Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ισορροπία στα κριτήρια μοριοδότησης για την επιλογή των στελεχών στην εκπαίδευση

Διάδωσέ το

Ισορροπία στα κριτήρια μοριοδότησης για την επιλογή των στελεχών στην εκπαίδευση

Οι πηγές μοριοδότησης κατά τη διαδικασία επιλογής πρέπει να είναι ικανές να καταγράφουν αφενός την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία χωρίς μονοδιάστατη βαρύτητα μίας περιοχής και ενός τύπου προσόντων και αφετέρου την ικανότητα των υποψήφιων στελεχών ως προς το να συνδέουν σπουδές και εμπειρία για την κατανόηση της πολυπλοκότητας των εκπαιδευτικών φαινομένων και την  αναγνώριση των σημείων δυσλειτουργίας του παιδαγωγικού έργου  ( Νέες Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου)

 

Το fresh-education.gr αποκωδικοποιεί την ενότητα « Επιλογή και αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης» στην πρόταση   «Νέο δίκτυο Δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου» σε σχέση  με τα κριτήρια και τα  συστατικά στοιχεία για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης  που θα περιλαμβάνονται στο Σ/Ν που θα γίνει  σύντομα γνωστό.

Τα κριτήρια:

  • Θα υπάρχει ισορροπία στη μοριοδότηση των  κριτηρίων ακαδημαϊκής εξέλιξης  και  επαγγελματικής εμπειρίας.

Η ικανότητα σύνδεσης των σπουδών με την καθημερινή σχολική ζωή και εκπαιδευτική πράξη θα είναι ένα πρόσθετο σημαντικό κριτήριο επιλογής.

  • Τα κριτήρια επιλογής στελεχών δε θα είναι ενιαία   αλλά θα προσδιορίζονται ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε θέσης.
  • Θα υπάρχει αξιολόγηση των στελεχών και κατά τη διάρκεια της θητείας τους ( διαμορφωτική αξιολόγηση)
  •  Επιστροφή των στελεχών στην  εκπαιδευτική πράξη μετά την ολοκλήρωση δύο συνεχών θητειών στην ίδια θέση στελέχους

 Συστατικό στοιχείο όπως αναφέρεται στην πρόταση είναι ” η διασφάλιση της διαρκούς ανατροφοδότησης των στελεχών στην εκπαιδευτική πράξη με την καθιέρωση ανώτατου ορίου δύο συνεχών θητειών στην ίδια θέση στελέχους”

  • Υφιστάμενοι και προϊστάμενοι  θα  αξιολογούν τα υποψήφια στελέχη  ως προς το κατά  πόσο ενίσχυσαν το έργο των εκπαιδευτικών και την ανθεκτικότητα της σχολικής μονάδας.

Επίσης ,σύμφωνα με την πρόταση για το νέο δίκτυο Δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, τα νέα στελέχη  πρέπει να έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

Α) Να κατανοούν την πολυπλοκότητα της μάθησης και τη συστημικότητα της εκπαίδευσης, την αλληλεπίδραση ανάμεσα  στο διδακτικό, στο παιδαγωγικό και στο κοινωνικό πλαίσιο, την κουλτούρα των σχολικών μονάδων

Β) Να πλαισιώνουν τις παρατηρήσεις και να σχεδιάζουν ρυθμιστικές παρεμβάσεις για τον εκπαιδευτικό, τα παιδιά και τους γονείς μέσα στο σύστημα των αλληλεπιδράσεών τους και των γνωστικών σχέσεων που οικοδομούν και

Γ) Να προνοούν για την αποτελεσματική προσαρμογή και αξιοποίηση μοντέλων διεπιστημονικής, τεχνολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και να μπορούν κατά συνέπεια να σχεδιάζουν διαδικασίες αναστοχασμού και αναζήτησης βελτιωτικών ρυθμίσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *