ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αυτοαξιολόγηση τον Σεπτέμβρη με τη “βοήθεια” των Συντονιστών;

Διάδωσέ το

Αυτοαξιολόγηση τον Σεπτέμβρη με τη “βοήθεια” των Συντονιστών;

www.fresh-education.gr

Η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης  των σχολικών μονάδων και η αξιολόγηση  των εκπαιδευτικών είναι από τα πιο βασικά ζητήματα που απασχολούν τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

1.Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων 

Η  Υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή της έχει δηλώσει ότι:  “Η αξιολόγηση θα ξεκινήσει από τη σχολική μονάδα την ίδια. Η αξιολόγηση αυτή θα γίνει  από εκπαιδευτικούς, από γονείς και από μαθητές.Μετά, σε επόμενο στάδιο, θα περάσουμε σε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών”, υπονοώντας ότι η αυτοαξιολόγηση είναι ένας άμεσος  στόχος.

Την έναρξη των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης τη νέα σχολική χρονιά την έχει προαναγγείλει και ο τέως υπουργός Κ. Γαβρόγλου , διαβάστε εδώ σχετικά.

Σε περίπτωση που η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν καταλήξει σε κάποια απόφαση, σχετικά με τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, μέχρι να ανοίξουν τα σχολεία, αυτό θα σημαίνει ότι χάθηκε το “τρένο” του προγραμματισμού, ο οποίος είναι το πιο ουσιαστικό κομμάτι της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης και άρα οι διαδικασίες της θα παραπεμφθούν για μια ακόμη φορά στην επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021.

“Βοήθεια” από τους Συντονιστές

Σχετικά με την έναρξη των διαδικασιών της αυτοαξιολόγησης , ένας μεγάλος προβληματισμός  είναι ότι θα πρέπει να υποστηριχθεί από το θεσμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, για τον οποίο η ηγεσία του Υπουργείου δηλώνει την αντίθεσή της  και την αντικατάστασή του  από το θεσμό των Σχολικών Συμβούλων  (διαβάστε εδώ)   . H αντικατάσταση όμως των ΣΕΕ είναι αδύνατο να γίνει μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς και επομένως,  η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων  μπορεί να “τρέξει” μόνο με τη “βοήθειά” τους.

Έτοιμο το θεσμικό πλαίσιο 

Το “καλό” για τη  νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι το νομοθετικό πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης είναι έτοιμο στο άρθρο 47 του νόμου  4547/2018 και δε χρειάζεται να νομοθετήσει σχετικά. Αυτό που ίσως αλλάξει (λίγο) είναι ο καθορισμός των αξόνων της αυτοαξιολόγησης με νέα υπουργική απόφαση (Δείτε εδώ την παλιά του Κ Γαβρόγλου) καθώς και η σύσταση ενός νέου οργάνου( διευθυντής, γονείς, μαθητές, εκπρόσωπος τοπικής αυτοδιοίκησης) που θα συμμετέχει σε κάποιες αποφάσεις( Δείτε εδώ λεπτομέρειες για το όργανο αυτό)που θα σχετίζονται με την αυτοαξιολόγηση.

Παρά τα “εμπόδια”, το πιθανότερο είναι  η αυτοαξιολόγηση να ξεκινήσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

2.Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Όπως έχει δηλώσει η ίδια η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

Σε επόμενο στάδιο, θα περάσουμε σε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (διαβάστε εδώ περισσότερα)

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα έχει διττό στόχο:

Πρώτον την επιβράβευση των αρίστων και δεύτερον να δώσει κίνητρα επιμόρφωσης για βελτίωση σε όσους δεν αποδίδουν ακόμα αρκετά.

www.fresh-education.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ν. Κεραμέως: Υπάρχουν ανάγκες και στη γενική εκπαίδευση, θέλουμε να τις καταγράψουμε

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

4 Σχόλια

  1. ΑΝαξιολογήσεως το ανάγνωσμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *