Γιατί το σύστημα διορισμών αφορά και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς

Διάδωσέ το

σύστημα διορισμών

Στέλιος Παλαρμάς

Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, όμως το νέο σύστημα διορισμών που προτείνει η κυβέρνηση αφορά και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς αλλά και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών!!

Το νέο σύστημα διορισμών δεν είναι απλά ένας τεχνοκρατικός τρόπος για να διορίζονται οι εκπαιδευτικοί.

Έχει, και αυτό είναι το βασικό, μια πολιτική φιλοσοφία που βασίζεται σε δυο άξονες.

1) Οι διορισμοί θα γίνονται με αξιολόγηση.
2) Οι εκπαιδευτικοί , αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να επιμορφώνονται «δια βίου» πληρώνοντας οι ίδιοι αυτή την επιμόρφωση.

Αλλιώς δεν έχουν τα κριτήρια να διοριστούν αλλά ούτε τα προσόντα να παραμείνουν μόνιμοι.

Όλα τα παραπάνω περιέχονται στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ , είναι «επιταγές» της Ε.Ε. και έχουν ψηφιστεί στο 3ο μνημόνιο από τον ΣΥΡΙΖΑ, τη ΝΔ, το ΚΙΝΑΛ κτλ.

Αυτός είναι ο λόγος που το σύστημα που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και το σύστημα που προτείνει η ΝΔ, το ΚΙΝΑΛ (βλ. γραπτός διαγωνισμός) έχουν ακριβώς την ίδια φιλοσοφία.

Για να πετύχουν τους παραπάνω στόχους προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τους εκπαιδευτικούς με το πώς θα γίνουν οι διορισμοί και όχι με το βασικό, πόσοι διορισμοί πρέπει να γίνουν με βάση τις ανάγκες για μια ουσιαστική μόρφωση των μαθητών.

Είναι η λογική «διαίρει και βασίλευε», ο καθένας να κοιτάει τον εαυτό του, τα συμφέροντά του και να μην είναι οι αναπληρωτές ενωμένοι με ένα αίτημα: διορισμός όλων των αναπληρωτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  ΣΕΠΕ Πιερίας προς γονείς: Το ν/σ θα αλλάξει το "εργασιακό και παιδαγωγικό DNA" του σχολείου

Να πω ένα παράδειγμα, θα γίνουν 4.500 διορισμοί στην ειδική αγωγή (οι 10.000 διορισμοί σε βάθος τριετίας είναι μέχρι τώρα θα, θα, θα…). Όμως φέτος εργάζονται στην Ε.Α. 15.000! Δηλαδή 10.000 αναπληρωτές αδιόριστοι – κενά στα σχολεία κτλ.

Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν κάποιοι που έχουν την ψευδαίσθηση ότι δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση.

Το δήλωσε ο ίδιος ο Υπ. Παιδείας στη βουλή: «Η κατάργηση του προηγούμενου νόμου για την αξιολόγηση είχε συμβολικό χαρακτήρα».

Ο νόμος για την αξιολόγηση ισχύει για όλο το υπόλοιπο δημόσιο. Όσοι κριθούν ανεπαρκείς καθηλώνονται μισθολογικά, ενώ αν κριθούν για δεύτερη φορά ανεπαρκείς υπάρχει η απειλή της απόλυσης.

Ας αναρωτηθεί λοιπόν ο κάθε μόνιμος συνάδελφος.

Αν το πτυχίο και η προϋπηρεσία δεν κατοχυρώνουν το δικαίωμα διορισμού, γιατί κατοχυρώνουν το δικαίωμα της μονιμότητας;

Αν τους αφήσουμε θα πρέπει συνάδελφοι με δεκαετίες προϋπηρεσίας να πληρώνουν για να εξασφαλίσουν τα επιπλέον προσόντα. Και πού θα τα βρούμε τα χρήματα;

Για δωρεάν επιμόρφωση με ευθύνη του κράτους ούτε λόγος!!

Και ας απαντήσουν: «Τι είμαστε τελικά; Εκπαιδευτικοί ή μαθητές – φοιτητές;».

Για το τι είναι αξιολόγηση, τι στόχους έχει κτλ. δε θα μιλήσουμε τώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οι Διευθυντές θα παίρνουν καλό βαθμό αν "τρέχουν" σωστά την αυτοαξιολόγηση

Όμως γενικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι η αξιολόγηση είναι η επιβολή του κράτους στη διαμόρφωση του σχολείου που θέλει να φτιάξει.

Και απευθύνομαι στους γονείς: το νέο σχολείο της «αγοράς» που οραματίζονται, θέλει τα παιδιά αμόρφωτα. Είναι το σχολείο κάποιων δεξιοτήτων και όχι της ουσιαστικής μόρφωσης.

Να το πω απλά, σε κάθε γονιό που κάνει τόσες θυσίες, για να σπουδάσει το παιδί του, να πάρει πτυχίο που θα είναι κουρελόχαρτο και δεν θα του εξασφαλίζει την επαγγελματική αποκατάσταση.

Αυτός είναι ο λόγος που η Αγωνιστική Συσπείρωση – ΠΑΜΕ κάλεσε τους μονίμους να συμμετέχουν στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
Αυτός ο αγώνας δεν είναι των αναπληρωτών, είναι όλων μας.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τις παρατάξεις του παλιού και του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού, για τη στάση τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις.

Οι συσχετισμοί στην ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και στους συλλόγους βάζουν εμπόδιο στην οργάνωση των αγώνων και αυτοί οι συσχετισμοί, συνάδελφοι, πρέπει να αλλάξουν.

Συνεχίζουμε! Απέναντι στην κοροϊδία για “διορισμούς σε βάθος τριετίας και κριτήρια” απαντάμε:
• Πάρτε πίσω τώρα το σχέδιο νόμου λαιμητόμο!

• Δε διαπραγματευόμαστε τη δουλειά ούτε ενός αναπληρωτή, δεν παζαρεύουμε ούτε μια ώρα δουλειάς κανενός συναδέλφου!

• Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των συμβασιούχων – αναπληρωτών συναδέλφων που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κανένας απολυμένος!

• Τουλάχιστον 30.000 άμεσοι μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων. Μόνο έτσι μπορεί να ανοίξει και ο δρόμος στους νεότερους συναδέλφους!

ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΛΑΡΜΑΣ
Γραμματέας του συλλόγου Δ/Ν Πάτρας, εκλεγμένος με την Αγωνιστική Συσπείρωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Καθηγητές/τριες σε Π.Τ.Δ.Ε υπογράφουν ενάντια στο προσοντολόγιο

Πηγή: mynima-hellas.com

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *