Συμπόσιο με τίτλο «Πώς Μαθαίνει ο Εγκέφαλος; (ΠΜΕ)» διοργανώνουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, το ΤΕΙ Ηπείρου και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων από 1 έως 3 Ιουνίου στην αίθουσα «Λόγου και Τέχνης» της πανεπιστημιούπολης.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν, αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες (απαιτείται ηλεκτρονική προεγγραφή http://pme.conf.uoi.gr/index.php/engrafes/). Συντονιστής του συμποσίου είναι ο αναπληρωτής καθηγητής Υγιεινής και Ιατρικής Εκπαίδευσης Γιάνης Δημολιάτης.
Θέματα που έχουν άμεση σχέση με τη διδασκαλία
Διδασκαλία, Εκπαίδευση, Μάθηση
– Γονιός – παιδί, δάσκαλος – μαθητής, σχολείο – μαθητές, τηλεόραση – τηλεθεατές, ίντερνετ – χρήστες, παρέα – ομάδα – συνομήλικοι, …
– Ο Δάσκαλος δίδαξε, ο μαθητής έμαθε;
– Διευκολυντές – δυσκολευτές μάθησης
– Ο μαθητής με κρίση – ο μαθητής χωρίς κρίση: Πώς παράγονται; πώς αναπαράγονται;
– Παραδείγματα πετυχημένης διδασκαλίας – μάθησης
Εξετάσεις και Αξιολόγηση
– Είναι οι εξετάσεις ο τρόπος να μάθομε αν ο εγκέφαλος έμαθε;
– Ακόμα περισσότερες εξετάσεις; Ακόμα λιγότερες εξετάσεις; Κατάργηση των εξετάσεων;
– Υπάρχουν δάσκαλοι που δεν νοιάζονται καν να εξετάσουν το μαθητή τους;
– Παπαγαλία, Αντιγραφή, Απουσίες, Υποεπίδοση, Εγκατάλειψη σχολείου, Διαρροή εγκεφάλων: νόσος ή σύμπτωμα; (ποιας νόσου;) Πού οφείλονται; Πώς αντιμετωπίζονται; Πώς θεραπεύονται;
– Αξιολόγηση: Του εγκεφάλου; Του μαθητή; Του δασκάλου; Των αξιολογητών;
– Εξεταστές και εξεταζόμενοι, αξιολογητές και αξιολογούμενοι