Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ερώτηση στη Βουλή: Έλεγχος των συμβουλίων επιλογής των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου με τοποθέτηση “ημετέρων”

Διάδωσέ το

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ
ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ «ΗΜΕΤΕΡΩΝ»

Στην πρόσφατη συζήτηση του νόμου 4547/18 “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” είχαμε επισημάνει ότι δεν προάγει την αξιοκρατία στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, που είναι εκ των ως ουκ άνευ για την αναβάθμιση της παιδείας. Δυστυχώς, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε στην κατάργηση των Σχολικών Συμβούλων, βασικό θεσμό υποστήριξης του σχολείου και τον αντικατέστησε με ένα γραφειοκρατικό και απρόσωπο όργανο, εντελώς απόμακρο από τη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό. Επιπλέον, είχαμε τονίσει ότι η όλη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης υπηρετεί την κομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διορισμένοι περιφερειακοί διευθυντές -για τους οποίους γίναμε ρεζίλι στην ευρωβουλή- προΐστανται των συμβουλίων επιλογής μαζί με τους ήδη διευθυντές εκπαίδευσης που επελέγησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ με κριτήρια που κρίθηκαν αντισυνταγματικά από το ΣτΕ.

Πριν αλέκτορα φωνήσαι, οι αιτιάσεις μας επιβεβαιώνονται πανηγυρικά. Όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) κ. Βασίλης Παληγιάννης, επιχειρείται ο απόλυτος έλεγχος των Συμβουλίων Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου για την επιλογή “των δικών τους παιδιών”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Η εκπαιδευτική νομοθεσία για Γυμνάσιο και Λύκειο 2018-2019
Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι:

1. Στα Συμβούλια προεδρεύουν οι νυν Περιφερειακοί Διευθυντές, στην επιλογή των οποίων θριάμβευσε η ημετεροκρατία, η αναξιοκρατία και ο κομματισμός.
2. Παρατηρούνται σε αρκετές περιπτώσεις τις θέσεις των δύο καθηγητών ΑΕΙ να μην καταλαμβάνουν μέλη ΔΕΠ, είτε από Παιδαγωγικά Τμήματα, είτε από Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ.
3. Αλλού, γίνεται στελέχωση με μέλη ΔΕΠ από ΑΕΙ άλλων Περιφερειών της χώρας, με χαρακτηριστική περίπτωση αυτή στο Περιφερειακό Συμβούλιο στην Αττική όπου ορίσανε μέλος από την Αλεξανδρούπολη.
4. Ο ορισμός στις θέσεις του συμβουλίου που προορίζονται για Δ/ντή Εκπαίδευσης, που βασίστηκε σε εκλεκτορικό σώμα και κρίθηκε ως αντισυνταγματικά επιλεγμένο, και Δ/ντή Σχολείου, έγινε με καθαρά κομματικά κριτήρια.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου συνεχίζουν να συμμετέχουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, ενώ το εκλεκτορικό σώμα που τους εξέλεξε κηρύχθηκε αντισυνταγματικό;
2. Για ποιο λόγο δεν τοποθετούνται στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και στις θέσεις που προορίζονται για καθηγητές ΑΕΙ, αποκλειστικά μέλη ΔΕΠ από Παιδαγωγικά Τμήματα και Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ;
3. Για ποιο λόγο σε Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου τοποθετούνται μέλη ΔΕΠ από άλλες, μακρινές Περιφέρειες και όχι απ’ αυτήν του Συμβουλίου Επιλογής;
4. Για ποιο λόγο στα Συμβούλια Επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου προεδρεύουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές, παρά το γεγονός ότι η επιλογή τους έγινε με κομματικά κριτήρια;
5. Για ποιο λόγο οι σχετικές διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης δεν είναι ιεραρχικά σειροθετημένες, από πάνω προς τα κάτω, με διαδικασίες ΑΣΕΠ, κατ’ εφαρμογή της αρχής της αξιοκρατίας και της διαφάνειας;
6. Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε ότι με όλα τα παραπάνω προάγεται, έστω και κατ’ ελάχιστον, η αξιοκρατία στον χώρο της εκπαίδευσης;

Αθήνα, 19 Ιουλίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Πρώτο σχόλιο

  1. ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ ΕΡΓΟΥ
    ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ΠΟΛΛΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ ΕΝΘΕΝ ΚΑΙ ΕΝΘΕΝ ΑΛΛΑ ΑΣ ΗΡΕΜΗΣΟΥΜΕ
    Το ζήτημα δεν είναι το όνομα του θεσμού αλλά
    α. οι αρμοδιότητες΄να βοηθούν εκπαιδευτικούς και μαθητές
    β. τα μέσα για την ουσιαστική τους άσκηση να υπάρχουν
    γ. η κρίση των στελεχών να είναι όσο γίνεται πιο αδιάβλητη
    Ας τα δούμε λοιπον
    α. οι αρμοδιοτητες των συμβούλων ήταν ασαφείς . Δεν φταίγανε προφανώς αυτοί και ανάμεσα τους ήταν πολλοί άξιοι και σεβαστοί. Αλλά … έλεος υπάρχουν στον κλάδο δεκάδες άλλοι με διάθεση και ικανότητες, ας γίνει λοιπόν και συγκεκριμενοποίηση πλαισίου αρμοδιοτήτων [σε ένα βαθμό επιχειρείται] και μια ανανέωση στελεχών. Δεν γίνεται άτομα 67 ετών να θέλουν ακόμα μια θητεία. Ακόμη σημειωτέον, επειδή ακούστηκε και αυτό [ ντε και καλά λέω τη γνώμη μου σαν απλός δάσκαλος] δεν υπάρχουν απλοί και σύνθετοι εκπαιδευτικοί. Είμαι με εμπειρία πάνω από 25 χρόνια στην δευτεροβάθμια μάχιμος, 12 χρόνια διδασκαλία στα πανεπιστήμια στην ειδικότητα μου, είμαι υποψήφιος,, το δοκιμάζω, και δεν έχω πρόβλημα να πάω πίσω στην τάξη μου αν κριθώ από την όποια κρίση ως ανίκανος γι’ αυτό, ανεπαρκής ή ότι άλλο. Θεωρώ την τάξη τιμή όχι τιμωρία.
    β. μέσα για την ουσιαστική άσκηση. Δεν δίνονται με καθαρότητα σε αυτό το νόμο, ούτε το επίδομα, ούτε τα κίνητρα και οι υποδομές δράσης, ούτε και οι συνθήκες που οι διαδοχικές κυβερνήσεις διαμόρφωσαν για τη χώρα και την παιδεία το επιτρέπουν. Αλλά για αυτό δεν φταίνε μόνο τα 3 χρόνια ΣΥΡΙΖΑ
    [ έχουν σαφώς μερίδιο ευθύνης και αυτά ] αλλά πρώτα και κύρια η χρόνια διαπλοκή και αυτοί που την εξέθρεψαν κυβερνώντας με όποια ταμπέλα και αν είχαν
    γ. κρίσεις. Γιατί το μονοπώλιο της αντικειμενικότητας το έχει ο πρώην δικομματισμός; αυτό έδειξαν άραγε οι κρίσεις του 2007, του 2011 σε κάθε στελεχιακό επίπεδο; γιατί κανείς δεν μιλάει γι’ αυτά; προσωπικά βαρέθηκα την καραμέλα πως υπάρχουν οι ικανοί και αξιοκρατικοί [ πάντοτε του πρώην δικομματισμού] και οι ανίκανοι και κομματικοποιημένοι
    [ πάντοτε της επαράτου “αριστεράς ‘ ]
    και επαναλαμβάνω
    το θέμα δεν ειναι πως τους λέμε, αλλά τι θα κάνουν. Γιατί πρέπει να υπάρχουν συντονιστές, σύμβουλοι ή ότι άλλο; Εδώ χρειάζονται συγκεκριμένες προτάσεις και όχι κραυγές – Τέλος συμφωνώ πως τα χρονοδιαγράμματα είναι πιεστικά και υπέχουν αίσθηση προχειρότητας και βιασύνης. Ας δούμε όμως πρώτα .. Ας δοκιμαστεί και κάτι άλλο, το θεσμικό μονοπώλιο της διαπλοκής δεν το αντέχει άλλο ο κόσμος σε κάθε επίπεδο. Έτσι κι’ αλλιώς σε ένα χρόνο οι…πάντα αντικειμενικοί της εθνικόφρονος και πάντα νομιμόφρονος νοοτροπίας όπως ο υπογράφων βουλευτής και ο αιρετός που επικαλείται, αν έλθουν στην εξουσία θα εφαρμόσουν το “δίκαιο”, το “νόμιμο”, το “αξιοκρατικό”, μάλλον όπως το εφάρμοζαν στα κεφάλια δικαίων και αδίκων από τη δεκαετία του 40 και μετά. Η ιστορία είναι μεγάλος δάσκαλος για όλους αλλά κάποιοι έχουν κοντή μνήμη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *