ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το χρονικό μιας διάταξης που θα δώσει από το “παράθυρο” οργανικές θέσεις σε εκπαιδευτικούς

Διάδωσέ το

Σχετικά με την απόκτηση κατά προτεραιότητα οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία στα Πειραματικά. Το χρονικό μιας  διάταξης του υπουργείου Παιδείας που καταστρατηγεί τη διαδικασία των μεταθέσεων

Παρά τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, ψηφίστηκε τελικά το  πολυνομοσχέδιο με τίτλο “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.”

Σε λιγότερο από μια ημέρα δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ  ο νόμος 4692/2020 που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ένα άρθρο με μια “μικρή νομοτεχνική  βελτίωση” και ειδικότερα το άρθρο 62 με τίτλο  «Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β ́» που φέρνει τα πάνω – κάτω στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.

Το  www.fresh-education.gr αναφέρθηκε στο θέμα στις 10.6.2020 με το άρθρο του «Προαναγγελία τροπολογίας για «παράθυρο» άμεσης μετάθεσης εκπαιδευτικών και κατάληψη οργανικής θέσης»

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το Άρθρο 62  (παράγραφος 4) αναφέρεται επιμέρους ο τρόπος απόκτησης οργανικής θέσης για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε πειραματικά σχολεία, κατηγοριοποιώντας τους σε τέσσερις περιπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα:

Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., η θητεία των οποίων παρατάθηκε σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4623/2019 (Α ́ 134) αποκτούν οργανική θέση ως εξής:

α) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οριστική τοποθέτηση στο Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ. ή σε άλλο σχολείο της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία σε αυτό, τοποθετούνται οριστικά κατά απόλυτη προτεραιότητα κατόπιν αίτησής τους σε σχολείο της βαθμίδας τους και επιλογής τους, πριν από τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

β) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονταν στη διάθεση περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου στην περιοχή μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν, τοποθετούνται οριστικά κατά απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησής τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

γ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οριστική τοποθέτηση σε σχολείο περιοχής μετάθεσης διαφορετικής από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία σε αυτό, τοποθετούνται οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, κατόπιν αίτησής τους, σε σχολείο της βαθμίδας τους και επιλογής τους, πριν από τους υπεράριθμους της περιοχής μετάθεσης, από την οποία προήλθαν. Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., και τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησής τους, μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες της περιοχής μετάθεσης του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν.

δ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονταν στη διάθεση περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου σε περιοχή μετάθεσης διαφορετική από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν, τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους κατόπιν αίτησής τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους, στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

ε) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν με θητεία ως Διευθυντές σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. υπάγονται κατά περίπτωση στις περ. α ́ έως δ ́ της παρούσας.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα που ουσιαστικά αντίκειται στη συνηθισμένη διαφανή, νόμιμη διαδικασία των μεταθέσεων που πραγματοποιείται με μοριοδότηση. 

Η παραπάνω διάταξη:

  1. Δίνει απόλυτη προτεραιότητα πριν από τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης για κατάκτηση οργανικής θέσης σε όσους εκπαιδευτικούς  είχαν οριστική τοποθέτηση στο Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ. ή σε άλλο σχολείο της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία σε αυτό κατόπιν αίτησής τους.
  2. Δίνει απόλυτη προτεραιότητα μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης για κατάκτηση οργανικής θέσης σε όσους βρίσκονταν στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου στην περιοχή μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν κατόπιν αίτησής τους.
  3. Δίνει απόλυτη προτεραιότητα πριν από τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης για κατάκτηση οργανικής θέσης σε όσους εκπαιδευτικούς  είχαν οριστική τοποθέτηση σε σχολείο περιοχής μετάθεσης διαφορετικής από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία σε αυτό κατόπιν αίτησής τους. 

Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., και τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησής τους, μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες της περιοχής μετάθεσης του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν.

         4. Δίνει απόλυτη προτεραιότητα μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης σε όσους βρίσκονταν στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου σε περιοχή μετάθεσης διαφορετική από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. 

Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους, στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

Εγείρονται σοβαρότατα ζητήματα αναξιοκρατίας και αδιαφάνειας τόσο ως προς την κατά προτεραιότητα τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα πειραματικά, όσο και ως προς την μετάθεση που κάποιοι παίρνουν και αναφερόμαστε στις περιπτώσεις γ’ και δ’, αφού είναι γνωστό ότι για τις μεταθέσεις ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία που γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο και μοριοδότηση.

Η Διάταξη αυτή εγείρει ζήτημα αντισυνταγματικότητας αφού φωτογραφικά δίνει από το παράθυρο οργανική θέση στους εκπαιδευτικούς των Πειραματικών, αφού προηγείται και η μετάθεση για κάποιους από αυτούς.

Είναι επίσης άξιο λόγου το γεγονός ότι την ύστατη στιγμή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εισήγαγε νομοτεχνική βελτίωση που αφορά στην περίπτωση γ’ την οποία και σας παραθέτουμε:

Το «από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς» αντικαθίσταται από το «τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε σχολείο μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες της περιοχής μετάθεσης του ΠΕΙ.Σ. στο οποίο υπηρετούν».

Η ισχύς των παραπάνω άρχεται από το σχολικό έτος 2020-21.

Το www.fresh-education.gr είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ήδη πανελλαδικά υπάρχει τεράστια αντίδραση και αγανάκτηση, καθώς μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών που αναμένει μετάθεση από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ ή που βρίσκεται στη διάθεση ή που έλπιζε σε βελτίωση της οργανικής θέσης θα χρειαστεί να περιμένει για αρκετά χρόνια. Στα Ιωάννινα των δύο πειραματικών δημοτικών, έναν νομό με ιδιαιτερότητες πάνω από 10 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα πειραματικά θα αποκτήσουν οργανική θέση στην έδρα του νομού. Όμως παράλληλα σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών με διπλάσια ή τριπλάσια μόρια θα παραμείνει στη διάθεση ή δεν θα αποκτήσει οργανική στην πόλη.  

Προβλήματα, όπως πληροφορούμαστε,  έχουν δημιουργηθεί και σε ΠΥΣΠΕ όπως το ΠΥΣΠΕ Αχαΐας που ανήμερα της έκδοσης του πολυνομοσχεδίου σε ΦΕΚ και επομένη της ψήφισης  πραγματοποιούνταν η Α’ Φάση των μεταθέσεων, χωρίς τη συμπερίληψη των εκπαιδευτικών από τα πειραματικά. Αναμένεται με ενδιαφέρον η αντίδραση του Περιφερειακού Διευθυντή Δυτικής Ελλάδας που θα κληθεί να κυρώσει τις προτάσεις του ΠΥΣΠΕ Αχαΐας ή να προβεί σε αναπομπή προς τη Διεύθυνση Π.Ε. Αχαΐας προκειμένου οι τοποθετήσεις να πραγματοποιηθούν εξ αρχής.

Αξιοσημείωτο τέλος είναι το γεγονός ότι μόνο η παράταξη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ανέδειξε με ανακοίνωση το θέμα καυτηριάζοντας το συγκεκριμένο άρθρο και αναφέροντας ότι καταστρατηγείται η ορθόδοξη διαδικασία  των  μεταθέσεων εντός  και  εκτός  Π.Υ.Σ.Π.Ε. δημιουργώντας συνθήκες άνισης  και προνομιακής  μεταχείρισης.

Διαβάστε εδώ την τοποθέτηση της ΔΑΚΕ/Π.Ε.

Με ενδιαφέρον λοιπόν αναμένεται και η τοποθέτηση της ΔΟΕ για το παραπάνω θέμα

Διαβάστε

Μητσοτάκης: Αν επιστρέψει ο κορονοϊός το φθινόπωρο θα κλείνουμε ένα σχολείο, δε χρειάζονται οριζόντια μέτρα

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

8 Σχόλια

  1. Όταν οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών έχασαν τς οργανικές τους η ΔΑΚΕ δεν ειχε πρόβλημα. Όταν ο νόμος καθόριζε ότι όσοι έχασαν την οργανική τους θα τοποθετηθουν κατά προτεραιότητα, παλι δεν ειχε πρόβλημα. Όταν δεν δόθηκε ποτέ το επίδομα, συνέχιζε να μην έχει πρόβλημα. Τώρα που επιτέλους φαίνεται οτι και αυτοί θα αποκτήσουν οραγνικές…έχει πρόβλημα. Μάλλον το προβλημα είναι για τις ψηφους των πολλών.

    • Έτσι ακριβώς! Η υποκρισία τους είναι παροιμιώδης! Στρέφονται εναντίον των συναδέλφων που υπηρετούν στα Πειραματικά, καθαρά αντισυναδελφική συμπεριφορά. Ντροπή τους!

      • Αντισυναδελφική συμπεριφορά απέναντι σε κάποιους που μπήκαν νύχτα σε συγκεκριμένα ΠΥΣΠΕ, με λιγότερα από τα μισά μόρια όσων έχουν γυρίσει τη μισή Ελλάδα και απαιτούν με προτεραιότητα να επιλέξουν οργανική θέση μέσω μιας φωτογραφικής ρύθμισης της τελευταίας στιγμής; Dr, δε μας τα λες καλά.

    • Πραγματικός Μπάμπης

      Αγαπητέ συνάδελφε,
      Αν θέλεις να επιτεθείς στη ΔΑΚΕ, κάνε το με το πραγματικό σου όνομα. Μην προσπαθείς κρυπτόμενος και χρησιμοποιώντας ψευδώνυμα να ενοχοποιήσεις στο μυαλό των πολλών, άλλον. Οι θέσεις μου παρουσιάζονται παρακάτω, όσο γίνεται νηφάλια και αντικειμενικά, χωρίς να γίνεται αναφορά στη ΔΑΚΕ και σε καμιά άλλη συνδικαλιστική παράταξη. Γιατί δεν γράφεις με το όνομά σου; Δεν ξέρω το λόγο. Ξέρω όμως ότι η ΔΑΚΕ έχει κάνει εξυπηρετήσεις. Ξέρω επίσης ότι πολλοί είναι οι αχάριστοι…Το δείχνουν καθημερινά…ΥΓ δικαιολογημένα με “ταυτοποιούν ” πολλοί, γιατί δεν έχω σχέση με τη ΔΑΚΕ…ήμουν και είμαι απέναντι…πάντα όμως με το όνομά μου..

  2. Διευθυντής Πειραματικού

    Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είμαι άμεσα ενδιαφερόμενος και δεν διεκδικώ οργανική θέση. Συνεπώς η τοποθέτησή μου είναι ανεξάρτητη από προσωπικά συμφέροντα. Κατανοητή η θέση πολλών εκπαιδευτικών για καταστρατήγηση της μοριοδότησης και για οργανικές από το “παράθυρο”. Το νόμισμα όμως έχει δυο όψεις..¨Εχει όμως σκεφτεί τις συνθήκες που δουλεύει κανείς στα Πειραματικά; 25άρια τμήματα σε όλες τις τάξεις. παράλογες απαιτήσεις από τους γονείς που συνήθως έχουν παρεμβατική διάθεση, καθημερινός έλεγχος, πρόσθετες δράσεις, όμιλοι 2 με 4 το μεσημέρι, συμμετοχή σε όλους τους διαγωνισμούς, συμμετοχή σε όλα τα προγράμματα, αξιολόγηση ( είναι οι μόνοι εκπαιδευτικοί που έχον περάσει από το 1982) και πολλά άλλα…Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που έμειναν 6 και 7 χρόνια σε Πειραματικό, δούλεψαν τρεις φορές περισσότερο από ένα δάσκαλο Σχολείου της γειτονιάς και φεύγοντας καταλαμβάνουν οργανική θέση στις εσχατιές του Νομού….Τα 7 αυτά χρόνια οι “συνθήκες διαβίωσης” στο Σχολείο ήταν άριστες; πώς αποτιμήθηκαν αυτές σε μοριοδότηση; ποιο ήταν το αντάλλαγμα; και ποιο κορόιδο ” με αυξημένα προσόντα” και για ποιο λόγο θα στελεχώσει τα Πειραματικά όταν δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για μετάθεση; Αυτά..
    ΥΓ..δεν είμαι ενδιαφερόμενος, είμαι όμως ο Διευθυντής τους…και τα ξέρω καλά. ..ο Διευθυντής στα Πειραματικά Σχολεία υποχρεωτικά έχει οργανική σε άλλο σχολείο και συμμετέχει στις κανονικές μεταθέσεις

  3. Εκπαιδευτικός σε Πειραματικό

    Δεν λέτε όμως ότι ο νόμος του 2011 με τον οποίο υπηρέτησαν τη θητεία τους οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, όχι μόνο έδινε ΑΠΟΛΥΤΗ προτεραιότητα αλλά και ΕΠΙΔΟΜΑ το οποίο ποτέ δεν δόθηκε. Ο καθένας λοιπόν μπορούσε από το 2011 να διεκδικήσει μια θέση αλλά όσα δεν φτάνει η αλεπού… Τότε ΚΑΝΕΙΣ δεν μίλησε. Τώρα ΚΑΝΕΙΣ δεν δικαιούται να ομιλεί.

    • Εκπαιδευτικός σε Πειραματικό

      Επίσης οι εκπαιδευτικοί αυτοί ΔΕΝ είχαν δικαίωμα μετάθεσης και απόσπασης, έχασαν οργανικές ΚΑΙ έχαναν και μόρια υπηρετώντας έναν θεσμό με πολλές απαιτήσεις. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε γι’ αυτούς όμως τότε.

  4. Αγαπητέ υπάρχουν και στα υπόλοιπα σχολεία συνάδελφοι που δουλεύουν με 25άρια τμήματα, με αυξημένα προσόντα, με συμμετοχή σε διαγωνισμούς, συνάδελφοι σε μονοθέσια με 10 μαθητές όλων των τάξεων, άλλοι που σκαρφαλώνουν τα βουνά για να φτάσουν τους μαθητές τους. Η διαφορά τους όμως είναι ότι ποτέ δεν ζήτησαν προτεραιότητα και οργανική έξω από το σπίτι τους. Αυτά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *