ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Εφορία ζητά χρήματα για Σχολικό Λαχανόκηπο

Διάδωσέ το

Στην διακοπή της λειτουργίας του Σχολικού Συνεταιρισμού του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου, προχωρούν οι υπεύθυνοι σχολικής μονάδας της Χαλκιδικής και αυτό γιατί οδηγήθηκαν σε μία άνευ προηγουμένου περιπέτεια με την εφορία.

Μολονότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, οι ισχύουσες διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας δεν προβλέπουν εξαιρέσεις για τέτοιου είδους περιπτώσεις.

Η σχετική ανακοίνωση-ευχαριστήρια επιστολή που  αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Σχολείου Δείτε εδώ

Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να κλείσουμε τον Σχολικό Συνεταιρισμό του Δημ. Σχολείου Ολύνθου «Το Περιβόλι» διότι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά στο «τέλος επιτηδεύματος» που μας επέβαλε η Εφορία!!

Δεν είμαστε έμποροι! δεν είμαστε εμπορική επιχείρηση! Είμαστε Σχολικός Συνεταιρισμός που προωθούμε την σχολική καινοτομία και επιχειρηματικότητα η οποία σε όλα τα δυτικά κράτη επιδοτείται, δυστυχώς στην χώρα μας φορολογείται.

Προσφέραμε στους μαθητές μας την μάθηση της υπευθυνότητας, της δημοκρατικότητας, της αυτοβοήθειας, της αλληλεγγύης. Η δημοκρατία στην τάξη, ο καθένας προσφέρει σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Μαθαίνει το παιδί να ζει ομαδικά, να αναπτύσσεται, να έχει γνώμη, να λαμβάνει αποφάσεις, να υποτάσσεται στις αποφάσεις της πλειοψηφίας, να παίρνει τα πρώτα μαθήματα ενός υπεύθυνου πολίτη. Πραγματικά, ένας μαθητής συνεταιριστής είναι ήδη ένας υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος μικρός πολίτης του τόπου του.

Για την ιστορία

Θελήσαμε να διδάξουμε την νομιμότητα και την συνεταιριστική αγωγή στους μαθητές μας και απογοητευτήκαμε. Η καταστατική και σύννομη λειτουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού απαιτεί Τραπεζικό Λογαριασμό που για να εκδοθεί χρειάζεται ΑΦΜ. Εδώ το νομικό πλαίσιο του ΥΠΠΕΘ έρχεται σε αντίθεση με του Υπουργείου Οικονομικών! διότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τους Σχολικούς Συνεταιρισμούς. Το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη μόνο την λέξη «Συνεταιρισμός» σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 έρχεται και επιβάλλει τέλος επιτηδεύματος 800 € στον «ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ»!! το οποίο έγινε γνωστό σε μας με την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης του Συνεταιρισμού για το οικονομικό έτος 2017.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Εφημερία εκπαιδευτικών και επιτήρηση μαθητών στο Δημοτικό

Παρακαλέσαμε για την άμεση νομοθετική ρύθμιση με αναδρομική ισχύ που θα επίλυε το πρόβλημα αλλά τίποτα!

Οι εντυπώσεις μας και οι αναμνήσεις μας είναι άριστες και προτείνουμε: Την οργανωτική στήριξη του θεσμού των σχολικών συνεταιρισμών και η θεσμική τους κατοχύρωση μέσα από την απλοποίηση του σημερινού νομικού πλαισίου λειτουργίας τους, το οποίο είναι πολύ σύνθετο και απαιτεί μεγάλη, άσκοπη και ιδιαίτερα κουραστική γραφειοκρατική ενασχόληση από τα παιδιά, με τη δημιουργία ενός νέου πιο ευέλικτου και αποτελεσματικού πλαισίου που θα λειτουργεί ενισχυτικά και όχι κατασταλτικά στην προσπάθεια για την εδραίωση των σχολικών συνεταιρισμών.

Ευχαριστούμε από καρδιάς ΟΛΟΥΣ αυτούς που στάθηκαν δίπλα μας και μας στήριξαν στο δύσκολο έργο μας.

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Πρώτο σχόλιο

  1. http://parospress.blogspot.com/2016/07/1.html
    “Η συνεταιριστική εκπαίδευση για τους συνεταιρισµούς αποτελεί µία κύρια δραστηριότητα που ταυτόχρονα εµπεριέχεται στις βασικές αρχές του συνεταιρισµού. Επιπλέον, σύµφωνα µε τη διεθνή εµπειρία γίνεται σαφές πως προκειµένου οι συνεταιριστικές δραστηριότητες να έχουν γερά θεµέλια, πρέπει να αναπτύσσουν τη συνεταιριστική εκπαίδευση, καθώς αυτή παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και συµβάλλει στην κατανόηση του συνεταιριστικού θεσµού (Παπαγεωργίου, 2007). Σκοπός της είναι η παροχή γνώσεων, διότι γνώση σηµαίνει δύναµη και δύναµη σηµαίνει επιτυχηµένη διαπραγµατευτική ικανότητα των µελών του συνεταιρισµού (Καούρα, 2005).
    Στην Ελλάδα, δεν είναι τελείως κατανοητή η συµβολή της συνεταιριστικής εκπαίδευσης από την πλευρά του κράτους. Συγκεκριµένα, ο θεσµός των σχολικών συνεταιρισµών είχε εντυπωσιακά ηθικά και υλικά επιτεύγµατα, ωστόσο δεν ενθαρρύνθηκε περαιτέρω και όποια δείγµατα υπάρχουν οφείλονται στην ενεργό συµµετοχή και το ζήλο που καταδεικνύουν οι δάσκαλοι για τη διατήρησή τους, ειδικότερα στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση. Στη δευτεροβάθµια εκπαίδευση, µαθήµατα συνεργατισµού διδάσκονται µόνο στα Τεχνικά Λύκεια και συγκεκριµένα στα µαθήµατα που σχετίζονται µε τις γεωργοκτηνοτροφικές δραστηριότητες, ενώ γίνεται σαφές πως ο συνεταιριστικός τρόπος δράσης µπορεί να εφαρµοστεί σε κάθε οικονοµική δραστηριότητα και όχι µόνον στη γεωργική.
    ΠΗΓΗ: Πτυχιακή εργασία – Ιδρυματικό Καταθετήριο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *