ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κοινότητες μάθησης στα σχολεία ( Παπαχρήστος Κ.- Σ.Ε.Ε, 5ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής)

Διάδωσέ το

Κοινότητες μάθησης

 Κοινότητες – Δίκτυα Μάθησης εκπαιδευτικών

Χθες  ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σε δήλωσή του, ανέφερε ότι το Υπουργείο δεν  έχει επιτύχει όλους τους στόχους του. Ένα από αυτά που απομένουν είναι και το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος επιμόρφωσης  των εκπαιδευτικών αξιολογείται ως το πιο σημαντικό ζήτημα αυτή τη στιγμή από το επιτελείο του Υπουργείου. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να στηριχθούν οι επιχειρούμενες αλλαγές στην εκπαίδευση που φέρνουν οι Νέες Δομές του Εκπαιδευτικού έργου.Σύμφωνα με πληροφορίες, το πολυνομοσχέδιο  για θέματα Παιδείας, που θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Γενάρη, θα περιλαμβάνει και τη θέσπιση ενός Εθνικού Συστήματος Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών.

Ένα από τα βασικά στοιχεία  του Συστήματος Επιμόρφωσης θα είναι και οι κοινότητες μάθησης  εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Σε μία επαγγελματική κοινότητα μάθησης  οι εκπαιδευτικοί  εξετάζουν και συζητούν κριτικά πλευρές των πρακτικών τους με στόχο τη βελτίωση αυτών. Είναι μια συλλογική προσπάθεια που ο απώτερος σκοπός της είναι ενίσχυση της μάθησης των μαθητών.

Ήδη, συγκεκριμένες προβλέψεις στο πρόσφατο θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4547/2018 άρθρο 48 ( δημιουργία ομάδων εντός και εκτός σχολείου), δείχνουν την στόχευση της επιμορφωτικής πολιτικής και προετοιμάζουν το έδαφος, χωρίς  όμως αυτό να σημαίνει ότι θα είναι και εύκολη η εφαρμογή των αλλαγών. Μια ουσιαστική και διαρκής αλλαγή απαιτεί μετασχηματισμό της κουλτούρας, των πεποιθήσεων, αλλά και των προσδοκιών και  συνηθειών που αποτελούν τον κανόνα  πριν από την αλλαγή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ομάδες εκπαιδευτικών στα σχολεία σε στενή συνεργασία με τους Συντονιστές
Μια σειρά ερωτημάτων προκύπτουν για τις κοινότητες μάθησης  εκπαιδευτικών, τη λειτουργία και τη χρησιμότητά τους, όπως:

Γιατί είναι αναγκαίες οι Κοινότητες Μάθησης ή Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης (Ε.Κ.Μ.) των Εκπαιδευτικών;

Ποια θα είναι τα πιθανά θετικά οφέλη (αποτελέσματα) για τα σχολεία και τους μαθητές από τις Ε.Κ.Μ. των εκπ/κών;

Ποιος θα είναι ο ρόλος του Σ.Ε.Ε. – ΠΕΚΕΣ στη διαμόρφωση τέτοιων Κοινοτήτων Μάθησης; Πώς μπορεί να προωθηθούν στην πράξη στο χώρο των σχολείων;

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις; Θα υπάρξουν αντιστάσεις;

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου στο  5ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, Κώστας Παπαχρήστος, έστειλε στο www.fresh-education.gr  σχετικό ενημερωτικό υλικό αναλύοντας την έννοια των επαγγελματικών κοινοτήτων μάθησης, τη χρησιμότητά τους, τα εμπόδια που μπορεί να προκύψουν αλλά και  τον ρόλο  και το έργο των Σ.Ε.Ε. στην Ανάπτυξη, Δημιουργία, Ενίσχυση των Κοινοτήτων Μάθησης των Εκπαιδευτικών.

Διαβάζουμε στο σχετικό υλικό  του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ότι:

Η σύγχρονη διδασκαλία απαιτεί νέες ικανότητες και διεπιστημονικές προσεγγίσεις που είναι πιο πιθανό να αναπτυχθούν σε ομάδες από ό,τι σε μεμονωμένες πρακτικές του δασκάλου. Μια δομημένη ομάδα έρχεται να αντικαταστήσει την «ιδιωτική πρακτική» του εκπαιδευτικού και ο ίδιος θωρακίζεται με τη συμβουλευτική και υποστηρικτική δυναμική της,(Wiedemann, 2002, 2005 στη Bovbjerg, 2006: 247)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ

Κοινότητες – Δίκτυα Μάθησης εκπαιδευτικών:  Εφαρμογές στην Πράξη
και ο ρόλος των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. – ΣΕΕ

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *