ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επιλογή Υποδιευθυντών: Εκπαιδευτικοί ψήφισαν χωρίς να ξέρουν τους υποψήφιους

Διάδωσέ το

 

Επιλογή Υποδιευθυντών

εκπαιδευτικοί που έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για την επιλογή Υποδιευθυντή,  στη σχολική του Μονάδα, όχι μόνο δεν τον τον γνώριζαν αλλά ούτε καν ήξεραν το όνομά του. Απλά  τους συστήθηκε, λίγο πριν από τη συνεδρίαση.

Μπορεί το θεσμικό πλαίσιο επιλογής υποδιευθυντών σε συνδυασμό με άλλες θεσμικές προβλέψεις, άσχετες με μια πρώτη ματιά  με τη διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών, να οδηγήσουν εκπαιδευτικούς  να ψηφίσουν υποχρεωτικά  για Υποδιευθυντή χωρίς να γνωρίζουν καν τους υποψήφιους; Να μην γνωρίζουν ούτε καν το όνομά τους;

Ας τα πάρουμε με τη σειρά:

Η Υπουργική Απόφαση  Αριθμ. Φ.361.22/39/159796/Ε3   ΦΕΚ 4412    3/10/2018 αναφέρει ότι οι εκπαιδευτικοί, για την επιλογή Υποδιευθυντή, λαμβάνουν υπόψη τους :

α) το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας που επιδεικνύει

β) τη συνέπεια

γ) ανάληψη πρωτοβουλιών

 ο σύλλογος διδασκόντων και το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο λαμβάνουν υπόψη τα κριτήρια της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4547/2018 και ειδικότερα την ικανότητα του υποψηφίου να επιδεικνύει πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, συνέπεια και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες.

Πότε έγινε η έναρξη των διαδικασιών για την επιλογή Υποδιευθυντών;

Η έναρξη  της διαδικασίας επιλογής Υποδιευθυντών έγινε  μετά την έκδοση της παραπάνω Υπουργικής απόφασης, δηλαδή από το μήνα Οκτώβριο 2018 και μετά.

Ποιοι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στο Σύλλογο Διδασκόντων για την επιλογή Υποδιευθυντών

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η Φ353/1/324/105657/Δ1/ ΦΕΚ 1340/ Τ Β (Καθηκοντολόγιο) και στο άρθρο 39 για τη Σύνθεση και λειτουργία του Συλλόγου των Διδασκόντων, ο Σύλλογος των Διδασκόντων (Σ.Δ.) είναι συλλογικό όργανο του σχολείου και αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ’ αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Διαβάστε σχετικό άρθρο που δημοσίευσε το www.fresh-education.gr :  Μέχρι και πέντε Υποδιευθυντές μπορεί να ψηφίσει ένας εκπαιδευτικός”  

Πότε “κλείνουν τα κενά” στα σχολεία με την τοποθέτηση μονίμων εκπαιδευτικών; 

Είναι γνωστό ότι μετά τον” καυτό” Σεπτέμβρη  και μετά από αλλεπάλληλες επικαιροποιήσεις των κενών στις σχολικές μονάδες, από Διευθύνσεις και Υπουργείο, κατά το μήνα Οκτώβριο και Νοέμβριο “κλείνουν” τα περισσότερα κενά στις σχολικές μονάδες. Εκπαιδευτικοί, συνήθως ειδικοτήτων, καλούνται να συμπληρώσουν το ωράριό τους σε άλλες σχολικές μονάδες. Για παράδειγμα ένας εκπαιδευτικός  μπορεί να διατεθεί από σχολείο Δευτεροβάθμιας σε σχολείο της Πρωτοβάθμιας για  δύο ώρες εβδομαδιαίως.

  Περισσότερα για τη συμπλήρωση ωραρίου  διαβάστε στο έγγραφο 100933/Ε2/19-6-2018 του Υπουργείου Παιδείας   

Η συνδυαστική ανάγνωση των παραπάνω εγκυκλίων και Υπουργικών αποφάσεων, οδηγεί στο ερώτημα:

Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που ψήφισαν για Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας , χωρίς να γνωρίζουν καν τους υποψήφιους. Δηλαδή να  μπορούν να εξετάσουν κριτήρια, όπως : το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας που επιδεικνύει, τη συνέπεια και την ανάληψη πρωτοβουλιών;

Λογικό είναι ότι για να μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να εξετάσει τέτοιου είδους κριτήρια θα πρέπει να έχει συνεργαστεί με τους υποψήφιους υποδιευθυντές ένα εύλογο χρονικό διάστημα,προτού διαμορφώσει γνώμη για αυτά. Σίγουρα αυτό το διάστημα δε μπορεί να είναι 2-3 μηνών, πόσο μάλιστα και 2-3 ωρών.

Αφορμή για αυτή τη δημοσίευση στάθηκε η επιστολή  αναγνώστη/υποψήφιου Υποδιευθυντή  που έλαβε  το www.fresh-education.gr,  η οποία αναφέρει ότι εκπαιδευτικοί που έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, για την επιλογή Υποδιευθυντή, στη σχολική του Μονάδα,  όχι μόνο δεν  τον γνώριζαν αλλά ούτε καν ήξεραν το όνομά του. Απλά  τους συστήθηκε, λίγο πριν από τη συνεδρίαση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Μέχρι και πέντε Υποδιευθυντές μπορεί να ψηφίσει ένας εκπαιδευτικός

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *