ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χωρίς τους αναπληρωτές οι σημαντικές συνεδριάσεις στα σχολεία

Διάδωσέ το

www.fresh-education.gr

Η αναμενόμενη επίτευξη του “βασικού” στόχου των τελευταίων δεκαετιών που είναι η τοποθέτηση των αναπληρωτών στα σχολεία πριν από τον αγιασμό, μπορεί να προκαλεί  ικανοποίηση στους γονείς,  όμως η πραγματικότητα της οργάνωσης της σχολικής μονάδας είναι πολύ διαφορετική.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της α΄ φάσης τοποθέτησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχ. έτος 2019-2020  που ανακοινώθηκε,  διαβάστε εδώ τη δημοσίευση του fresh-education.gr, η πρόσληψή τους θα πραγματοποιηθεί από 5/9 ημέρα Πέμπτη  έως και 6/9 ημέρα Παρασκευή. Θα δοθεί ως συνήθως και ένα μικρό περιθώριο δύο ημερών για να παρουσιαστούν οι νεοπροσλαμβανόμενοι στις ΔΠΕ και ΔΔΕ  για να αναλάβουν υπηρεσία.  Υπολογίζοντας το Σαββατοκύριακο  7 και 8 Σεπτεμβρίου που ακολουθεί οι περισσότεροι αναπληρωτές θα παρουσιαστούν στα σχολεία μια δυο ημέρες πριν από τον Αγιασμό που θα γίνει την Τετάρτη 11/9.

Τα σχολεία όμως δεν ανοίγουν την ημέρα του αγιασμού αλλά στις 2 Σεπτεμβρίου για να πραγματοποιηθούν κρίσιμες εργασίες και σημαντικές συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για την οργάνωση και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, αναπόσπαστο κομμάτι της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας  που έχει εξαγγελθεί.

Η καθυστερημένη τοποθέτηση εκπαιδευτικών δημιουργεί  προβλήματα  στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και κατ΄ επέκταση  στην εκπαίδευση των μαθητών, στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα αλλά και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.   Αυτά εντοπίζονται με μια απλή μελέτη του θεσμικού πλαισίου που έχει σχέση με τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.

Το fresh-education.gr παραθέτει ενδεικτικά σημαντικές ενέργειες που προβλέπονται για την Οργάνωση και τη λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων  από τις οποίες θα απουσιάζουν οι περισσότεροι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί . Κάποιες από αυτές τις ενέργειες πιθανά  θα μετατεθούν σε άλλο χρόνο, πέραν των σχετικών προβλέψεων ή θα εκτελεστούν αναγκαστικά με το προσωπικό που βρίσκεται στις σχολικές μονάδες.

Σημαντικές ενέργειες των σχολικών μονάδων που απαιτούν την παρουσία όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού.

1. Τη χρονική περίοδο από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου γίνονται όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες για την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.

Οι ενέργειες αυτές αφορούν:

  •  στην κατανομή τμημάτων/τάξεων, αν δεν έχει γίνει τον Ιούνιο, και στην κατάρτιση του προγράμματος των εφημεριών,
  •   στον ορισμό των εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν στο Ολοήμερο σχολείο καθώς και στον ορισμό των υπεύθυνων εκπαιδευτικών ανά ημέρα στο  Ολοήμερο  Πρόγραμμα
  •   στη σύνταξη του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος
  •  στον προγραμματισμό των σχολικών δράσεων
  •  στην ανάθεση εξωδιδακτικών αρμοδιοτήτων στο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου,
  •  στην εποπτεία και στη διαχείριση της υλικοτεχνικής υποδομής,
  •  στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση κτιριακών και άλλων προβλημάτων που έχουν σχέση με τη λειτουργία του σχολείου,
  •  στον προγραμματισμό συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και του Σχολικού Συμβουλίου,
  •  στη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων και συναντήσεων με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου
  •  στη συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων του νηπιαγωγείου ή δημοτικού σχολείου αντίστοιχα, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, το Σχολικό Συμβούλιο, τη Σχολική Επιτροπή και φορείς της τοπικής κοινότητας
Ενδεικτικές Συνέπειες
  • Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί:
  1. πολλές φορές αναλαμβάνουν τάξεις που “περίσσεψαν” αφού δεν “πρόλαβαν” τη συνεδρίαση της κατανομής.
  2. πολλές φορές δε συμμετέχουν στις επιμορφώσεις στο χρονικό διάστημα από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου
  3. δεν έχουν περιθώριο προσαρμογής στο νέο περιβάλλον

Κατανομή τάξεων στο Δημοτικό. Κράτα μου μια Τριτούλα (Γ΄)

  • Οι ενέργειες από το Διευθυντή δε γίνονται συνολικά για όλο το προσωπικό αλλά επαναλαμβάνονται κάθε φορά που τοποθετείται και νέο προσωπικό στο σχολείο του, όπως ενημέρωση για τη λειτουργία του σχολείου, ενημέρωση για τη νομοθεσία, αναλήψεις υπηρεσίας, ενημέρωση του myschool, κ.ά κάτι το οποίο διογκώνει τη  γραφειοκρατία
  • Πολλά θέματα συζήτησης του Συλλόγου Διδασκόντων αναστέλλονται και μεταφέρονται σε άλλες ημερομηνίες όπως ενδεικτικά ο προγραμματισμός σχολικών δράσεων παρότι προσδιορίζονται χρονικά από το θεσμικό πλαίσιο

Στην περίπτωση που αναπληρωτές τοποθετούνται μετά την ημέρα έναρξης των μαθημάτων κάποιες από τις επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολικών μονάδων είναι:

  • Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα τροποποιείται αρκετές φορές μέχρι να σταθεροποιηθεί στην τελική του μορφή κάτι  για το οποίο καταναλώνονται  πολλές εργατοώρες.
  • Το πρόγραμμα εφημεριών δεν είναι σταθερό
  • Κάλυψη ωραρίου και συμπλήρωση διδακτικών ωρών από τους εκπαιδευτικούς που είναι τοποθετημένοι από 1η Σεπτεμβρίου στις σχολικές μονάδες
  • Απώλεια ωρών σε συγκεκριμένα μαθήματα

Σύμφωνα με τα παραπάνω, η τοποθέτηση των αναπληρωτών δεν θα γίνει έγκαιρα.

www.fresh-education.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Υπουργείο προς Συντονιστές και σχολεία: Οδηγίες και ύλη για τα μαθήματα στο Δημοτικό (έγγραφα 22/8)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οι ομάδες σχολείων Π.Ε που θα τοποθετηθούν Ψυχολόγοι ΠΕ23 το σχολικό έτος 2019-2020

Δείτε επίσης

Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων επιλογής στελεχών…

Διάδωσέ το Τα “Τέμπη” των υπηρεσιακών συμβουλίων (επιλογής στελεχών) , οι συνεντεύξεις και η υπηρεσιακή …

2 Σχόλια

  1. Παρεμπιπτόντως, πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην κοροϊδία του προγραμματισμού των σχολικών δράσεων, που δεν συνιστά τίποτε άλλο παρά πρόσθετο γραφειοκρατικό βάρος. Πρέπει να υπάρχει πλήρης ευελιξία και όχι να καταπνίγονται η έμπνευση, η ζέση, η ελεύθερη πρωτοβουλία και η στρατηγική αξιοποίηση των διαθεσίμων πόρων σε χρονικά πλαίσια. Ξέρουν αυτοί που θέσπισαν τον προγραμματισμό τί σημαίνει η λέξη «ωραίος»;

    Επίσης, κάποια πράγματα είναι αδύνατον να γίνουν επιτυχώς αν δεν γνωρίσει πρώτα ο διδάσκων (δάσκαλος ή καθηγητής) το τμήμα/τα τμήματά του. Πόσες φορές να το πούμε; Αλλά όταν τις αποφάσεις για προθεσμίες στον προγραμματισμό τις λαμβάνουν άτομα εξωσχολικά, φυσικό είναι να πελαγοδρομούμε.

  2. Ποιον τιμά αυτή η προχειρότητα και η απάξίωση το 2019, του 21ου ΧΧΙ αιώνα;
    Ποια η σκοπιμότητα;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *