιγράψουμε την Ιταλία που βρήκε παντού έξτρα χώρους για να σπάσει τις αίθουσες. Θα το βάλουμε αυτό στην αξιολόγηση; Την πρόσληψη – μονιμοποίηση όλων των “και καλά αναπληρωτών” που καλύπτουν πάγιες οργανικές θέσεις και την δημιουργία σώματος αναπληρωτών που αναπληρώνουν συναδέλφους που παίρνουν άδεια; Όλα αυτά θα τα βάλουμε στην αξιολόγηση;

      Μέλος ΚΕ ΜέΡΑ25

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *