ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έρχονται οι συντονιστές. Όλοι μέχρι αργά το μεσημέρι στα σχολεία για να γίνει η “δουλειά”

Διάδωσέ το
το μεσημέρι στα σχολεία
www.fresh-education.gr
Το νέο νομοσχέδιο και η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας αλλάζει ριζικά το ωράριο των εκπαιδευτικών.

Το πρώτο βήμα στην πορεία προς την αυτοαξιολόγηση  έγινε με τη ρύθμιση του θεσμικού πλαισίου και τη γνωστή εγκύκλιο για την παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο για 30 ώρες που προβλέπει το νέο καθήκον  του προγραμματισμού και της αποτίμησης  του εκπαιδευτικού έργου.  

Οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης ρύθμισης δεν έγιναν αντιληπτές από τους εκπαιδευτικούς το τρέχον σχολικό έτος, εφόσον δεν υπήρχαν διαδικασίες αυτοαξιολόγησης.

Το νέο νομοσχέδιο για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που κατατέθηκε την Παρασκευή είναι το δεύτερο βήμα που θα αλλάξει πολλές διαδικασίες στις σχολικές μονάδες.

Η επιβάρυνση στο ωράριο από την αυτοαξιολόγηση είναι αυτονόητη.

Οι Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, που η επιλογή τους θα γίνει αμέσως μετά από την ψήφιση του νομοσχεδίου,  θα αναλάβουν την “υποστήριξη” των σχολείων σύμφωνα με συγκεκριμένα καθήκοντα.

Στη σχολική μονάδα  γνωρίζουμε ότι  ανάθεση καθηκόντων στους εκπαιδευτικούς μπορεί να γίνει πλέον και σε άλλα θέματα   (άρθρο 245 – Νόμος 4512/2018), όπως:

  •   προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,
  •  επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  •  συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα,
  •  παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών.

Κάποια από αυτά τα καθήκοντα περιγράφονται και στο ν/σ για τις νέες δομές στην εκπαίδευση και θα αναλυθούν  αργότερα με Υπουργικές Αποφάσεις.

Στις εγκυκλίους του προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, και  στην παράγραφο για το ωράριο των εκπαιδευτικών, έγινε για πρώτη φορά αναφορά και στο άρθρο 245.

Συγκεκριμένα στις εγκυκλίους αναφέρεται:

Ως προς το εργασιακό ωράριο, σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του νόμου 1566/85 (ΦΕΚ 167/1985 τ.Α’), άρθρο 13, παρ. 8 , όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 245 του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ 5, Τ. Α’/17-1-2018), σύμφωνα με την οποία ο/η εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των (6) έξι ωρών την ημέρα ή τριάντα (30) ωρών την εβδομάδα.

Το τρέχον σχολικό έτος δεν υπήρξαν διαφοροποιήσεις σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών διότι δεν άρχισαν «να τρέχουν» αυτά τα νέα καθήκοντα.

Γιατί από τη νέα σχολική χρονιά τα πράγματα σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών θα είναι  διαφορετικά;

Ο Υπουργός Παιδείας αλλά και ο Υφυπουργός Δημήτρης Μπαξεβανάκης έχουν διαβεβαιώσει ότι δεν αλλάζει τίποτα  με το ωράριο των εκπαιδευτικών. Ο Υφυπουργός είχε αναφέρει ότι, αν δεν έχει γίνει καμία ανάθεση, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποχωρούν με το πέρας του διδακτικού τους ωραρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αιρετός ΚΥΣΠΕ Αντωνιάδης: Τι είπε για αναπληρωτές και μόνιμους

Η ανάθεση καθηκόντων στους εκπαιδευτικούς  όμως θα  «καίει» τα στελέχη γιατί θα αξιολογούνται

Τα νέα καθήκοντα έχουν σχέση με:
  • διαδικασίες αυτοαξιολόγησης
  • επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου
  • παιδαγωγικές συναντήσεις και οι συνεργασίες

Τα παραπάνω θα υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς/διεύθυνση σχολείου και τα αποτελέσματά τους θα γίνονται γνωστά στους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι:

  •  να συντονίζουν, να υποβοηθούν τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης
  • να μελετούν και να κάνουν παρατηρήσεις επί της τελικής έκθεσης αυτοαξιολόγησης
  •  να  συνεργάζονται με  τις ομάδες εκπαιδευτικών

Οι συνεδριάσεις  Σ.Δ και οι συναντήσεις ομάδων θα είναι αμέτρητες( διαβάστε εδώ για τον αριθμό συνεδριάσεων) και όλα τα παραπάνω σε λίγες ημέρες  θα είναι νόμος του κράτους

Εκπαιδευτικοί-Διεύθυνση Σχολείου-Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου θα έχουν να επιτελέσουν  ένα κοινό έργο  

Ένα  στοιχείο πίεσης για την πλήρη υλοποίηση  του έργου( αυτοαξιολόγηση, συνεργασίες κ.ά), από τους εκπαιδευτικούς, είναι η αξιολόγηση των στελεχών σε σχέση με αυτό, δηλαδή των Διευθυντών και των Συντονιστών εκπαιδευτικού έργου. Οι εκπαιδευτικοί, αν και υπήρξαν διαβεβαιώσεις ότι δεν αξιολογούνται ( δείτε την πρόβλεψη για την αξιολόγησή τους εδώ) , θα είναι αυτοί που θα πρέπει να «τρέξουν» π.χ την αυτοαξιολόγηση  ή τις συνεργασίες τους, διότι από αυτά θα  εξαρτάται η αξιολόγηση των στελεχών.

Οι Συντονιστές , λόγω υψηλότερης θέσης στην ιεραρχία, αλλά και των καθηκόντων τους, θα είναι οι πρώτοι που θα πιέζουν να γίνει «η  δουλειά».

Τα χρονικά όρια ανταπόκρισης από τους εκπαιδευτικούς και τη σχολική μονάδα θα είναι καθορισμένα.

Να σημειωθεί ότι τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ.  θα υποβάλλουν τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό και την ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου τους στο Ι.Ε.Π. και στη Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.Οι Διευθυντές σχολείων θα προχωρούν σε ανάθεση καθηκόντων στους εκπαιδευτικούς, γιατί και αυτοί θα αξιολογούνται για τη σωστή άσκηση του έργου τους  από τους Συντονιστές  Εκπαιδευτικού Έργου και τον Διευθυντή Εκπαίδευση.Οι Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου θα πρέπει να ρυθμίζουν αυτές τις διαδικασίες για τις σχολικές τους μονάδες, που αντικειμενικά θα δυσκολεύονται να επισκεφτούν.

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση αυτής της δημοσίευσης αλλά όμως χωρίς καμία μετατροπή των ενεργών συνδέσμων που περιέχει. 

Ενημερωθείτε άμεσα πατώντας το κόκκινο καμπανάκι στα αριστερά της οθόνης

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

2 Σχόλια

  1. Επιτέλους! Αξιολόγηση τώρα!

  2. Άρχοντας των Δαχτυλιδιών

    Μια αναδρομή στο θεσμό του Σχολικού Συμβούλου θα αναδείξει πολλές αλήθειες. Όταν λοιπόν ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 80 η εκπαιδευτική κοινότητα ανάσανε με ανακούφιση γιατί υπήρχε η εμπειρία του στυγνού επιθεωρητή, που προκαλούσε τρόμο ειδικά στους νέους τότε συναδέλφους των οποίων η εξέλιξη εξαρτιόνταν από τους στρυφνούς και σκυθρωπούς εκείνους ανθρώπους. Οι πρώτοι Σύμβουλοι ήταν σπουδαίοι άνθρωποι, επιστήμονες και εκπαιδευτικοί, κοντά στον δάσκαλο και τον καθηγητή, που ενέπνευσαν σεβασμό και κύρος για το θεσμό. Δυστυχώς μετά τη δεκαετία του 90 ο θεσμός άρχισε να εκφυλίζεται, αφοί πολλοί καιροσκόποι, ειδικά μετά την έκρηξη της προσφοράς μεταπτυχιακών το 92 άρχισαν να μαζεύουν “χαρτιά”, όπως τα έλεγαν οι ίδιοι, όχι γιατί αγαπούσαν την επιστήμη και την παιδεία, αλλά για να καταλάβουν μία “θεσούλα” και να πάρουν ένα επίδομα. Τη χαριστική βολή στο θεσμό την έδωσε η Υπουργός Παιδείας Διαμαντοπούλου που απέτρεψε την ταυτόχρονη διεκδίκηση θέσης Συμβούλου και Διευθυντή. Αποτέλεσμα ήταν πολλοί αξιόλογοι συνάδελφοι, εξαιτίας των παλινωδιών της τότε ηγεσίας του Υπουργείου να προτιμήσουν τη σιγουριά της θέσης του Διευθυντή, και να γίνουν Σύμβουλοι πολλοί συνάδελφοι με-δυστυχώς- μειωμένα προσόντα. Και φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση με τις συνεχείς παρατάσεις θητείας που μόνο θυμηδία προκαλούσαν. Δεν είναι τυχαία λοιπόν η αντιπάθεια που υπάρχει για τους Συμβούλους, ούτε το γεγονός ότι πολλοί συνδέουν πλέον το θεσμό με την αργομισθία. Ο τωρινός Υπουργός κάνει πολύ καλά και δημιουργεί μία διάδοχη κατάσταση. Δεν πήγαινε άλλο, και απορώ γιατί οι νυν Σύμβουλοι δεν το αποδέχονται. Εκτός αν ισχύει αυτό που ακούγεται συνέχεια. Ότι τρομάζουν και μόνο στην ιδέα ότι θα ξαναγυρίσουν στην τάξη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *