Παρασκευή , 26 Απριλίου 2024
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πρόγραμμα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α.

Διάδωσέ το

www.fresh-education.gr

Το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) διοργανώνει, κατά την επιμορφωτική περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2019, σειρά πιστοποιημένων επιμορφωτικών προγραμμάτων.  Δείτε στο τέλος  τα προγράμματα που ενδιαφέρουν εκπαιδευτικούς και στελέχη.

Ενδεικτικά, στον  Τομέα «Κοινωνική Πολιτική και Ανθρώπινα Δικαιώματα», διοργανώνεται πρόγραμμα επιμόρφωσης από 8/4-24/5/2019 στη Θεσσαλονίκη (κωδ. 81005Κ19) με τίτλο:

«Ευαισθητοποίηση Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Θέματα Διακρίσεων και Ισότητας των Φύλων»

Ομάδα – Στόχος: Σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Κατηγορίες: ΠΕ, Εκπαιδευτικοί.

Σκοπός της επιμόρφωσης είναι η δημιουργία ενός στελεχιακού δυναμικού (εκπαιδευτικοί) στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση εξειδικευμένου στα θέματα ισότητας των φύλων και ιδιαίτερα στα θέματα ένταξης της διάστασης του φύλου στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και ευρύτερα στη σχολική κοινότητα. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα στοχεύει στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και στον εμπλουτισμό των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ζητήματα που αφορούν στην προώθηση της ισότητας των φύλων, στην ένταξη της διάστασης του φύλου στις παιδαγωγικές τους πρακτικές και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σχετικά με τα φύλα και τις διακρίσεις.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα επιμόρφωσης στοχεύει:

Στην εισαγωγή και ενίσχυση της έννοιας της ισότητας των φύλων στα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά σχολεία, τα γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑ.Λ.
Στον εμπλουτισμό των γνώσεων των εκπαιδευτικών για θέματα ισότητας των φύλων και στην εξάσκησή τους στη βιωματική και συμμετοχική μεθοδολογία διδασκαλίας με την οπτική του φύλου.
Στον εντοπισμό των έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων, ανισοτήτων και διακρίσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Στην ανάπτυξη παρεμβάσεων, όπου εντοπίζονται έμφυλα στερεότυπα, αναπτύσσοντας επιστημονικό λόγο και καλές πρακτικές στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος
Στη δυνατότητα σχεδιασμού οποιασδήποτε στρατηγικής ή μοντέλων προγραμμάτων ή/και δράσεων που θα στοχεύουν στην προώθηση της ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση.
Στην αντιμετώπιση των ιδιαίτερων αναγκών και προβλημάτων που διαπιστώνονται στο μαθητικό πληθυσμό ανάλογα με το φύλο του.
Στην καταπολέμηση από τους/τις εκπαιδευτικούς παραδοσιακών συμπεριφορών και διαφορετικών προσδοκιών για τους μαθητές και τις μαθήτριες του, προσδοκιών που σχετίζονται με στερεότυπες αντιλήψεις για του ρόλου, τα επαγγέλματα κ.λπ των φύλων.
Στην καταπολέμηση την αναπαραγωγή από το σχολείο των κυρίαρχων ιδεολογιών για τις σχέσεις των φύλων, που οδηγούν στη διαμόρφωση ανδρικών και γυναικείων ταυτοτήτων και συμβάλλουν καθοριστικά στην «κοινωνική κατασκευή» του και στη διαμόρφωση παραδοσιακών και στερεότυπων αντιλήψεων για τους άνδρες και τις γυναίκες.

Χρονική Διάρκεια: 28 ώρες. Τρεις (3) ημέρες εκπαίδευσης (21 ώρες) 8-10/4/2019, στις οποίες θα δοθεί έμφαση σε θέματα θεωρητικής κατάρτισης για το φύλο και την εκπαίδευση, σε αποσαφήνιση εννοιών, καθώς και σε Ευρωπαϊκές και Εθνικές πολιτικές προώθησης της ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση. Μία (1) ημέρα (7 ώρες)- 24/5/2019, περίπου ένα μήνα μετά την αρχική τριήμερη επιμόρφωση, η οποία θα συνιστά ένα είδος εργαστηρίου, παρουσίασης και ανάλυσης παραδειγμάτων έμφυλων δραστηριοτήτων που υλοποίησαν οι επιμορφούμενοι/ες στα σχολεία είτε στο στάδιο σχεδιασμού είτε και στο στάδιο υλοποίησης.
Η επιμόρφωση θα γίνει απογευματινές ώρες (15.00-22.00).

Θεματικές Ενότητες

1. Έναρξη του Επιμορφωτικού Προγράμματος. Γενική παρουσίαση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα».
2. Κυριότερες πολιτικές για την ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση
3. Κοινωνικό και βιολογικό φύλο, έμφυλες ταυτότητες και διακρίσεις
4. Υπερβαίνοντας το γλωσσικό σεξισμό στην εκπαίδευση
5. Έμφυλες δραστηριότητες στη σχολική κοινότητα (θετικές επιστήμες, τεχνολογία και φύλο, λογοτεχνία, φυσική αγωγή, αθλητισμός, παιχνίδια, ιστορία, φύλο και δημόσια ζωή)
6. Ιστορική επιστήμη και έμφυλη διάσταση
7. Οικοφεμινισμός
8. Φύλο και παιχνίδι
9. Παρουσίαση δράσεων στη σχολική τάξη- Αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων επιμορφούμενων
Προκειμένου οι συμμετέχοντες/χουσες να λάβουν Βεβαίωση Πιστοποίησης θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει ανελλιπώς το επιμορφωτικό πρόγραμμα και να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την προβλεπόμενη στον σχεδιασμό διαδικασία αξιολόγησης γνώσεων και δεξιοτήτων.

Αιτήσεις στην ιστοσελίδα του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. (www.ekdd.gr), προγράμματα-αναζήτηση προγραμμάτων, μέχρι 10/3/2019.

Επιστημονικά Υπεύθυνη Προγράμματος: Δρ. Ελένη Κασσελούρη (τηλ. 2313 321 166) & e-mail: ekasselouri@ekdd.gr
Οργανωτικά Υπεύθυνη Προγράμματος: Μπουλιώνη Αναστασία (τηλ. 2313 321 160) & e-mail: boulioni@ekdd.gr  dipepell.sch.gr

Επίσης διοργανώνονται  και  τα παρακάτω επιμορφωτικά προγράμματα, που ενδιαφέρουν εκπαιδευτικούς και στελέχη, όπως:

(Αναζητήστε, πατώντας εδώ, όλα τα προγράμματα)

ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΝΟΡΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ(Ε.Δ.Ε.) ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ (Υ.Κ.)

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΜΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΠΕΙΘΟΥΣ

ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ: ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Δικαίωμα συμμετοχής στα επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΝ.ΕΠ έχουν:

 Υπάλληλοι που απασχολούνται στο Δημόσιο και σε Ν.Π.Δ.Δ, μόνιμοι, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου
 Υπάλληλοι της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού και των Δ.Ε.Κ.Ο.
 Υπάλληλοι που απασχολούνται σε Ν.Π.Ι.Δ των οποίων τη διοίκηση ορίζει κάποιο Υπουργείο ή άλλος φορέας του Δημοσίου, με συμβάσεις ιδιωτικού ορισμένου χρόνου
 Ειδικοί Σύμβουλοι Αιρετών που απασχολούνται με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου
 Μετακλητοί υπάλληλοι (π.χ. Γενικοί Γραμματείς φορέων του Δημοσίου)
 Εξαιρούνται οι συμβάσεις έργου και οι συμβάσεις stage.

Με ποια  κριτήρια γίνεται η επιλογή  στα εκπαιδευτικά προγράμματα 

 Η συνάφεια των αρμοδιοτήτων και των εργασιών που επιτελεί ο υπάλληλος με τους στόχους και το αντικείμενο της επιμόρφωσης (ομάδα-στόχος, όπως αυτή περιγράφεται στην εγκύκλιο του επιμορφωτικού προγράμματος).
 Υπηρεσιακή ανάγκη για επιμόρφωση .
 Ημερομηνία υποβολής της αίτησης
 Συνέπεια στις υποχρεώσεις κατά την παρακολούθηση προηγούμενων επιμορφωτικών προγραμμάτων.
 Οι υπάλληλοι των φορέων που έχουν καταθέσει Σχέδιο Εκπαίδευσης επιλέγονται κατά προτεραιότητα για να συμμετέχουν στις επιμορφωτικές δράσεις του ΙΝΕΠ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Δωρεάν εξ αποστάσεως πρόγραμμα: "Σχολική Βία – Παιδική Επιθετικότητα"

Δείτε επίσης

Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί: webinar Θεολόγων εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί Επιμορφωτικό webinar Θεολόγων εκπαιδευτικών Στερεάς, Θεσσαλίας, Μακεδονίας  Συνεχίζονται …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *