Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βαθμός τριμήνου από τα τεστ ή από τη συνολική εικόνα μαθητή;

Διάδωσέ το

Ανακοίνωση δημοτικού σχολείου που προσδίδει και άλλες διαστάσεις στην αξιολόγηση του μαθητή  

Βαθμολογία και δεξιότητες μαθητών.

Στο σχολείο μας αναγνωρίζουμε το ρόλο των βαθμών για να μετρήσουμε την πρόοδο των παιδιών στο σχολείο, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε την προσπάθεια, την πρόοδο και την βελτίωση που κάνουν τα παιδιά και δίνουμε προσοχή στην συνολική εικόνα του μαθητή λαμβάνοντας υπόψιν τα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα η αξιολόγηση είναι απαραίτητη γιατί μέσα από αυτήν ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει, προγραμματίζει και διαμορφώνει την εξέλιξη της διδακτικής διαδικασίας. Όμως οι βαθμοί που προκύπτουν από τα διαγωνίσματα και τις γραπτές δοκιμασίες πρέπει να αποτελούν μόνο ένα μέρος της αξιολόγησης και πρέπει να λειτουργούν ως συμπληρωματική πηγή πληροφοριών για το μαθητή.

Πολλές φορές ο βαθμός απεικονίζει μόνο μία μέτρηση της επιτυχίας. Υπάρχουν δεξιότητες οι οποίες είναι πολύ δύσκολο να μετρηθούν με αριθμητικά δεδομένα και να αποτυπωθούν σε γραπτές δοκιμασίες.

Μερικές από αυτές είναι η προσπάθεια, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η περιέργεια, ο σεβασμός, η ευγένεια, η ικανότητα να αγαπάς και να σέβεσαι, η κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη, η ειλικρίνεια και άλλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  ΥΠΠΕΘ: Λειτουργία σχολείων Π.Ε στην επέτειο του Πολυτεχνείου

Έτσι πολλές φορές συνηθίζεται να μετράμε ό,τι είναι εύκολο να μετρηθεί, όπως: ορθογραφία, ανάγνωση, μαθηματικά.

Πρέπει πάντα να επιβραβεύουμε την συνεχή προσπάθεια και την ενεργή συμμετοχή του μαθητή, την καλή συμπεριφορά μέσα κι έξω απ’ το σχολείο και τον σεβασμό στους άλλους, αλλά και να ξεχωρίζουμε συγχρόνως ικανότητες και δεξιότητες που πρέπει να εξελιχθούν περισσότερο για την καλύτερη επίδοση του στο σχολείο και την αγάπη για τη μάθηση.

Να μην παραλείπουμε να εκφράζουμε συχνά στο παιδί την ικανοποίησή μας, την περηφάνια μας για κάθε του προσπάθεια, ακόμα κι αν επιδεικνύει μέτριους βαθμούς, δίνοντας έμφαση στα δυνατά σημεία της επίδοσής του υπογραμμίζοντας πάντα οτι έχει τις δυνατότητες να τα καταφέρει ακόμα καλύτερα.

Δεν αποκλείεται ένας μέτριος βαθμός με τον κατάλληλο χειρισμό από τον εκπαιδευτικό και τους γονείς, χωρίς να δημιουργηθεί φόβος στο μαθητή, να συμβάλλει στο να μάθει μέσα από τα λάθη του, να τα προσεγγίσει, να ενεργοποιηθεί περισσότερο, να δείξει μεγαλύτερη επιμονή και υπομονή, να θέσει στόχους.

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προσπαθούν και να επιδιώκουν να υποστηρίζουν και να παρέχουν τις κατάλληλες ευκαιρίες στο παιδί τους έτσι ώστε να παρουσιάζει τον καλύτερό του εαυτό στο σχολείο.

Ένα μεγάλο «μπράβο» στους μαθητές μας για την επίδοσή τους και είμαστε σίγουροι οτι θα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια στοχεύοντας να βελτιώσουν τομείς όπου θεωρούν οτι χρειάζονται περισσότερη προσοχή και εξέλιξη, με την καθοδήγηση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των γονέων τους.

blogs.sch.gr/8dimgera

 

Δείτε επίσης

Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα

Διάδωσέ το Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ανοίγει συζητήσεις από τη …

2 Σχόλια

  1. Εννοείται πως ο βαθμός τριμήνου πρέπει να αντανακλά κατά το ανθρωπίνως δυνατόν την συνολική εικόνα του μαθητή. Και ασφαλώς το ήθος (χαρακτήρας/συμπεριφορά) και η επιμέλεια δεν αποτυπώνονται μόνον μέσω
    των tests.

    Τα τεστ/διαγωνίσματα έχουν και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όχι μόνο αξιολογικό. Βοηθούν όταν είναι επαναληπτικά στην ανακεφαλαιωτική, συγκεντρωτική μελέτη, την εμπέδωση και την κάλυψη των κενών. Συμβάλλουν στην εξοικείωση του μαθητή με την αποτύπωση των γνώσεών του σε έγγραφη μορφή, συγκεντρωμένα, τακτικά, με υπευθυνότητα και ως προς την διαχείριση του χρόνου. Ακόμη και η ώρα του διαγωνίσματος είναι ώρα μαθήματος.

    Συνεπώς, μόνον ανόητοι και κομπλεξικοί είναι δυνατόν να βαθμολογούν στο τρίμηνο μόνον βάσει των διαγωνισμάτων. Είναι σαν ο γυμναστής να βαθμολογεί τους μαθητές του μόνον από το πώς τα πάνε στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες.

  2. Καθόλου βαθμολογία!!! Να βρεθεί άλλο είδος αξιολόγησης των μαθητών!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *