Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κ. Μητσοτάκης: “Δε μπορώ να φανταστώ πώς θα επιλέγουμε διευθυντές οι οποίοι δεν πιστεύουν στην έννοια της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης”

Διάδωσέ το
Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης έχει εκφράσει στο πρόσφατο παρελθόν τις θέσεις του κόμματός του σχετικά με την επιλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων καθώς  και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν αυτοί. Για την επιλογή διευθυντών έχει δηλώσει ότι: “Δε μπορώ να φανταστώ πώς θα επιλέγουμε διευθυντές οι οποίοι δεν πιστεύουν στην έννοια της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης”

Το fresh-education.gr παρουσιάζει  παρακάτω τις πιο σημαντικές από αυτές τις θέσεις, ενόψει του νομοσχεδίου που αναμένεται, το οποίο θα αφορά και στο νέο τρόπο επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης:

Ένας διευθυντής, μια διευθύντρια σχολικής μονάδας δεν πρέπει να περιορίζεται, σήμερα, στο σχολείο του 21ου αιώνα, μόνο στα τυπικά του/της καθήκοντα είχε αναφέρει ο  Κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νομοσχέδιο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης». Πρέπει να μπορεί να είναι σε θέση να αναλαμβάνει μια σειρά πρωτοβουλίες για την καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινων και υλικών πόρων. Να συμβάλλει στις διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και της αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Διευθυντές με πίστη στην έννοια της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης

Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα επιλέγουμε διευθυντές οι οποίοι δεν πιστεύουν στην έννοια της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης. Θα πρέπει να διευρύνει τις επιμορφωτικές δράσεις. Να έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει σχέσεις συνεργασίας με την τοπική κοινωνία. Να εμπλέκεται εν ολίγοις σε ένα φάσμα δραστηριοτήτων που επανακαθορίζουν συνολικά τη φυσιογνωμία της εργασίας του. Ξέρετε, γνωρίζω πολλούς διευθυντές οι οποίοι πληρούν αυτά τα κριτήρια κι έχουν τη δυνατότητα να ξεφύγουν από το στενό εναγκαλισμό του πλαισίου που τους έχετε βάλει..τέτοιους ανθρώπους χρειαζόμαστε. Και η διαδικασία επιλογής τους θα πρέπει ακριβώς να κατατείνει στην επιλογή ανθρώπων με ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  "Κόφτης" θητειών: Τι ισχύει για τα υποψήφια στελέχη. Θέσεις και συζητήσεις για το θέμα

Περιγραφή θέσης ευθύνης

Αλλά για να γίνει αυτό, χρειάζεται σαφέστατη περιγραφή θέσης ευθύνης, προσδιορισμός των καθηκόντων και φυσικά μια αντικειμενική διαδικασία επιλογής που δεν θα δίνει τόσο βάρος όσο δίνετε εσείς στην «αρχαιότητα», αλλά στις ευρύτερες γνώσεις και φυσικά στις διοικητικές ικανότητες. Δεν υποτιμούμε, σε καμία περίπτωση, την εμπειρία στην εκπαίδευση. Ασφαλώς είναι σημαντικό προσόν. Δεν μπορεί να είναι το βασικό προσόν. Χρειαζόμαστε φρεσκάδα ιδεών και πιστοποιημένη διοικητική ικανότητα.

Διαδικασία  επιλογής  με την επίβλεψη του ΑΣΕΠ

Γι’ αυτό και εμείς δεσμευόμαστε για τη θεσμοθέτηση μιας νέας διαδικασίας επιλογής που θα εξειδικεύει τη λογική την οποία σας περιέγραψα. Και όλα αυτά – επαναλαμβάνω – μέσω του ΑΣΕΠ για τις κορυφαίες θέσεις και με την επίβλεψη του ΑΣΕΠ για όλη την υπόλοιπη διαδικασία. Και αυτό θα είναι ένα πρώτο βήμα για να μπορέσουμε να δώσουμε τελικά στα σχολεία τη μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία που χρειάζονται. Και μόνο έτσι, θα γίνει πραγματικότητα η αυτονομία της σχολικής μονάδας. Της μονάδας που θέλουμε να κάνουμε κύτταρο της εκπαιδευτικής μας αναγέννησης.

Πρώτα αξιολόγηση σχολικών μονάδων, διευθυντών και μετά εκπαιδευτικών

Να επιλέξουμε, λοιπόν, σωστά τους διευθυντές των σχολείων και να τους δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία, είχε αναφέρει ο πρόεδρος της ΝΔ σε συνέντευξή  στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.  Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τον διευθυντή των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι την πρώτη μέρα να εφαρμόσουμε πλήρη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σε επίπεδο ατομικού έργου, αλλά σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές και θα τους δώσουμε μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας να κάνουν τη δουλειά τους.

Σύστημα επιλογής στελεχών

Σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων (επάρκεια – κατάρτιση, προϋπηρεσία, ψηφιακές δεξιότητες, αποτελέσματα αξιολόγησης, συνέντευξη από συμβούλιο επιλογής κτλ.)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Τα κριτήρια επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Πρώτο σχόλιο

  1. Δεν μπορώ να ανεχθώ να ομιλεί περί αξιολογήσεως ένα άτομο που έβγαλε με τις σκουντιές το Λύκειο, ήταν ανίκανο να περάσει μέσω Πανελλαδικών σε ένα έστω β΄ διαλογής ΑΕΙ (π.χ. Πολιτικών Επιστημών και… Διεθνών Σχέσεων) και σε ΟΛΗ του την σταδιοδρομία κατέλαβε θέσεις αναξιοκρατικώς, λόγω κομματικής / οικογενειακής ευνοιοκρατίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *