Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κατατακτήριες εξετάσεις 2019-2020 στην Ειδική Αγωγή. Προθεσμίες και ύλη

Διάδωσέ το

Υλικό ειδικής αγωγής

Κατατακτήριες εξετάσεις

www.fresh-education.gr

Το fresh-education.gr συγκέντρωσε τα μαθήματα και την εξεταστέα ύλη για  κατατακτήριες εξετάσεις στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2019-2020

Η Συνέλευση του Τμήματος στην αρ. 87η/27-3-2019 συνεδρίασή της, αφού έλαβε υπ’ όψιν τις διατάξεις (α) του άρθρου 57 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ αρ. 193/17-09-2013/τ. Α’), (β) της παραγράφου 10 του άρθρου έκτου του Ν. 4218/2013 (ΦΕΚ αρ. 268/10-12-2013/τ. Α’), και (γ) την Υ.Α. Φ1/192329/Β3/13-12-2013 (ΦΕΚ αρ. 3185/16-12-2013/τ. Β’), αποφάσισε σχετικά με την κατάταξη πτυχιούχων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 τα ακόλουθα.

Τρόπος Κατάταξης

Η κατάταξη θα γίνει με γραπτή εξέταση στα παρακάτω τρία (3) μαθήματα:

  1. Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή

  2. Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής

  3. Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας

Η ύλη των παραπάνω εξεταζομένων μαθημάτων καθώς και ενδεικτική βιβλιογραφία για το κάθε μάθημα ορίζονται ως εξής:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ν. Κεραμέως: Έρχονται διαρκώς περισσότεροι εκπαιδευτικοί που μου λένε: "θέλω να αξιολογηθώ"

Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή

Εξεταστέα Ύλη

  • Γενικές αρχές, σκοποί και στόχοι της Ειδικής Αγωγής.

  • Δομή και λειτουργία διαφορετικών πλαισίων της Ειδικής Αγωγής.

  • Θέματα ένταξης.

  • Αξιολόγηση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του ειδικού εκπαιδευτικού.

  • Άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.

  • Κωφά και βαρήκοα άτομα και εκπαίδευση.

  • Άτομα με κινητικές αναπηρίες και χρόνια προβλήματα υγείας και εκπαίδευση.

  • Άτομα με προβλήματα όρασης και εκπαίδευση.

  • Άτομα με νοητική καθυστέρηση και εκπαίδευση.

  • Άτομα στο φάσμα του αυτισμού και εκπαίδευση.

  • Άτομα με συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.

  • Πρώιμη παρέμβαση.

  • Μετάβαση στην ενήλικη ζωή.

Ενδεικτική βιβλιογραφία

  • Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (2011). (Επιμ.). Ειδική αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο

  • Σούλης, Σ. (2002) Παιδαγωγική της Ένταξης (Τόμος Α΄). Αθήνα: Τυπωθήτω.

  • Heward, W. (2011), (Επιμέλεια: Δαβάζογλου, Α. & Κόκκινος Κ.) Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Μία εισαγωγή στην ειδική εκπαίδευση. Αθήνα: Τόπος.

Εισαγωγή στις επιστήμες της Αγωγής

Εξεταστέα Ύλη

  • Έννοιες, διαδικασίες και παράγοντες της αγωγής

  • Η εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης

  • Σκοποί, στόχοι και διαδικασίες της εκπαίδευσης, της διδασκαλίας και της μάθησης

  • Στρατηγικές, μέθοδοι και μορφές διδασκαλίας

  • Αναλυτικά Προγράμματα (φιλοσοφία και αρχές, μοντέλα σχεδιασμού, στόχοι, περιεχόμενο, αξιολόγηση)

  • Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (έννοιες, μορφές, προσεγγίσεις)

  • Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, βιωματική προσέγγιση, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, διαφοροποιημένη διδασκαλία, εναλλακτικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις)

Ενδεικτική βιβλιογραφία

  • Καψάλης, Αχ., Χανιωτάκης Ν. (2011). Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη.

  • Κασσωτάκης, Μ. (2018). Αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων και των Εκπαιδευτικών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

  • Ματσαγγούρας, Η. (2011). Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.

  • Μπαμπάλης, Θ. (2014). Από την αγωγή στην εκπαίδευση. Επισημάνσεις στην εξέλιξη της παιδαγωγικής; Επιστήμης. Αθήνα: Διάδραση.

  • Πασιάς, Γ., Φλουρής, Γ, Φωτεινός Δ. (2016). Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Γργόρη.

  • Πυργιωτάκης, Ι. (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Αθήνα: Πεδίο

  • Φλουρής, Γ., Κασσωτάκης, Μ. (2013). Μάθηση και διδασκαλία. Σύγχρονες απόψεις για τις διαδικασίες της μάθησης και της μεθοδολογίας της διδασκαλίας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

  • Φρυδάκη, Ε. (2009). Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής και της μετανεωτερικής σκέψης. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.

  • Χατζηδήμου, Δ. (2015). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Συμβολή στη διάχυση της παιδαγωγικής σκέψης. Θεσ/κη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

  • Bartlet, S., Burton, D. (2019). Εισαγωγή στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (Επιμ. Ελλην. Εκδ.: Σ. Φ. Βασιλόπουλος). Αθήνα: Gutenberg.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Κ. Μητσοτάκης: Ποια πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά των Διευθυντών Σχολείων

Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας

Εξεταστέα Ύλη

  • Το πλαίσιο της εκπαιδευτικής έρευνας, ερευνητικά παραδείγματα

  • Ποσοτικές προσεγγίσεις, ποιοτικές προσεγγίσεις, σχεδιασμοί μεικτών μεθόδων

  • Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας

  • Προσδιορισμός σκοπού και ερευνητικών ερωτημάτων

  • Ποσοτικές προσεγγίσεις (πειραματικοί σχεδιασμοί, συσχετισμοί σχεδιασμοί, δειγματοληπτικοί σχεδιασμοί)

  • Ποιοτικές προσεγγίσεις (εθνογραφικοί σχεδιασμοί, σχεδιασμοί θεμελιωμένης θεωρίας)

  • Σχεδιασμοί μεικτών μεθόδων

  • Σχεδιασμοί έρευνας δράσης

  • Σχεδιασμοί μελετών περίπτωσης

  • Μέθοδοι συλλογής δεδομένων (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, παρατηρήσεις, τεστ)

  • Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα

Ενδεικτική βιβλιογραφία

  • Creswell, J.W. (2011). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ελλήν. (1η Ελληνική έκδοση)

  • Creswell, J.W. (2015). Η έρευνα στην Εκπαίδευση. Σχεδιασμός, Διεξαγωγή και Αξιολόγηση της Ποσοτικής και Ποιοτικής Έρευνας. Αθήνα: Ελλήν. (2η Ελληνική έκδοση)

  • Mertens, D. (2009). Έρευνα και αξιολόγηση στην εκπαίδευση και την Ψυχολογία. Αθήνα: Μεταίχμιο.

  • Robson, C. (2007). Η Έρευνα του Πραγματικού Κόσμου. Αθήνα: Gutenberg.

Οι αιτήσεις για τις κατατακτήριες εξετάσεις θα γίνονται δεκτές από 1 έως και 15 Νοεμβρίου 2019, καθημερινά 11.00-13.00 στο χώρο της Γραμματείας, ή ταχυδρομικά με τελευταία προθεσμία σφραγίδας ταχυδρομείου την 15η Νοεμβρίου 2019.

Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν το πρώτο εικοσαήμερο του Δεκεμβρίου 2019. Για τις ακριβείς ημερομηνίες θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι με νεότερη ανακοίνωση δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν τη διεξαγωγή των εξετάσεων.

Κατατακτήριες εξετάσεις στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Το Τμήμα χορηγεί ενιαίο πτυχίο, το οποίο προσδιορίζεται από τις κατευθύνσεις:

α)Κατεύθυνση Συνεχούς Εκπαίδευσης

β)Κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.

Οι εισαγόμενοι φοιτητές επιλέγουν Κατεύθυνση στο τέλος του Β΄ Εξαμήνου Σπουδών.

Η προθεσμία υποβολής της αίτησης και των δικαιολογητικών είναι 1-15 Νοεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους

Η κατάθεση της αίτησης και των δικαιολογητικών γίνεται στη Γραμματεία του Τμήματος (Δευτέρα έως Παρασκευή 11.30-13.00).

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Την αίτηση που μπορείτε να πάρετε από τη Γραμματεία του Τμήματος

Αντίγραφο πτυχίου ή πιστοποιητικό περάτωσης σπουδών. Προκειμένου για πτυχιούχους εξωτερικού συνυποβάλλεται και βεβαίωση ισοτιμίας του τίτλου σπουδών τους από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.)

Ύλη και Συγγράμματα 2019-2020

ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Κατατακτήριες εξετάσεις

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2019- 2020

ΜΑΘΗΜΑ:

«ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ»

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:

1. Ειδική Αγωγή: Σύγχρονοι ορισμοί, σκοπός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης,
έκταση και μορφές των ειδικών αναγκών, προβληματισμοί πάνω στο θέμα του
χαρακτηρισμού και της κατηγοριοποίησης παιδιών με αναπηρίες και ειδικές
ανάγκες
2. Διαγνωστική εκτίμηση και αξιολόγηση των ειδικών αναγκών, μέθοδοι και τεχνικές
διαγνωστικής εκτίμησης, εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά με
αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διαδικασίες παραπομπής και
διάγνωσης
3. Σχολική Ενσωμάτωση, έννοια και στόχοι, ένα σχολείο για όλους, ενταξιακή
κουλτούρα, θετικές στάσεις, διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος.
Συνεργασία σχολείου, οικογένειας, κοινότητας
4. Χαρακτηριστικά και δεξιότητες μάθησης και σκέψης των μαθητών με Διαταραχή
Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ)
5. Εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας και εκπαίδευση ατόμων με διαταραχή
φάσματος αυτισμού
6. Συμβουλευτική ατόμων με αναπηρίες, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

ΠΡOTEINOMENA ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ:
1. Πολυχρονοπούλου, Στ. (2012). Παιδιά και Έφηβοι με ειδικές ανάγκες και
δυνατότητες – Σύγχρονες τάσεις εκπαίδευσης και ειδικής υποστήριξης Μέρος Α’
Αθήνα: Αυτοέκδοση
2. Συριοπούλου – Δελλή, Χ. (2016). Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή ατόμων με
Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού. Θεσσαλονίκη: εκδ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Μάθημα:

«ΘΕΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ»

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:

Οι προτεινόμενες θεματικές ενότητες:

-Μνήμη

-Μάθηση Γλώσσα και Σκέψη

-Προσωπικότητα

-Στρες και Υγεία

-Κοινωνική Ψυχολογία

-Νοημοσύνη

-Συναισθηματική Νοημοσύνη

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ:

1. Schacter, D. L., Gilbert, D. T., & Wegner, D. M. (2012). Ψυχολογία (Επιστ. Επιμ. Σ. Βοσνιάδου, Α.-Σ. Αντωνίου, Ζ. Μπαμπλέκου, Μ.Δαφέρμος, Η. Μπεζεβέγγης, Μ. Ζαφειροπούλου κ.ά.). Αθήνα: Gutenberg

2. Πλατσίδου, Μ. (2010). Η Συναισθηματική Νοημοσύνη: Θεωρητικά μοντέλα, τρόποι μέτρησης και εφαρμογές στην εκπαίδευση και την εργασία. Αθήνα: Τυπωθήτω.

ΜΑΘΗΜΑ:

«ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ»

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:

1. Εκπαίδευση Ενηλίκων: Διαστάσεις και Λειτουργίες –
Χαρακτηριστικά και βασικές αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
2. Εκπαίδευση Ενηλίκων : Εκδοχές και Παραλλαγές – Μορφές
εκπαίδευσης ενηλίκων – Ανδραγωγική – Χειραφετική διαδικασία και
εκπαίδευση ενηλίκων – Μτεασχηματίζουσα μάθηση.
3. Η χρησιμότητα των θεωρητικών μοντέλων και οι βασικές αρχές
εκπαίδευσης ενηλίκων.
4. Ανάλυση εκπαιδευτικών αναγκών και σχεδιασμός περιεχομένου
εκπαίδευσης ενηλίκων.
5. Αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων – Μοντέλα
αξιολόγησης.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ:

1. Καψάλης, Α., Παπασταμάτης, Α.( 2013), Εκπαίδευση Ενηλίκων,
γενικά εισαγωγικά θέματα, Αθήνα, Εκδόσεις Σιδέρη
2. Σταμπουλής, Μ. ( 2017), Αρχιτεκτονική Σχεδιασμού και Υλοποίησης
Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης,
Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *